Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Aansluiten en doorvaren

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 12:05 #986937

Vandaag vol verbazing naar het lage tempo van de scheepjes bij Kornwerderzand staan te kijken.

Voordat de brug open gaat, staat het verkeer al geruime tijd stil. De file groeit gestaag.
Nadat de brug open ging duurde het enkele minuten alvorens de eerste charter erdoor voer. De opvolger had ook geen haast, want liet daar ook weer behoorlijke tijd overheen gaan. Zijn opvolgers presteerden hetzelfde. Een beetje doorvaren was er ook niet bij.

Zou het misschien toch wel een idee zijn als boten aansluiten en een beetje doorvaren?

Ik verbaas me over dit gedrag, heb meelij met de wachtenden die nodeloos voor een handjevol boten zo een kwartier wachten verder zijn en vraag me toch af of er niet een manier is dat de schippers zich hier eens wat meer bewust van worden.

Kortom: lieve zeilers sluit alsjeblieft aan en vaar eens wat meer door.
Greetingzzz van Petra
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 12:28 #986946

  • Pimpel
  • Pimpel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 637
Helemaal mee eens! Maar ja wat doe je er aan, sluismeesters lijken het ook niet altijd even erg te vinden. Soms hoor je er wel eens een door de omroep installatie, maar vaker niet dan wel.
En de drempel dat ik als bootjesvaarder andere schippers daarop attent maak, ligt weer net te hoog in deze tijd. Raar maar waar dat ik dat niet meer durf. Soms denk ik zelfs bij mezelf waar ik het voor doe, dat stressen om anderen, want andersom lijkt dat helemaal niet meer zo te zijn.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 12:47 #986948

Waarom durf je dat niet? Op straat kun je een hoek op je gezicht krijgen, dat klopt. Op een bootje is dat nog niet zo makkelijk dus je zit redelijk safe. Tegen de tijd dat ze bij je zijn om 'verhaal te halen' is eventuele woede wel gezakt, hoop ik.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 12:55 #986950

Ik lees dat het over charters gaat, grote schepen dus.?
En daarvoor geldt de regel dat de volgende pas invaart als de vorige stil ligt en eigenlijk ook als die vast ligt.
Gewoon een veiligheidskwestie omdat een groot schip nu eenmaal niet zo snel kan manouvreren als een pleziervaartuigje.
Neemt natuurlijk niet weg dat veel pleziervaartuigen erg langzaam naar binnen varen en niet z.s.m. door doorvaren .
Ad
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 12:56 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 13:24 #986956

Varen is onthaasten, laten we dat zo houden!
Uiteindelijk kunnen ze daar op de weg zelfs nog iets van leren, altijd dat doorjakkeren... :evil:
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 13:25 #986957

De situatie aldaar was als volgt: de boten (charters en kleine vaart) lagen aan de kant van het Wad en moesten door de brugopening naar het gedeelte tussen de brug en de sluizen.
Men voer dus niet de sluis binnen, maar een stuk water wat tussen brug en sluis in ligt.

Het is dus gewoonweg een kwestie van allemaal aansluiten en met redelijke snelheid maar toch wel zo snel mogelijk de brug passeren.

Men kwam niet op gang en men sloot niet aan. Dat laatste is nog zacht uitgedrukt daar er vele bootlengtes tussen de verschillende schepen in zat.
Greetingzzz van Petra
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 13:28 door GeorgeIIPetraI.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 13:27 #986958

zuipschuit schreef :
Varen is onthaasten, laten we dat zo houden!
Uiteindelijk kunnen ze daar op de weg zelfs nog iets van leren, altijd dat doorjakkeren... :evil:

Wat een ontzettend egoïstisch antwoord. Dus schippers kunnen rustig met een handvol boten ervoor zorgen dat een brug over een snelweg meer dan 15 minuten open staat, omdat ze fijn aan het onthaasten zijn en bijvoorbeeld het vrachtverkeer mag dan maar leren niet zo door te jakkeren? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat al die chauffeurs toch liever van die dik 15 minuten wel een paar minuten af zien gaan die ze elders op de dag kunnen gebruiken om te onthaasten.

Onthaasten prima, maar er zijn momenten dat ook een zich onthaastende schipper even wat meer rekening met zijn medemens kan houden.
Greetingzzz van Petra
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 13:29 door GeorgeIIPetraI.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 13:45 #986965

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Als er een brug is, waar gestimuleerd wordt om snel door te varen dan is het Kornwerd wel.
Is TS er zelf wel eens doorgevaren? Vanaf de snelweg oordelen is niet echt objectief.
Men roept om dat de boten moeten doorvaren en aansluiten, daarbij wordt aan de andere kant van de draaibrug ook groen gegeven als er daar niks meer aankomt en omgeroepen dat men daar ook door kan en het snel moet.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 13:55 #986968

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3303
Gestimuleerd wordt het zeker door de brugwachters. Helaas zijn er ook nog een hoop schippers die niet doorvaren in de brugopening, of erger direct na de opening het gas er af gooien waardoor de achterbuurman in de ankers moet.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 14:05 #986969

TS stond niet op de snelweg Boeiend.

Zo is toch maar weer te zien hoe snel er geoordeeld wordt ;)

Ik vraag me af waarom het oordeel niet objectief zou zijn vanaf de snelweg overigens. Een brug die open staat kan doorgevaren worden. De masten zijn hoog genoeg om ook daar een goed beeld te krijgen.

Wat is er spannender aan de brug van Kornwerd dan elders? Nee de brug bij Kornwerderzand ben ik nog niet doorgevaren, echter is het maar gewoon een brug die open gaat en waar men kan aansluiten. Of zie ik dat verkeerd? Licht me vooral bij, dan snap ik wellicht beter waarom al die automobilisten moesten wachten op een paar onthaaste mensen (want haast hadden ze inderdaad niet meer echt wat ik zo kon zien).

De snelweg stond al een ruime 5 minuten stil nadat de slagbomen gedaald waren, brug stond daarna (optelsom dus) al enkele minuten open voordat de eerste mast eens in beweging kwam. Deze tufte er met een slakkengang door. Vervolgens duurde het wederom enkele minuten voordat er een zeiljacht kwam, waarna het weer enkele minuten duurde alvorens de volgende boot kwam. Dit duurde zo nog enkele boten verder.

Het is hier al wel vaker op het forum geschreven en ik zag het nu ook daadwerkelijk gebeuren. Fijn dat er blijkbaar schippers hier op het forum zijn die het op willen nemen voor de waargenomen schippers van vandaag, echter signaleer ik alleen even de andere kant ervan.

Ik wil alleen eens aankaarten wat een actie (of liever: een uitgestelde actie) voor gevolg heeft voor uw medemens. Kruip eens in de huid van een vrachtwagenchauffeur die zijn rit moet af maken en vanavond ook graag op tijd thuis is om daar te onthaasten.
U kunt toch ook onthaasten maar op sommige momenten nog wel een beetje alert, adrem en medemenselijk reageren? We leven nu eenmaal met iets meer mensen in dit landje en het lijkt me een niet al te grote opoffering.
Greetingzzz van Petra
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 14:06 #986971

redshift schreef :
Gestimuleerd wordt het zeker door de brugwachters. Helaas zijn er ook nog een hoop schippers die niet doorvaren in de brugopening, of erger direct na de opening het gas er af gooien waardoor de achterbuurman in de ankers moet.

Volgens mij roepen brug- en sluiswachters alleen nog maar iets over de speakers om zichzelf toch nog te kunnen uiten, want het is me al te vaak opgevallen dat er -nagenoeg- niemand is die erop reageert.
Greetingzzz van Petra
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 14:24 #986978

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
GeorgeIIPetraI schreef :
TS stond niet op de snelweg Boeiend.

Zo is toch maar weer te zien hoe snel er geoordeeld wordt ;)

Ik vraag me af waarom het oordeel niet objectief zou zijn vanaf de snelweg overigens. Een brug die open staat kan doorgevaren worden. De masten zijn hoog genoeg om ook daar een goed beeld te krijgen.

Wat is er spannender aan de brug van Kornwerd dan elders? Nee de brug bij Kornwerderzand ben ik nog niet doorgevaren, echter is het maar gewoon een brug die open gaat en waar men kan aansluiten. Of zie ik dat verkeerd? Licht me vooral bij, dan snap ik wellicht beter waarom al die automobilisten moesten wachten op een paar onthaaste mensen (want haast hadden ze inderdaad niet meer echt wat ik zo kon zien).

De snelweg stond al een ruime 5 minuten stil nadat de slagbomen gedaald waren, brug stond daarna (optelsom dus) al enkele minuten open voordat de eerste mast eens in beweging kwam. Deze tufte er met een slakkengang door. Vervolgens duurde het wederom enkele minuten voordat er een zeiljacht kwam, waarna het weer enkele minuten duurde alvorens de volgende boot kwam. Dit duurde zo nog enkele boten verder.

Het is hier al wel vaker op het forum geschreven en ik zag het nu ook daadwerkelijk gebeuren. Fijn dat er blijkbaar schippers hier op het forum zijn die het op willen nemen voor de waargenomen schippers van vandaag, echter signaleer ik alleen even de andere kant ervan.

Ik wil alleen eens aankaarten wat een actie (of liever: een uitgestelde actie) voor gevolg heeft voor uw medemens. Kruip eens in de huid van een vrachtwagenchauffeur die zijn rit moet af maken en vanavond ook graag op tijd thuis is om daar te onthaasten.
U kunt toch ook onthaasten maar op sommige momenten nog wel een beetje alert, adrem en medemenselijk reageren? We leven nu eenmaal met iets meer mensen in dit landje en het lijkt me een niet al te grote opoffering.

Niet op de snelweg, maar ook niet in een boot en er nooit gevaren, dus niet objectief. Objectief ben je als je beide kent.
Sorry maar een beetje zielig topic, wat wil je nu bereiken, de varende medemens veranderen? Iedere schipper zie ik juist gehaast zijn brij bruggen en sluizen, ze willen er graag door of in, als het langer duurt is daar een reden voor, zeker bij Kornwerd want daar is het zeker anders als bij gebruikelijke bruggen. Denk aan stroom, sluis achter brug, snelweg, brugwachter die je aanspoort, veel charter en drukte.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 14:35 #986982

Als je het een zielig topic vindt, waarom antwoord je hier dan Boeiend? Om me dat onder de neus te wrijven, om me de grond in te stampen?

Goed bezig zeg! Chapeau.

Daar heb ik niet gevaren, dus dan niet mag ik er niets over zeggen omdat ik niet objectief ben. Ben jij zelf wel altijd en overal objectief?

Wat ik wil veranderen vraag je. Lees eens terug, dan zie je wat mijn doel is. Is dat zo verkeerd? Ben je daarin dan ook objectief?

Jij ziet iedere schipper gehaast zijn bij bruggen en sluizen? Wonderlijk, want ik zie wat anders. Verschil van perspectief dus.

Laat maar weer joh.
Doe lekker rustig aan overal met z'n allen. Onthaast maar lekker en laat al die wachtende mensen maar barsten. Kan jou het schelen, want jij onthaast lekker.
Greetingzzz van Petra
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 14:36 door GeorgeIIPetraI.
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 15:00 #986990

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Maak je niet zo druk joh, denk om je hart.
Als ik zie hoe jij stuitert over een paar bootjes die niet opschieten en een reactie van mij hahaha. Relax
Discussie gesloten.

Aansluiten en doorvaren 11 okt 2018 15:00 #986992

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Topic op verzoek gesloten.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl