Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ais controle agentschap telecom

ais controle agentschap telecom 14 aug 2022 20:46 #1414677

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Pleziervaart vs beroepsvaart is geen ding in de Scheepvaartverkeerswet. En ook niet in het BPR.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 14 aug 2022 20:49 #1414678

dehler31abc schreef :
Een klein schip is niet noodzakelijk een pleziervaartuig waar de meeste ZF ers in varen. Je tekst is gericht op beroepsvaart lijkt het maar het zal allemaal wel. Handhaving op suffe nieuwsgierige amateurs die AIS data doorspelen aan websites als VF en MT zou relevanter zijn omdat veel pleziervaartuigen blijkbaar hun AIS niet altijd aan hebben juist vanwege het oneigenlijke gebruik van AIS data door websites als MT en VF. Dus het stoppen van dat soort praktijken zou de doelstelling beter ondersteunen wat betreft correct en frequent AIS gebruik door eigenaren van vaartuigen.

Spijker op de kop! Een belangrijke reden voor mij om geen AIS te willen hebben is dat ik niet, via VF of MT, door mijn spreekwoordelijke schoonmoeder per minuut gevolgd wil worden. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 05:07 #1414696

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
"Spijker op de kop"?
Inclusief de eerste zinnen die je geciteerd hebt?

Dan denk ik dat er eerst eens gehandhaafd zou moeten worden op de amateur-zeilers die het de absolute basiskennis met betrekking tot het Binnenvaartpolitiereglement ontbeert. En evt KVB inleveren.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 05:29 #1414697

JotM schreef :
"Spijker op de kop"?
Inclusief de eerste zinnen die je geciteerd hebt?

Dan denk ik dat er eerst eens gehandhaafd zou moeten worden op de amateur-zeilers die het de absolute basiskennis met betrekking tot het Binnenvaartpolitiereglement ontbeert. En evt KVB inleveren.

Alweer de spijker de kop! Die anderen moet het beter gaan doen anders gaan de goeden onder de kwaden lijden. Over herkenbaarheid gesproken,soms zie ik iemand varen met de zeilen gehesen en de motor in zijn werk terwijl en geen zwarte kegel gehesen is. Dit zou veel strenger aangepakt moeten worden. Dus meer blauw op het water. :)
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 05:31 door keeszeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 07:13 #1414711

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
keeszeiler schreef :
Over herkenbaarheid gesproken,soms zie ik iemand varen met de zeilen gehesen en de motor in zijn werk terwijl en geen zwarte kegel gehesen is. Dit zou veel strenger aangepakt moeten worden. Dus meer blauw op het water. :)

Ik zie de smiley wel, maar kom op, we zijn hier niet in Duitsland. Het is een goed gebruik om bij motoren de fok in te rollen. En boot met grootzeil en zonder fok motort. Dat is geen BPR, maar wel duidelijk.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 07:20 #1414715

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2623
Arcadia schreef :
keeszeiler schreef :
Over herkenbaarheid gesproken,soms zie ik iemand varen met de zeilen gehesen en de motor in zijn werk terwijl en geen zwarte kegel gehesen is. Dit zou veel strenger aangepakt moeten worden. Dus meer blauw op het water. :)

Ik zie de smiley wel, maar kom op, we zijn hier niet in Duitsland. Het is een goed gebruik om bij motoren de fok in te rollen. En boot met grootzeil en zonder fok motort. Dat is geen BPR, maar wel duidelijk.
Ik weet niet waar in Nederland dat een goed gebruik is, maar het zegt mij niets. En het merendeel van wat op de Friese meren rondvaart ook niet....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 07:25 #1414719

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2867
Arcadia schreef :
keeszeiler schreef :
Over herkenbaarheid gesproken,soms zie ik iemand varen met de zeilen gehesen en de motor in zijn werk terwijl en geen zwarte kegel gehesen is. Dit zou veel strenger aangepakt moeten worden. Dus meer blauw op het water. :)

Ik zie de smiley wel, maar kom op, we zijn hier niet in Duitsland. Het is een goed gebruik om bij motoren de fok in te rollen. En boot met grootzeil en zonder fok motort. Dat is geen BPR, maar wel duidelijk.

Begrijp de regels omtrent motoren onder zeil, maar om telkens de kegel op en af te doen..anders dan bij ankeren, blijf je wel een tijd liggen.

Aan de andere kant het BPR is er duidelijk over en het heeft impact op de voorrangs verhoudingen.
Daarop kun je dan weer zeggen, als dat belangrijk is dat een ieder zich aan de regels houdt, moet er dan niet iets gedaan worden aan de kennis van die regels bij de mensen op t water en daarbij handhaven ( los in welke mate) Dat is in Nederland wel een dingetje...

Ervaringen van dit seizoen op de lokale plas, was in het begin met mooie dagen veel handhaving ( boa en politie boten) waarbij ook voortdurend bootjes werden gepaaid.
Afgelopen weekend veel boten, maar geen herrie ed. N= 1..

JB

JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 07:42 #1414728

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
keeszeiler schreef :
JotM schreef :
"Spijker op de kop"?
Inclusief de eerste zinnen die je geciteerd hebt?

Dan denk ik dat er eerst eens gehandhaafd zou moeten worden op de amateur-zeilers die het de absolute basiskennis met betrekking tot het Binnenvaartpolitiereglement ontbeert. En evt KVB inleveren.

Alweer de spijker de kop! Die anderen moet het beter gaan doen anders gaan de goeden onder de kwaden lijden. Over herkenbaarheid gesproken,soms zie ik iemand varen met de zeilen gehesen en de motor in zijn werk terwijl en geen zwarte kegel gehesen is. Dit zou veel strenger aangepakt moeten worden. Dus meer blauw op het water. :)

Het mede-forumlid dat je citeerde is onder de indruk dat als het in het BPR over "klein schip" gaat dat betrekking heeft op beroepsvaart.
Een klein schip is niet noodzakelijk een pleziervaartuig waar de meeste ZF ers in varen. Je tekst is gericht op beroepsvaart lijkt het ...
Heel veel basaler wordt gebrek aan kennis van het BPR niet volgens mij.

Laten we dat eerst maar eens inzinken, voor over het gebruik van een zwarte kegel te gaan delibreren.
Of het doorvaren van een brugopening met aan weerszijden rode scheepvaartverkeersseinen, nadat het gele onderdoorvaartsein gedoofd is (of waarbij helemaal geen onderdoorvaartsein aan de brug hangt). Ik heb de afgelopen weken in Haarlem en Leiden weer een paar sterke staaltjes gezien, iha verricht door sloepjes of gemotoriseerde pramen vol borrelend volk.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 11:09 #1414827

Beetje kinderachtig zo'n offtopic heksenjacht op de man JOTM... De strekking van mijn bericht dat je selectief knipt en weglaat is duidelijk. Dat ik mijn vb 1 en 2 van jou moet inleveren omdat ik van mening ben dat de AIS handhaving doelgerichter kan is nogal doorgeslagen. Ja een klein schip is alles onder 20 meter muv aan aantal categorieen maar de tekst en regelgeving rond AIS is wel degelijk gericht op met name beroepsvaart waar er wel degelijk in tegenstelling tot wat je beweerd andere regels gelden voor onder andere AIS (je mag je vb houden hoor).

Hieronder het door jou wegelaten stuk tekst:dat je nogal persoonlijk lijkt op te vatten... Kun je hier ontopic op reageren ipv offtopic gedoe?

Handhaving op suffe nieuwsgierige amateurs die AIS data doorspelen aan websites als VF en MT zou relevanter zijn omdat veel pleziervaartuigen blijkbaar hun AIS niet altijd aan hebben juist vanwege het oneigenlijke gebruik van AIS data door websites als MT en VF. Dus het stoppen van dat soort praktijken zou de doelstelling beter ondersteunen wat betreft correct en frequent AIS gebruik door eigenaren van vaartuigen.
Jeanneau Sun 2000

-STEUN DE BOEREN-
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 11:54 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 13:12 #1414863

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
dehler31abc schreef :
de tekst en regelgeving rond AIS is wel degelijk gericht op met name beroepsvaart waar er wel degelijk in tegenstelling tot wat je beweerd andere regels gelden voor onder andere AIS

Nee, dat onderscheid is er niet. In de hele Scheepvaartverkeerswet komt beroepsvaart (of zo je wilt commercieel gebruikte vaartuigen) niet voor. En ook niet in de op de Scheepvaartverkeerswet gebaseerde AMvB's zoals het Binnenvaartpolitiereglement of het Rijnvaartpolitiereglement 1995.

Specifiek voor wat betreft het artikel dat ik eerder aanhaalde en waar je op reageerde:
De eisen ten aanzien van AIS op de binnenwateren staan in BPR art 4.07. Ik had me in mijn eerdere bericht beperkt tot het 5de lid, omdat de meeste ZF-ers op kleine schepen varen.
Link naar het hele artikel: wetten.overheid.nl/BWBR0003628...ofdstuk4_Artikel4.07

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]


Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd waar de misvatting mbt andere regels voor "beroepsvaart" (vs "pleziervaart") in de Scheepvaartverkeerswet, BPR en RPR vandaan komen. Zou je dat in bovenstaand artikel (of in welke andere regelgeving dan ook) kunnen aanwijzen?

Vwb handhaven: doe svp eens een poging om aan te geven welke overtreding vraagt om handhaving, in plaats van te blijven hangen in populistische algemeenheden als "suffe nieuwsgierige amateurs" en "dat soort praktijken".
Want we leven in een rechtsstaat, wat betekent dat mensen alles mogen doen wat niet bij wet verboden is.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 13:28 #1414869

JotM schreef :
Want we leven in een rechtsstaat, wat betekent dat mensen alles mogen doen wat niet bij wet verboden is.

JotM, relax, zo ken ik je niet! Dat iets mág, betekent natuurlijk niet dat je het ook moet doen, zeker niet zonder rekening te houden met andere mensen…leven en laten leven….

Als door de mogelijkheid om 24 per dag live gevolgd te worden op internet Marine Traffic en Vessel Finder kleine scheepjes geen vrijwillige AIS transponder monteren, is dat mijn inziens een verdrietige zaak…

Doorgeven van data aan Marine Traffic en Vessel Finder heeft dus gevolgen, of het nu mag in de rechtsstaat of niet…
Ben benieuwd wie die data aan die websites nu eigenlijk doorgeeft? Zijn dat private partijen? Weet iemand dat?
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 13:28 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 13:43 #1414875

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
sjoerd1981 schreef :
JotM schreef :
Want we leven in een rechtsstaat, wat betekent dat mensen alles mogen doen wat niet bij wet verboden is.

JotM, relax, zo ken ik je niet! Dat iets mág, betekent natuurlijk niet dat je het ook moet doen, zeker niet zonder rekening te houden met andere mensen…leven en laten leven….

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar handhavers handhaven obv wat verboden is maar toch gedaan wordt.

"Efficiënter" of "doelgerichter handhaven" is niet handhaven van iets dat niet verboden is, maar sommige mensen liever niet zouden hebben zien gebeuren.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 13:45 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 15:28 #1414905

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
sjoerd1981 schreef :
Als door de mogelijkheid om 24 per dag live gevolgd te worden op internet Marine Traffic en Vessel Finder kleine scheepjes geen vrijwillige AIS transponder monteren, is dat mijn inziens een verdrietige zaak…

Doorgeven van data aan Marine Traffic en Vessel Finder heeft dus gevolgen, of het nu mag in de rechtsstaat of niet…

Wist je dat op Europees niveau de technische eisen aan een klasse B AIS transponder zijn opgenomen in "Uitvoeringsverordening (EU) 2019/838 van de Commissie van 20 februari 2019 inzake de technische specificaties voor tracking- en tracingsystemen voor schepen en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 415/2007" ?
Artikel 1
De technische specificaties voor tracking- en tracingsystemen voor schepen in de binnenvaart zijn die welke in de bijlage bij deze verordening zijn opgenomen.

...

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

Daarenboven zijn op supra-Europees niveau de eisen opgenomen in res 63 (rev. res. 100) van de UNECE Working Party on Inland Water Transport: "International Standard for Tracking and Tracing on Inland Waterways (VTT)".

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]


Het is misschien even wennen aan de gedachte, maar dat "gevolgd kunnen worden" is wellicht "by design". En is het gebruik van AIS op de binnenwateren door (zeil)jachten "recreatief medegebruik" van een systeem dat "Vessel Tracking and Tracing (VTT)" voor meerdere doelen faciliteert.
(zie ook de use cases in www.ccr-zkr.org/files/documents/ris/vtt12_nl.pdf )

Wiens belangen worden primair beoogd te worden gediend? Die van (zeil)jachten? Ik denk het niet.
(Al geloof ik direct dat de opgekomen "dienstverleners" in eerste instantie niet op het netvlies van de regelgevers stonden)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 15:30 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 15:33 #1414906

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
@jotm, je reacties zijn een ambtenaar waardig, wat een regel en wetgevingfreak ben jij..
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 15:37 #1414908

JotM schreef :
sjoerd1981 schreef :
Als door de mogelijkheid om 24 per dag live gevolgd te worden op internet Marine Traffic en Vessel Finder kleine scheepjes geen vrijwillige AIS transponder monteren, is dat mijn inziens een verdrietige zaak…

Doorgeven van data aan Marine Traffic en Vessel Finder heeft dus gevolgen, of het nu mag in de rechtsstaat of niet…

Wist je dat op Europees niveau de technische eisen aan een klasse B AIS transponder zijn opgenomen in "Uitvoeringsverordening (EU) 2019/838 van de Commissie van 20 februari 2019 inzake de technische specificaties voor tracking- en tracingsystemen voor schepen en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 415/2007" ?
Artikel 1
De technische specificaties voor tracking- en tracingsystemen voor schepen in de binnenvaart zijn die welke in de bijlage bij deze verordening zijn opgenomen.

...

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

Daarenboven zijn op supra-Europees niveau de eisen opgenomen in res 63 (rev. res. 100) van de UNECE Working Party on Inland Water Transport: "International Standard for Tracking and Tracing on Inland Waterways (VTT)".

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]


Het is misschien even wennen aan de gedachte, maar dat "gevolgd kunnen worden" is wellicht "by design". En is het gebruik van AIS op de binnenwateren door (zeil)jachten "recreatief medegebruik" van een systeem dat "Vessel Tracking and Tracing (VTT)" voor meerdere doelen faciliteert.
(zie ook de use cases in www.ccr-zkr.org/files/documents/ris/vtt12_nl.pdf )

Wiens belangen worden primair beoogd te worden gediend? Die van (zeil)jachten? Ik denk het niet.
(Al geloof ik direct dat de opgekomen "dienstverleners" in eerste instantie niet op het netvlies van de regelgevers stonden)

Dat wist ik niet. Allerlei ingewikkelde teksten, het zal allemaal best mogen. Maar resultaat is dat er misschien straks bootjes een belangrijk veiligheids-systeem niet installeren omdat ze niet door Jan en allemaal op internet gevolgd willen worden. Da’s gewoon best jammer. Denk ik. En dat was niet de bedoeling van het AIS systeem denk ik ook…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 16:10 #1414920

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Inderdaad
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 17:44 #1414958

Als je toch ziet hoeveel AIS transponders 24/7 aan staan in havens zal dat best meevallen, denk ik zo maar.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 17:49 #1414965

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6727
sy helios schreef :
@jotm, je reacties zijn een ambtenaar waardig, wat een regel en wetgevingfreak ben jij..
Niet netjes om iemand die goed op de hoogte is van wet-en regelgeving een freak te noemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 18:16 #1414977

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
jerry schreef :
sy helios schreef :
@jotm, je reacties zijn een ambtenaar waardig, wat een regel en wetgevingfreak ben jij..
Niet netjes om iemand die goed op de hoogte is van wet-en regelgeving een freak te noemen.

Eens!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 19:25 #1415013

Een goede researcher.
Wát zoek je? Wind?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 19:42 #1415026

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Hoop tekst hier , maar AT mag alleen controleren op de overeenkomst van de uitzending en de vergunning .
Niet meer en niet minder.
Alle andere uitgezonden info, juist of onjuist, valt buiten het wettelijk kader van AT. Daar ging dit draadje over.
Al het andere in dit draadje is ballast en niet terzake doende.

Ik spreek de heer van de constatering zeer regelmatig.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 15 aug 2022 21:32 #1415080

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Yep.
Ik heb een halve draad geleden al een link gepost naar de lijst ambtenaren die belast zijn met het toezicht op de inhoud van de berichten. Misschien wat te goed verstopt. Dus hier de link zonder verdere poespas:
wetten.overheid.nl/BWBR0004666/2004-11-26#Artikel1
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 21:32 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 21 aug 2022 11:23 #1416732

Ik kwam net deze creatieve naamsverandering tegen:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 21 aug 2022 14:11 #1416756

"Diverse Schepen" kan ook als bootnaam bij je Agentschap Telecom registratie.
Jeanneau Sun 2000

-STEUN DE BOEREN-
Laatst bewerkt: 21 aug 2022 14:12 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ais controle agentschap telecom 21 aug 2022 14:20 #1416758

Vast wel, maar volgens de ITU lijst bevat deze scheepsnaam niet de toevoeging “(SOLO)”. Zo zou je ook “binnen aan het koken” kunnen opnemen.

Of dat nut heeft weet ik niet; toegestaan is het niet in elk geval. Ik snap de bedoeling van “(SOLO)” ook niet. Moet ik dan altijd uitwijken? Solo vlag kan bij aanleggen iets van “help mij!” betekenen…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.309 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl