Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: epirb

epirb 23 dec 2019 21:51 #1111862

  • kobuske
  • kobuske's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
ik heb een boot in portugal en wil nu mijn epirb meenemen in het vliegtuig, weet iemand of die in het ruim moet of bij de handbagage, en of er extra regels voor zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 22:17 #1111867

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4159
Gewoon in de handbagage en vooral niet melden. Ik reis de wereld over met theatergroepen. Allemaal zendertroep...
Als het spul uitstaat is het gewoon elektrische apparatuur...
Geen slapende honden wakker maken.

A

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 22:18 #1111868

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18193
Voor zover ik weet verschilt dat per maatschappij. Ik zou het dus even navragen bij de carrier(s) waarmee je denkt te gaan vliegen.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 22:23 #1111869

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4159
ilCigno schreef :
Voor zover ik weet verschilt dat per maatschappij. Ik zou het dus even navragen bij de carrier(s) waarmee je denkt te gaan vliegen.

Dat dus juist niet doen.
Uitzetten en zorgen dat hij niet kan gaan zenden.. en mee in de handbagage. Dan kan je nog zaken uitleggen.

A

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 22:25 #1111870

AdB schreef :
ilCigno schreef :
Voor zover ik weet verschilt dat per maatschappij. Ik zou het dus even navragen bij de carrier(s) waarmee je denkt te gaan vliegen.

Dat dus juist niet doen.
Uitzetten en zorgen dat hij niet kan gaan zenden.. en mee in de handbagage. Dan kan je nog zaken uitleggen.

A

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Als er niks aan de hand is kan je het toch gewoon vragen en krijg je gewoon antwoord, en mag het mee

Mee "smokkelen" aan boord van een vliegtuig geeft al een beetje het idee dat je al vermoed dat het niet helemaal volgens de regels is .
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Laatst bewerkt: 23 dec 2019 22:26 door AccountVerwijderd14.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 22:26 #1111871

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18193
Je kunt toch voordat je gaat boeken gewoon een algemene vraag hierover stellen?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 23 dec 2019 23:16 #1111875

  • Seep
  • Seep's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 91
Hi,

Dat zou ik niet zomaar even doen.

een mogelijkheid is batterij los te kopelen van de main unit en dan meenemen.

Maar het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet over de batterij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 24 dec 2019 00:17 #1111881

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29321
Als de epirb in zijn beugel zit is het geen probleem. Elke epirb staat op "veili8g" in zijn beugel. Er zit een extra magneetje in de beugel.

Zo los in de tas of bagage is een verhoogd risico dat hij af gaat. Je moet de luchtvaart maatschappij zelf bellen of dit mag ivm. de lithium batterij en capaciteit.
Als je het niet meld en er gebeurd "iets" ben je zeker de lul.

Wij doen er altijd de voorgeschreven stikkers op voor transport van lithium batterijen,
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 dec 2019 00:20 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 24 dec 2019 11:33 #1112009

Apparatuur met lithium batterijen moet je meenemen in handbagage, die mag niet in het ruim. Laatst heb ik een handmarifoon meegenomen (zonder aan te melden) en die is zonder problemen door de veiligheidscontrole gekomen.

Als je de batterij eruit kan halen, dan stop je de epirb in je ruimbagage en de batterij in je handbagage. Dan is alles afgedekt.
Feeling 326 di
Laatst bewerkt: 24 dec 2019 11:38 door Willem-vdV. Reden: Extra regel toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 24 dec 2019 19:22 #1112163

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3041
zelf een paar keer met een Epirb gevlogen. Wil niet bij de bagagecontrole erachter komen dat ie niet mee mag ( gedoe, vlucht missen. apparaat achter moeten laten etc.) dus altijd vooraf gebeld en gemaild en toestemming geregeld.

Advies van de luchthavens (oa Schiphol) luidde over het algemeen :

- het is vaak niet de maatschappij die controleert maar de algemene security check op het vliegveld
- advies is om het ding in de handbage te doen (want batterijen, en die moet je er niet tijdelijk uit willen halen ivm testen, waterdichthedi etc.
- emails geprint mee waarin je dit hebt besproken met security
- papieren / handleiding van de fabrikant mee waaruit blijkt wat het is (oa het veiligheidsblad met de accu informatie en de radiotechnische goedkeuring)
- vooraf melden bij security dat je dat ding mee hebt en de hele boel laten zien.

Nu het leuke: bij het melden is de reactie 'oh, ok' . Later het ding gewoon op de band gelegd en zelfs in de trolley laten zitten: niet eens opgemerkt als ' bijzonder'

Mijn advies: probeer het vooraf te regelen met de security van de vertrek-luchthaven en alle documentatie mee. Vaak onnodige moeite maar minste kans op problemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 25 dec 2019 09:26 #1112241

  • kobuske
  • kobuske's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
dank jullie wel, ik ben een stuk wijzer nu. We gaan die gebruiksaanwijzing opzoeken en de vraag stellen bij securety
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 25 dec 2019 09:51 #1112252

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29321
Dus sterk aanbevolen om de epirb in zijn beugel/houder te vervoeren, dan kan hij niet geactiveerd worden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 25 dec 2019 09:51 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:29 #1297117

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Wat gebeurd er eigenlijk indien een Eprib/ PLB af gaat in een vliegtuig?
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:35 #1297119

Dan is de lokatie van het incident wat moeilijk door te geven...
Wát zoek je? Wind?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:44 #1297121

Er zal eerst wel wat verwarring ontstaan vanwege de opmerkelijke positieveranderingen denk ik.
Deelnemer aan het forum sinds 21 augustus 2008
www.waterrimpels.nl
Laatst bewerkt: 19 juni 2021 20:04 door Waterrimpels.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:50 #1297125

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Nautische (nood) frequenties en luchtvaart (nood) frequenties bijten elkaar toch niet..
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 19 juni 2021 19:50 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:50 #1297127

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29321
www.iata.org/contentassets/05e...ce-document-2020.pdf

www.iata.org/contentassets/05e...-and-electronics.pdf

Zorg dan eerst maar voor de juiste papieren om het het vliegtuig in te krijgen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:54 #1297130

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Oké hier hebben we wat aan, bedankt schipper zonder boot ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 19:55 #1297131

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29321
Jaap-Kaag schreef :
Nautische (nood) frequenties en luchtvaart (nood) frequenties bijten elkaar toch niet..

Ik denk dat een goede marcom cursus je goed zou doen zo te lezen.
Klok & klepel.... (kant noch wal)

Elke EPIRB zend na activatie uit op 406MHz EN 121,5MHZ (= noodfrequentie burger luchtvaart).
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 19 juni 2021 19:55 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 19 juni 2021 20:17 #1297147

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Calidris schreef :

Ik denk dat een goede marcom cursus je goed zou doen zo te lezen.
Klok & klepel.... (kant noch wal)

Elke EPIRB zend na activatie uit op 406MHz EN 121,5MHZ (= noodfrequentie burger luchtvaart).

Rustig maar windt je niet teveel op.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

epirb 20 juni 2021 08:50 #1297257

Jaap-Kaag schreef :
Wat gebeurd er eigenlijk indien een Eprib/ PLB af gaat in een vliegtuig?

Dan worden er een hele hoop mensen onnodig ingezet die eerst moeten uitzoeken of het wel of niet een echt SAR incident is en aan boord welk platform de uitzendingen komen. Als de EPIRB aan een NL jacht is geregistreerd zal de NL Kustwacht proberen contact op te nemen met het thuisfront voor meer informatie. Zij zal ook contact opnemen met de buitenlandse collega Rescue Coordination Centre (RCC) waar de EPIRB posities geeft welke mogelijk al gelijk varende en vliegende eenheden gaat inzetten. Hopelijk heeft de NL kustwacht snel contact met het thuisfront welke kan uitleggen dat de EPIRB in de bagage zit van een bepaalde vlucht. Vervolgens zullen alle RCC's ingelicht moeten worden dat het om een loos alarm gaat. Via de luchtverkeersleiding zal het desbetreffende vliegtuig opgeroepen worden of er een mogelijkheid is dat de EPIRB wordt uitgezet. Ongetwijfeld zal er een ontvangstcommitee bij de gate staan die de eigenaar wil spreken en een mogelijke boete voor nalatigheid en een rekening voor de inzet van veel eenheden maar dat is afhankelijk van het land van bestemming.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl