Erikdejong schreef :
Naar mijn mening nemen ze zaken niet serieus genoeg en verwerken ze de verkeerde materialen om een paar euro te kunnen besparen. Mijn veiligheidsmiddelen haal ik er dus zeker niet vandaan. Ik heb persoonlijk geen ervaring met hun vlotten, maar het bedrijf zelf gaat tegen alles in waar ik zelf voor zou kiezen als het aan komt op engineering en materiaal keuze. Het feit dat je geen LR, ABS of DNV-GL certificaat voor hun vlotten kunt krijgen zegt eigenlijk ook al genoeg.
Ik ben persoonlijk ook niet onder de indruk van
alle Plastimo spullen, maar dat geldt wat mij betreft ook voor andere merken die prijstechnisch niet in het allerhoogste segment zitten. Het Transocean vlot kwam toen wij het aanschaften echter ruim voldoende uit de testen die er waren en is volgens Yachting Monthly ook getest door Veritas (voor wat dat waard is). Ik ben bij een deel van de keuring geweest en ik zag een vlot wat er robuuster uitzag (ook qua afwerking) dan wat ik eerlijk gezegd verwachtte. Afgezien van de prullaria zoals zaklamp, etc, maar daar hebben we een eigen grabbag voor.
Ik vermoed dat je de door jou genoemde certificaten alleen bij de allerduurste vlotten (Viking, etc.) kunt krijgen. Als het anders is hoor ik dat graag.
Als er in de praktijk een hoog uitvalpercentage zou zijn van Plastimo vlotten bij
gecertificeerde keuringen vind ik dat veelzeggend, maar voor zover ik weet is dat niet het geval. Dus hoewel mijn inschatting van een aantal Plastimo producten overeenkomt met die van jou gooi je bij het Transocean vlot toch misschien met het badwater ook het kind weg.
De Plastimo lifesling houdt het (met een kleine modificatiej bij ons overigens ook al vele jaren uit aan de hekstoel. Verder weinig van dit merk aan boord en dus weinig praktijkervaring mee.