sy helios schreef :
Waterblok schreef :
Waarom niet zoals het vignet voor de auto voor Zwitserland?
Ook verplicht plakken op de ruit en prima te verwijderen waarbij het vignet sneuvelt dus niet her te gebruiken op ander voertuig.
dan had je ze verkeerd geplakt . heb ze in het verleden 2x overgenomen van iemand. onbeschadigd je moet ze op een stukje folie plakken...
Nee hoor jij doet het verkeerd (=niet volgens de regels) holtere
Een andere manier om de sticker verkeerd te plakken: Een heel klein druppeltje olijfolie op het plaksel doet wonderen. Daarmee blijft de sticker prima zitten, maar kan heel gemakkelijk in zijn geheel weer eraf gehaald worden.
JB-NL schreef :
In het artikel wordt nergens ingegaan in de kaders/mandaat dat gegeven is voor de genoemde technologiën.
Huidige camera’s op autosnelweg zijn tbv de belastingdienst en dienen ter controle op wegenbelasting en zakelijke berijders. Data mag nergens anders voor gebruikt worden. Politie heeft geen toestemming tot gebruik van deze camera’s. Politie wil andere camera’s inzetten om appende gebruikers te detecteren, zullen wel onderdeel van mobiele flits eenheden worden. Ik kom regelmatig wazig rijdende auto’s tegen op de weg waarbij personen vaak andere dingen aan het doen zijn dan rijden. Prima voor de veiligheid toch?
Experiment van defensie: tweede kamer was hiervan niet op de hoogte, dus de regering wist van niets. Mandaat was niet gegeven. De leiding van defensie greep zelf in en heeft het experiment stil gelegd. Een incident dus. Prima toch?
Drone gebruik zorgt voor betere handhaving tegen lagere kosten voor de politie. Behalve tijdens demonstraties zegt het artikel niets expliciet waarvoor en wanneer de drones exact worden ingezet en of er filmmateriaal wordt verzameld en opgeslagen. Dus lastig in te schatten. Maar mij inziens hadden ze rellen tijdens meer ingezet mogen worden om die relschoppers voor de rechter te krijgen en daar hun verantwoordelijkheid te laten nemen.
Alles wat wel of niet mag met technologie is wettelijk vastgelegd en moet expliciet aangepast worden voordat de overheid de technologie mag gebruiken voor andere doeleinden dan initieel toegezegd.
Iedereen kan meer schimmige/ongewenste privacy gerelateerde doen dan de overheid en dat gewoon publiceren op internet.
Als voorbeeld in generieke zin.
Waarom moet je nog steeds je kenteken ingeven voor betaald parkeren in oa Amsterdam terwijl de rechter dat onrechtmatig heeft verklaard?
JB
Ik ken de uitspraak niet. Misschien is dat bij een gemeente parkeerplaats zo, maar bij een particuliere parkeerplaats gelden andere regels? Bij heel veel parkeerplaatsen waar ik kom krijg je bij inrijden al een kaartje met je kenteken erop. Dat is inmiddels al een paar jaar zo.
Bij ons in de gemeente op enkele gemeenteparkeerplaatsen krijg je geen parkeerkaartje, maar wordt bij inrijden je kenteken geregistreerd. Bij betalen vul je het kenteken in en zie je wat je moet betalen. Scheelt weer papier en is best gebruiksvriendelijk als je het kenteken weet. Tevens hebben deze parkeerplaatsen geen slagbomen meer, scheelt ook weer onderhoud en vandalisme etc. Als deze data verder niet gebruikt wordt voor andere doeleinden is dit prima. Volgens GDPR mag die data alleen gebruikt worden voor betalingsdoeleinden en niet langer vasthouden dan strikt noodzakelijk. Dus vrij kort na succesvolle betaling zou het kenteken al vergeten kunnen worden. Of dit ook wordt gedaan is natuurlijk een 2e. Vaak wordt dit uitbesteed aan een particulier bedrijf en als IT’er weet ik dat niet alle bedrijven het even nauw nemen met die regels