Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: De toekomst van COLREGS?

De toekomst van COLREGS? 25 apr 2020 13:12 #1151425

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Een interessant artikel van Francis Fustier: blog.francis-fustier.fr/en/le-...%28Navigation+Mac%29
Er wordt in artikelen aandacht besteed aan in hoeverre de COLREGS nog (in de toekomst) voldoen aan het toenemende scheepvaartverkeer bij steeds kleinere bemanningen en opkomst van zelfs bemanningsloze schepen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De toekomst van COLREGS? 25 apr 2020 13:29 #1151427

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Uhhmmm, dacht al heb vorige week ongeveer zelfde gelezen maritime-executive.com/editori...till-fit-for-purpose

Zag dat hij netjes de bron vermeld
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De toekomst van COLREGS? 25 apr 2020 13:44 #1151430

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8680
Kennelijk zit het wel goed met de toekomst van COLREGS. Je titel heeft een hoog tabloid-gehalte.
Summary
For all these reasons, I believe the COLREGS are still fit for purpose and there is no need for the Rules to be totally revised, whether to accommodate autonomous ships or to reduce the number of collisions. There are going to be some fundamental changes to the ways in which ships will be operated in the future, but these changes will only require a few minor amendments to the COLREGS to ensure the Rules continue to be workable.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De toekomst van COLREGS? 25 apr 2020 14:21 #1151436

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1153
Ik verwacht ook dat het met de regels zelf wel goed zit.

Net als bij de autonome auto is de belangrijkste vraag wie de juridische aansprakelijkheid draagt als een autonoom voertuig/vaartuig bij een botsing is betrokken. Het verschil met de auto daarbij is dat de open zee minder gecontroleerd is dan het gebied waar een auto rijdt.

Overigens zullen de solo wereldzeilers onder ons dit probleem al langer kennen. Wanneer je een rustmoment neemt, is er geen uitkijk. In dat geval kunnen AIS en/of radar wel helpen, maar dat is iets anders dan uitkijk.

Voor de computertechniek van autonome schepen kan het best een uitdaging worden om bijzonderheden, zoals zeilschepen, signalen, kenmerken, etc. op de juiste manier te herkennen en te interpreteren. En wanneer je "wegkomt" met een goedkoop computerprogramma, waarom zou je dan een duurder systeem aanschaffen? Zelfde discussie heb je nu ook met te weinig en/of niet competente bemanning aan boord van bepaalde schepen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl