escapade schreef :
AndreAzuree schreef :
escapade schreef :
Het is niet rijkdom bij die Griekse vissers. Laat die ook eens de wind mee hebben. De echte profiteurs zitten in Brussel.
Welke profiteurs in Brussel en waar profiteren ze dan van?
Ik heb trouwens ook nog geen één argument gelezen waarom dit "Europese idioterie" betreft.
Lees de reconstructie over de vervalste presentielijsten op Follow the Money. En er zijn legio voorbeelden over die uitvreterij in Brussel. E
Mensen die sjoemelen met declaraties, ten koste van de belastingbetaler, vind ik minderwaardig volk. Het is een rattenhol met mooie pakken, stropdassen en rolkoffers. En die non valeurs komen er ook nog mee weg, omdat het zoveel zijn.
Ik dacht, ik vraag Chat even naar de verhouding van het aantal ambtenaren in Brussel tov die in Amsterdam.
Die verhouding kan je misschien helpen in een betere afweging in het aantal uitvreters.
Het zijn er namelijk verrassend weinig!
Waarmee ik niet zeg dat de ambtenaren in Amsterdam en Brussel uitvreters zijn zoals jij schetst.
Het valt mij alleen wel op dat er verbazingwekkend weinig ambtenaren zijn op het hoofdkantoor van de EU.
Goed, chat kan het fout hebben, maar dit kwam er uit:
Amsterdam: ruim 22.000 ambtenaren bij ~931.000 inwoners (1 januari 2024) ⇒ ~2,4% (of ~41 inwoners per ambtenaar). (bron: CBS)
EU: ongeveer 32.000 medewerkers bij ~449 miljoen inwoners ⇒ ~0,0071% (of ~14.000 inwoners per medewerker).
Let wel, alle ambtenaren zijn medewerkers, maar niet alle medewerkers zijn ambtenaren.
Maar het valt mij dus reuze mee met het aantal
uitvreters in Brussel.