Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:25 #1160659

Dus voor de arm lastige wereld reiziger, die hier een paar keer is geschetst was het ICP al helemaal geen optie!

Dus het maakt helemaal niet uit of een document waar je toch niks mee kan voor jouw toepassing vandaag nog wel bestaat maar morgen niet meer.

Hier een IPC aanvragen naar de carieb varen en daar gaan mopperen, goh geen IPC meer , tjonge nu moet ik het kadaster in laten vliegen ....... dat was dus al helemaal niet aan de orde.

Voorts als zo'n eiland al de ICP op de kop aan het lezen was, zo als Noballast schreef in Tunesië , dan weten ze vast niet dat het IPC gestopt is bij het Watersport verbond.........

Dat het IPC waarschijnlijk ook verder weg door niet wetende ambtenaren voor zoete koek aangenomen wordt zal best.

Ik ben van mening dat is een een bewust risico wat je neemt, je had voor vertrek ook een kadaster registratie kunnen nemen, dat terzijde.

Dan het knutselwerk het boot paspoort, das gewoon oliedom en dan ben je in mijn ogen echt opzoek naar problemen. En daar heb ik ook commentaar op gegeven . Ik heb het behalve nu over het ICP helemaal niet gehad, maar het vliegt weer alle kanten op in de discussie :silly:

En als je een paar jaar met je blote kokosnoten zonder te werken beetje lekker rond kunt zeilen, is het toch onderdeel van je voorbereiding van jaren niet te veel gevraagd om ook je papieren een beetje op orde te hebben ?

Maar het grootste idee / probleem vaak met mensen is ; flikker op is mijn boot, ik heb hem betaald en nu moet ik geld uitgeven omdat te gaan bewijzen.............. tja ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 08:28 door AccountVerwijderd14.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:25 #1160660

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7277
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:30 #1160664

brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.

Ja dat kan ook, dat was denk ik iets van 15k duurder. Dan laat ik liever nog die kadasterlui invliegen :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:08 #1160703

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7277
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.

Ja dat kan ook, dat was denk ik iets van 15k duurder. Dan laat ik liever nog die kadasterlui invliegen :)

Je maakt met een tocht over de Donau wel de reis van je leven met bezoeken aan Wenen, Budapest etc. etc.

Boottransport over de weg is ook nog een optie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:13 #1160706

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
Jeroen-pion schreef :
Dus voor de arm lastige wereld reiziger, die hier een paar keer is geschetst was het ICP al helemaal geen optie!

Jawel, zolang de "flag" benoemd was.
Je gaat nogal snel met je vooronderstellingen Jeroen. Je verwart het ICP nu met het ICP toen.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 10:14 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:14 #1160707

brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.

Ja dat kan ook, dat was denk ik iets van 15k duurder. Dan laat ik liever nog die kadasterlui invliegen :)

Je maakt met een tocht over de Donau wel de reis van je leven met bezoeken aan Wenen, Budapest etc. etc.

Boottransport over de weg is ook nog een optie.


dat gaan we ook doen denk. Eerst maar eens lekker in Turkije varen, daar is het huidige ICP gewoon geldig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:28 #1160709

AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.

Ja dat kan ook, dat was denk ik iets van 15k duurder. Dan laat ik liever nog die kadasterlui invliegen :)

Je maakt met een tocht over de Donau wel de reis van je leven met bezoeken aan Wenen, Budapest etc. etc.

Boottransport over de weg is ook nog een optie.


dat gaan we ook doen denk. Eerst maar eens lekker in Turkije varen, daar is het huidige ICP gewoon geldig.

Het zal vast zo zijn en je zal het gecheckt hebben, maar als je de site van het watersport verbond mag geloven, is het europees en dan nog niet eens alle lidstaten.

Fijn dat Erdogan dan hier wel goede afspraken mee heeft met Nederland B)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:31 #1160710

Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Waarom spreek je met de werf niet af. Levering in Nederland. Je vaart met hun registratie zelf naar Nederland. En daar laat je de boot "omvlaggen" naar Nederland.

Met een registratie uit het land van herkomst lijkt mij dat geen probleem.

Dat er een "buitenlandse" bemanning aan boord is, dat is in de zeevaart gewoon.

Als er niet teveel stroom staat is de tocht over de Donau mogelijk ook een optie. Tot het Main Donau kanaal heb je de stroom tegen. Vanaf dit kanaal ga je voor de stroom naar Nederland.

Ja dat kan ook, dat was denk ik iets van 15k duurder. Dan laat ik liever nog die kadasterlui invliegen :)

Je maakt met een tocht over de Donau wel de reis van je leven met bezoeken aan Wenen, Budapest etc. etc.

Boottransport over de weg is ook nog een optie.


dat gaan we ook doen denk. Eerst maar eens lekker in Turkije varen, daar is het huidige ICP gewoon geldig.

Het zal vast zo zijn en je zal het gecheckt hebben, maar als je de site van het watersport verbond mag geloven, is het europees en dan nog niet eens alle lidstaten.

Fijn dat Erdogan dan hier wel goede afspraken mee heeft met Nederland B)

De Turkse regering en de NL regering zijn achter de schermen dikke maatjes. Om maar 1 reden: grote handelsbelangen. Verder kom ik vaak in Turkije, en daar worden toeristen zeer gastvrij ontvangen. Zeker in deze tijd zullen de Turken heel blij zijn dat er weer toeristen komen. Dus die doen over het algemeen niet moeilijk.
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 10:32 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:34 #1160711

Hopen dat dat dan maar zo blijft :whistle:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:40 #1160715

Ik kom al meer dan 15 jaar in Turkije, het is nog nooit anders geweest. Waarom verwacht je dat het in de toekomst anders zou gaan? Ben je er al eens geweest? Het is een echte aanrader qua vakantiebestemming. Alleen Erdohan, daar heb ik niks mee....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:40 #1160716

Pas maar op. Ze probeerden ons destijds op alle mogelijke manieren te tillen, in het restaurant, bij de douane, bij het afrekenen van 3/4 jaar havengeld (is gelukt, terugbetaald door de bank) bij de cruising permit (hoe heette die ook al weer, de naam ontschiet mij nu) Andere buitenlanders zag ik genadeloos voor de bijl gaan :(

Maar er zijn ook hele lieve ervaringen met de Turken hoor. Wees alleen op je hoede.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:47 #1160722

dank je voor de waarschuwing, op mijn hoede, dat ben ik altijd :) ook in NL.
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 10:52 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 10:55 #1160727

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2043
quote : Eerst maar eens lekker in Turkije varen, daar is het huidige ICP gewoon geldig.


In Turkije hadden we nooit problemen met papieren. Ik vermoed zeer sterk dat vele of alle Turkse uniformpetten niet konden lezen wat daar eigenlijk stond.
De passaport police heeft wel eens geprobeerd een berg geld bedoeld voor een tijdelijke verblijfsvergunning in hun prive zak te steken.
Als je documenten moest invullen was het zaak ALLES in te vullen want een leeg vakje was vragen om moeilijkheden.
Zo heb ik iemand gekend die geen verzekering had en daarom in het vakje “ insurance “altijd “ Albert “ invulde. Hij zei dat een korte versie van klein duimpje nog beter was.
Die sluwe kerel had later een kleinere boot vierdehands gekocht en die dezelfde naam gegeven van zijn groot jacht. Ik snap niet waarom, hij wel. Later heeft diezelfde kerel dan een standaard nep Turkse nautische verzekering genomen. Was iets van 14 € / jaar premie en totaal bogus. Zolang er niks passeerde was het in orde. Zowat alle Turken hadden dezelfde firma.
Hier in Griekenland is het enigszins anders. De beambten hebben voorbeelden van hoe een document er moet uitzien. Als ik dan met mijn 35 jaar oude btw formulier aankom zeggen ze automatisch NO. NO GOOD.
Mijn btw formulier is papier, met zegels die je moest kopen in het postkantoor. Stempels die na al die tijd nauwelijks nog te zien zijn. Vergeet niet, dat formulier werd met carbon papier 5 keer doorgedrukt, alles is hand ingevuld. Bovendien Frans en Nederlands.
Mijn Nederlandse bootsverzekering ( vroeger Delta Lloyd, nu Nationale Nederlanden ) weigert mij een in het Grieks opgesteld aansprakelijkheids- certificaat te bezorgen. Bij mijn weten de enige maatschappij die dat niet wil doen.
Helaas en ongeacht of het wettelijk is MOET je in Griekenland een in de Griekse taal opgesteld certificaat hebben.
De boete voor het niet hebben : je raad het reeds : 5000 €.
Nu lach ik met hun dreiging, de eerste keer schrik je je rot.
Twee jaar terug kreeg ik twee keer de 5000 € opgebromd. Een keer wegens het niet hebben van dat Griekse attest, een keer voor het niet hebben van een stempel het jaar voordien.
Toen ik argumenteerde ( en bewees ) dat het vorige jaar die stempel voor jachten onder de 10 meter niet nodig was bleek de uniformpet plots geen Engels meer te begrijpen.
Vergeet niet : Poros, pakweg 3500 inwoners. Aantal Coast guard en haven politie : ongeveer 40.
bovendien in Galata aan de overkant van het water ( 300 meter verder ) is ook een post. Hoeveel er daar “ werken “ weet ik niet. Die mensen vervelen zich. Willen wat te doen hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 11:21 #1160737

AndreAzuree schreef :
Ik kom al meer dan 15 jaar in Turkije, het is nog nooit anders geweest. Waarom verwacht je dat het in de toekomst anders zou gaan? Ben je er al eens geweest? Het is een echte aanrader qua vakantiebestemming. Alleen Erdohan, daar heb ik niks mee....

Ik ben dr meerdere keren geweest , vroeger gingen we vaker dat we , en dan niet in een toeristische alanya in een resort :sick:

Grootste gedeelte zaten we vaak in Izmir op de camping , dat was altijd wel hilarisch want een blond Hollands jongentje trok daar wel de aandacht .

Ook bij izmir had je natuurlijke bronnen met heerlijk warm water even een stukje de heuvels in en dan was daar een tobbe gemetseld met een panne dakje erboven , een natuurlijke jacuzzi B)

Met mijn ouders gingen we altijd met de camper , erg leuk en goede herinneringen aan .

Nu ga ik heel af en toe , mijn goede vriend en kapper heeft er een prachtig huis waar ik een paar keer heb gelogeerd
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 12:51 #1160762

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2043
Typisch Zuiderse landen :
wegens Corona zijn in het land 24 banen verloren gegaan in de bureaucratie en 4000 medewerkers verloren hun job.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 13:08 #1160770

OldBawley schreef :
Typisch Zuiderse landen :
wegens Corona zijn in het land 24 banen verloren gegaan in de bureaucratie en 4000 medewerkers verloren hun job.

Hier niet anders hoor, hier is zelfs volgens mij nog niemand uit het kabinet weggestuurd.

De grote groep flexwerkers en ZZPérs hebben het zwaar net als de ondernemers.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 16:57 #1160847

OldBawley schreef :
quote : Eerst maar eens lekker in Turkije varen, daar is het huidige ICP gewoon geldig.


In Turkije hadden we nooit problemen met papieren. Ik vermoed zeer sterk dat vele of alle Turkse uniformpetten niet konden lezen wat daar eigenlijk stond.
De passaport police heeft wel eens geprobeerd een berg geld bedoeld voor een tijdelijke verblijfsvergunning in hun prive zak te steken.
Als je documenten moest invullen was het zaak ALLES in te vullen want een leeg vakje was vragen om moeilijkheden.
Zo heb ik iemand gekend die geen verzekering had en daarom in het vakje “ insurance “altijd “ Albert “ invulde. Hij zei dat een korte versie van klein duimpje nog beter was.
Die sluwe kerel had later een kleinere boot vierdehands gekocht en die dezelfde naam gegeven van zijn groot jacht. Ik snap niet waarom, hij wel. Later heeft diezelfde kerel dan een standaard nep Turkse nautische verzekering genomen. Was iets van 14 € / jaar premie en totaal bogus. Zolang er niks passeerde was het in orde. Zowat alle Turken hadden dezelfde firma.
Hier in Griekenland is het enigszins anders. De beambten hebben voorbeelden van hoe een document er moet uitzien. Als ik dan met mijn 35 jaar oude btw formulier aankom zeggen ze automatisch NO. NO GOOD.
Mijn btw formulier is papier, met zegels die je moest kopen in het postkantoor. Stempels die na al die tijd nauwelijks nog te zien zijn. Vergeet niet, dat formulier werd met carbon papier 5 keer doorgedrukt, alles is hand ingevuld. Bovendien Frans en Nederlands.
Mijn Nederlandse bootsverzekering ( vroeger Delta Lloyd, nu Nationale Nederlanden ) weigert mij een in het Grieks opgesteld aansprakelijkheids- certificaat te bezorgen. Bij mijn weten de enige maatschappij die dat niet wil doen.
Helaas en ongeacht of het wettelijk is MOET je in Griekenland een in de Griekse taal opgesteld certificaat hebben.
De boete voor het niet hebben : je raad het reeds : 5000 €.
Nu lach ik met hun dreiging, de eerste keer schrik je je rot.
Twee jaar terug kreeg ik twee keer de 5000 € opgebromd. Een keer wegens het niet hebben van dat Griekse attest, een keer voor het niet hebben van een stempel het jaar voordien.
Toen ik argumenteerde ( en bewees ) dat het vorige jaar die stempel voor jachten onder de 10 meter niet nodig was bleek de uniformpet plots geen Engels meer te begrijpen.
Vergeet niet : Poros, pakweg 3500 inwoners. Aantal Coast guard en haven politie : ongeveer 40.
bovendien in Galata aan de overkant van het water ( 300 meter verder ) is ook een post. Hoeveel er daar “ werken “ weet ik niet. Die mensen vervelen zich. Willen wat te doen hebben.


leuk om te lezen OldBawley, dank je voor het delen van je ervaringen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 17:02 #1160850

Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Ik kom al meer dan 15 jaar in Turkije, het is nog nooit anders geweest. Waarom verwacht je dat het in de toekomst anders zou gaan? Ben je er al eens geweest? Het is een echte aanrader qua vakantiebestemming. Alleen Erdohan, daar heb ik niks mee....

Ik ben dr meerdere keren geweest , vroeger gingen we vaker dat we , en dan niet in een toeristische alanya in een resort :sick:

Grootste gedeelte zaten we vaak in Izmir op de camping , dat was altijd wel hilarisch want een blond Hollands jongentje trok daar wel de aandacht .

Ook bij izmir had je natuurlijke bronnen met heerlijk warm water even een stukje de heuvels in en dan was daar een tobbe gemetseld met een panne dakje erboven , een natuurlijke jacuzzi B)

Met mijn ouders gingen we altijd met de camper , erg leuk en goede herinneringen aan .

Nu ga ik heel af en toe , mijn goede vriend en kapper heeft er een prachtig huis waar ik een paar keer heb gelogeerd


Leuk om jouw ervaringen te lezen Jeroen! Ik kom er zelf graag. Ik ben er zelfs getrouwd in 2010 (op een boot in Istanbul, op de bosphorus, halverwege Azië en Europa). Ooit reden we er in 6 weken doorheen op weg naar China, dat was prachtig. Vorig jaar zijn er gaan skiën, in het Oosten, vlakbij de grens met Iran. Inmiddels hebben we er veel vrienden, alhoewel sommige het land ontvlucht zijn naar NL (vanwege Erdogan). Rationeel gezien is het natuurlijk een bizar land met veel gebreken, maar toch is het gemakkelijk verliefd te worden op Turkije, met zijn aardige mensen... Dezelfde ervaringen hebben we met Iran trouwens, dat nog veel gastvrijer is, maar goed... daar is de zeil-scene wat minder ontwikkeld ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 18 mei 2020 18:05 #1161755

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4336
zolang er geen verplichte boot registratie is , zoals er wel is bij snelle boten die >20kpu kunnen, zie ik geen makkelijkere oplossing . Dus blijf ik met een origineel ICP varen waar ik 'alleen maar' de geldigheids datum van veranderd heb

maar de RDW registratie voor snelle boten is toch wel makkelijk , naar postkantoor , gegevens invullen en een weekje later krijg je je officieele papieren thuis gestuurd , net als bij een auto overschrijven

dit zouden ze gewoon voor alle bootjes <15m moeten doen , een soort tussen stap tussen geen registratie (of ICP) en kadaster registratie . Een auto registreer je toch ook niet bij het kadaster ?
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 18 mei 2020 18:22 #1161774

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2175
ReneK schreef :
...maar de RDW registratie voor snelle boten is toch wel makkelijk , naar postkantoor , gegevens invullen en een weekje later krijg je je officieele papieren thuis gestuurd , net als bij een auto overschrijven

dit zouden ze gewoon voor alle bootjes <15m moeten doen , een soort tussen stap tussen geen registratie (of ICP) en kadaster registratie . Een auto registreer je toch ook niet bij het kadaster ?

Dus ook voor een opblaasbootje voor kinderen? Of die niet? En ribs dan? Zijn ook oplblaasboten... En roeiboten en kano's, of worden die vrijgesteld omdat ze door spierkracht worden aangedreven? En roeisloepen dan? Ook vrijstelling?

Waar je de grens ook legt, er blijven altijd randgebieden waar het niet duidelijk is of je die vaartuigen nou wel of niet moet registreren. Ik zou er voor pleiten dat iedereen die een boot WIL registreren dat moet kunnen doen, zonder veel gedoe en zonder veel kosten. Maar dat zal wel misbruik in de hand gaan werken. En als je boten laat "schouwen" door een overheidsinstantie dan lopen de kosten weer op. Een echte oplossing heb ik ook niet...
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 18 mei 2020 18:23 #1161775

ja, mee eens, waarom zou het zo moeilijk en belachelijk duur moeten zijn? Niemand die het weet...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 18 mei 2020 18:39 #1161778

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1016
Het essentiële verschil tussen RDW (auto/boot kenteken) en kadaster is eigendom.

Net als een autokenteken betekent ook een bootkenteken niets meer en minder dan alleen wie de bekeuring ontvangt als er een overtreding wordt begaan. Op het autokenteken stond zelfs een tijd afgedrukt dat dit geen bewijs van eigendom is.

Dat iedereen er vanuit gaat dat een kenteken de eigenaar aangeeft, omdat dit in de praktijk bij 99,9% van de gevallen ook zo is betekent nog niet dat het document daarvoor is bedoeld en (bij de Rechtbank) kan worden gebruikt.

De formele vaststelling van eigendom is een extra controleslag bij het kadaster die niet is vereist voor een kenteken en daarom is dat ook een stuk simpeler.

In vele buitenlanden - bijvoorbeeld Amerika als ik het goed heb - is de "title" wel degelijk een eigendomsregistratie. Niet iedereen in het buitenland zal weten/begrijpen dat een NL kenteken niet is bedoeld als eigendomsregistratie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 mei 2020 07:28 #1161898

Dus als mijn auto gestolen wordt kan ik met mijn kentekenbewijs niet bewijzen dat hij van mij is en hem dus ook niet terug krijgen van de dief :huh:
Dat lijkt me een beetje sterk hoor.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 mei 2020 08:22 #1161927

Yellow Boat schreef :
Dus als mijn auto gestolen wordt kan ik met mijn kentekenbewijs niet bewijzen dat hij van mij is en hem dus ook niet terug krijgen van de dief :huh:
Dat lijkt me een beetje sterk hoor.
Ad

Via het kenteken bewijs niet, wel via de tenaamstelling . Maar dat zegt dat je de auto op naam hebt. Kijk maar eens naar een lease kenteken, staat op jouw naam maar financieel is de auto nog steeds van de lease maatschappij
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 19 mei 2020 08:38 #1161934

Jeroen-pion schreef :
Yellow Boat schreef :
Dus als mijn auto gestolen wordt kan ik met mijn kentekenbewijs niet bewijzen dat hij van mij is en hem dus ook niet terug krijgen van de dief :huh:
Dat lijkt me een beetje sterk hoor.
Ad

Via het kenteken bewijs niet, wel via de tenaamstelling . Maar dat zegt dat je de auto op naam hebt. Kijk maar eens naar een lease kenteken, staat op jouw naam maar financieel is de auto nog steeds van de lease maatschappij

Ja , uiteraard moet dat kenteken bij de RDW wel op jouw naam staan .
Punt is alleen dat dat bij de ICP immers ook zo is , vroeger bij de ANWB en nu bij het Watersportverbond.
Daarom snap ik eigenlijk de problemen niet zo goed want daar moet je bij de aanvraag ook een kopie van je identiteitsbewijs meesturen en dat bewijst immers je Nederlandse nationaliteit en die kan douane of politie in de EU zo checken op bijv. vervalsing bij een verdacht.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.739 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl