BJ23 schreef :
Ik heb een zeer positieve ervaring met Olav Cox als expert. Zijn oordeel is later door meerdere mensen met erg veel verstand van boten onderschreven. Hij adverteert in de linker kolom op dit forum.
Zelf heb ik destijds een bod onder voorbehoud van keuring uitgebracht en daarbij bedongen dat de kosten van reparatie van alles dat bij de keuring aan het licht kwam (d.w.z. niet van te voren bekend) in mindering op de aankoopprijs werd gebracht.
Succes,
Anders
Dat gebeurt vrij veel, maar vind ik als verkoper niet acceptabel. Diverse gevallen meegemaakt waar een "keurmeester" kwam keuren en die begon bij alle gebreken de prijzen van vervanging/vernieuwing te noemen. De duizendjes vliegen je om de oren. En dan heb je die bepaling in je overeenkomst staan.....
Ik noem eens wat: een barst in je roerblad. Keurmeester zegt: "1.500-2.000 voor vervanging". Maar ik zeg:"roer eraf, open krabben, epoxy, afwerken, roer erin. Paar uurtjes werk en materiaal, kosten 100,=. Wat wordt nu de mindering op de koopprijs? Bovendien: noem mij een boot van pakweg 30 jaar oud die géén vocht in het roer heeft.
Als ik een boot verkoop, neem ik in het contract op dat de koper bij de keuring kan bepalen wat hij wil: accepteren, onderhandelen over eventuele prijs-vermindering of afzien van de koop onder terugbetaling van de aanbetaling. Ik laat me niet vastpinnen op bedragen die door keurmeesters worden genoemd. Ik moet erbij zeggen dat ik vrij vaak ook niet erg te spreken ben over het niveau van keurmeesters...