Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Europeese idioterie / pufferfish

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 04:48 #1690547

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2444
De Grieken hebben het voor mekaar, ze laten de Europeese unie betalen voor oplichterij.
De pufferfish, een invasieve vis komend uit de rode zee is een echte plaag geworden. De dodelijk giftige vis is (eigen ervaring) inderdaad een probleem. Heeft geen vijanden, heeft de inktvis bijna uitgeroeid, maakt netten stuk, dood onwetende mensen en bijt zelfs haken stuk. Ik kan het weten. Verleden jaar ving ik op Dokos 6 puffervissen tegen één “normale” vis. Ik heb ooit mijn kat een jonkie puffer gevoerd, 4 minuten later was ze dood.
Uit het artikel begrijp ik dat de overheid nu wil de beroepsvissers betalen voor de puffers, 5,33 €/kilo volgens het artikel. Goed betaald want de vis is massaal. Ook zullen de vissers extra subsidie krijgen op diesel (bovenop de normale subsidie) zodat de heren vissers kunnen blijven 2 meter diepe putten trekken in beschut water.

www.ekathimerini.com/economy/1...f-fisheries-reforms/

Wat het ergste is, het artikel heeft het over verbranden van de vis. Grote onzin, er zijn geen verbranding voorzieningen in Griekenland. Zelfs de ene waar mensen kunnen verbrand worden is altijd “stuk” De vis is inderdaad zeer giftig, kan echter geconsumeerd worden. Heb het zelf proefondervindelijk geleerd. De japanners eten hem ook. Kun je nagaan. Gaan ze die rotte vis kopen en later heimelijk in zee storten. Net als alle afval hier in Griekenland.
Zo, mijn morgenwoede afgewerkt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 05:56 #1690553

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
OldBawley schreef :
De Grieken hebben het voor mekaar, ze laten de Europeese unie betalen voor oplichterij.
De pufferfish, een invasieve vis komend uit de rode zee is een echte plaag geworden. De dodelijk giftige vis is (eigen ervaring) inderdaad een probleem. Heeft geen vijanden, heeft de inktvis bijna uitgeroeid, maakt netten stuk, dood onwetende mensen en bijt zelfs haken stuk. Ik kan het weten. Verleden jaar ving ik op Dokos 6 puffervissen tegen één “normale” vis. Ik heb ooit mijn kat een jonkie puffer gevoerd, 4 minuten later was ze dood.
Uit het artikel begrijp ik dat de overheid nu wil de beroepsvissers betalen voor de puffers, 5,33 €/kilo volgens het artikel. Goed betaald want de vis is massaal. Ook zullen de vissers extra subsidie krijgen op diesel (bovenop de normale subsidie) zodat de heren vissers kunnen blijven 2 meter diepe putten trekken in beschut water.

www.ekathimerini.com/economy/1...f-fisheries-reforms/

Wat het ergste is, het artikel heeft het over verbranden van de vis. Grote onzin, er zijn geen verbranding voorzieningen in Griekenland. Zelfs de ene waar mensen kunnen verbrand worden is altijd “stuk” De vis is inderdaad zeer giftig, kan echter geconsumeerd worden. Heb het zelf proefondervindelijk geleerd. De japanners eten hem ook. Kun je nagaan. Gaan ze die rotte vis kopen en later heimelijk in zee storten. Net als alle afval hier in Griekenland.
Zo, mijn morgenwoede afgewerkt.

De koffervis, zoals die in t Nederlands heet, is inderdaad zeer giftig. En inderdaad Jappaners eten hem ook. Alleen moet je als kok wel een 7 jarige opleiding hebben om m klaar te mogen maken. Want 1 prikje in de galblaas en je klant is dood.

Wat jammer dat de vis alles over neemt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 05:56 #1690554

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Ik zie het probleem of de oplichting niet.
Nu niet drastisch ingrijpen kent catastrofale gevolgen voor het ecosysteem.
Dat er vissers hun brood mee verdienen is goed meegenomen, toch?
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 06:24 #1690559

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2444
De eerste koffervis die ik ving was door een zwaar onweer blijkbaar buiten westen, hij dreef aan het oppervlak, leefde maar dat was het dan ook. Is ergens rond 2004 geweest, zuidkust Turkije. Ik had boeken, (geen internet) en de vis was onbekend. Waren boeken over Middellandse zee vissen.
Ik toonde de vis aan een duik instructrice, zij kende de vis ook niet. Dus ik was voorzichtig. Ik maakte de vis schoon, zeer voorzichtig en merkte dat zelfs met mijn scherp zeemansmes (zééér scherp) ik de huid niet kon snijden. Ik heb de huid moeten afstropen. Fileerde dan de grote vis. Voorzichtig, ik vroor de vis in. Paar weken later, nog steeds geen info over het dier. Toen onbekend in Turkije. Vissers die ik de foto toonde kenden hem niet. Lag toen ergens afgelegen geankerd, om een of andere reden kon ik daar niks vangen dus ik ontdooide de vis en voerde hem aan onze scheepskat. Ze heeft er een week aan gegeten. Is niet ziek geworden. Onze kat at enkel vis, wilde geen kattevoer toen bovendien toen in Turkije niet bestaand. Katten aten toen muizen en vogels. Honden zag je zelden, Turken waren bang van honden, in Fethiye zag je nooit een hond. (is nu totaal anders) Heb later geleerd wat de vis was, raakte vanaf dan nooit meer die beesten aan ook al ving ik ze regelmatig.
Paar jaar later ben ik in Griekenland, Simi eiland, vang vers voer voor onze kat. Net zoals iedere dag. Ik vang een ongeveer 6 cm lang visje, ik hield het voor een lompje. De kat at het ding reeds, we zaten iedere dag samen te vissen, moest met de kat vechten om de haak uit het ding te krijgen. Bleek dat het een jonkie koffer was. Vier minuten later klom de kat op mijn schoot, gek, ze was verlamd aan de achterpoten. Even later hield ze op met ademen.
Dat de vissers geld krijgen voor de vis vind ik ok. Dat de vis vernietigd word is niet ok. Er moeten manieren zijn om die enorme massa´s proteïne te gebruiken. Dat ze ook alweer subsidie voor diesel krijgen vind ik niet correct. Is weer zo´n grapje waaraan enkele Grieken zeer veel geld zullen verdienen. Kunnen ze geen diesel maken uit die vissen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 06:31 #1690561

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17612
Ilex schreef :
Nu niet drastisch ingrijpen kent catastrofale gevolgen voor het ecosysteem.

Doet me denken aan rivierkreeft. Er zijn best wel wat deskundigen die er van overtuigd zijn dat de natuur mits ze de tijd krijgt het zelf kan oplossen. Alleen mensen hebben altijd haast. Gisteren zag ik een meeuw hier op de steiger een kreeftje oppeuzelen.
We hebben zelf uiteraard ze zaak verstoord. Een verbinding gegraven tussen de Rodezee en de Med en het lekker warm genoeg gemaakt in de med voor die koffervis. Maar wrijven in een vlek heeft geen zin. Uiteindelijk moet de natuur een nieuw evenwicht vinden. Hoeven wij niets voor te doen. Liever niet zou ik zeggen. Voor je het weet verkloot je nog meer.
Fake it till you make it
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 06:57 #1690564

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9258
3Noreen schreef :
Ilex schreef :
Nu niet drastisch ingrijpen kent catastrofale gevolgen voor het ecosysteem.

Doet me denken aan rivierkreeft. Er zijn best wel wat deskundigen die er van overtuigd zijn dat de natuur mits ze de tijd krijgt het zelf kan oplossen. Alleen mensen hebben altijd haast. Gisteren zag ik een meeuw hier op de steiger een kreeftje oppeuzelen.
We hebben zelf uiteraard ze zaak verstoord. Een verbinding gegraven tussen de Rodezee en de Med en het lekker warm genoeg gemaakt in de med voor die koffervis. Maar wrijven in een vlek heeft geen zin. Uiteindelijk moet de natuur een nieuw evenwicht vinden. Hoeven wij niets voor te doen. Liever niet zou ik zeggen. Voor je het weet verkloot je nog meer.

Nou ja, We kúnnen ook niet zo vreselijk veel. Veel van dat soort akties, ook groots ingezet, zijn tamelijk nutteloos gebleken. En meestal lost de natuur t inderdaad weer op. Of wij mensen leren er mee omgaan. Misschien wat Griekse koks op cursus sturen in Japan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 08:08 #1690571

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2444
Er zijn reeds taverna´s op Kreta waar de vis geserveerd word. Daar is de vis reeds vele jaren een plaag. Dat je een zeven jarige opleiding moet hebben om hem te mogen serveren (ik weet, zo beweert het net) lijkt me zachtst gezegd idioot. Als je het me éen keer toont durf ik het wel aan.
Hoe kun je in hemelsnaam 7 jaar studeren op een voetgrote vis ?
Heb verleden jaar gezien dat een octopus een jonge puffer aan het oppeuzelen was. Tja, die overleeft dat niet. Hoe lang voor de octopus geleerd heeft die vis te mijden?
Ik ving verleden jaar erg veel jonkies. Ingooien, beet. De eerste paar heb ik dood terug in het water gegooid. Dan zag ik een meeuw op het strandje iets eten. Kon wel denken wat het was. Ze drijven ook als ze dood zijn door de lucht in hun lichaam als ze zich opknorren. (ze knorren)
Later verzamelde ik alle dode jonkies in een 5 liter waterfles, heb die in de bewoonde wereld in een vuilniscontainer gegooid. Zeker weten erg veel ratten gedood op de Poros vuilnisbelt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 08:29 #1690575

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6492
Joop66 schreef :
OldBawley schreef :
De Grieken hebben het voor mekaar, ze laten de Europeese unie betalen voor oplichterij.
De pufferfish, een invasieve vis komend uit de rode zee is een echte plaag geworden. De dodelijk giftige vis is (eigen ervaring) inderdaad een probleem. Heeft geen vijanden, heeft de inktvis bijna uitgeroeid, maakt netten stuk, dood onwetende mensen en bijt zelfs haken stuk. Ik kan het weten. Verleden jaar ving ik op Dokos 6 puffervissen tegen één “normale” vis. Ik heb ooit mijn kat een jonkie puffer gevoerd, 4 minuten later was ze dood.
Uit het artikel begrijp ik dat de overheid nu wil de beroepsvissers betalen voor de puffers, 5,33 €/kilo volgens het artikel. Goed betaald want de vis is massaal. Ook zullen de vissers extra subsidie krijgen op diesel (bovenop de normale subsidie) zodat de heren vissers kunnen blijven 2 meter diepe putten trekken in beschut water.

www.ekathimerini.com/economy/1...f-fisheries-reforms/

Wat het ergste is, het artikel heeft het over verbranden van de vis. Grote onzin, er zijn geen verbranding voorzieningen in Griekenland. Zelfs de ene waar mensen kunnen verbrand worden is altijd “stuk” De vis is inderdaad zeer giftig, kan echter geconsumeerd worden. Heb het zelf proefondervindelijk geleerd. De japanners eten hem ook. Kun je nagaan. Gaan ze die rotte vis kopen en later heimelijk in zee storten. Net als alle afval hier in Griekenland.
Zo, mijn morgenwoede afgewerkt.

De koffervis, zoals die in t Nederlands heet, is inderdaad zeer giftig. En inderdaad Jappaners eten hem ook. Alleen moet je als kok wel een 7 jarige opleiding hebben om m klaar te mogen maken. Want 1 prikje in de galblaas en je klant is dood.

Wat jammer dat de vis alles over neemt.

Voordat de mensen hier nu denken dat je 7 jaar doet om een koffervis te fileren een kleine correctie, je leert meerdere fileer technieken voor meerdere vissoorten. En of dit 7 jaar duurt betwijfel ik. tenzij daar stage periode's bij opgeteld wordt...
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 08:36 #1690578

Wat vind je nu precies idioot? Dat vissers betaald worden om te helpen de plaag te bestrijden? Of dat de plaag überhaupt bestreden wordt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 08:52 #1690583

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
Het is niet rijkdom bij die Griekse vissers. Laat die ook eens de wind mee hebben. De echte profiteurs zitten in Brussel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 08:54 #1690584

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17612
Nachtvlinder schreef :
Wat vind je nu precies idioot? Dat vissers betaald worden om te helpen de plaag te bestrijden? Of dat de plaag überhaupt bestreden wordt?

Invasieve soorten gaan niet weg. De enige manier om er mee om te gaan is dat het ecosysteem zich aanpast. Terug naar de toestand van voor de invasie is onmogelijk. Zo'n soort moet zijn plek in de voedselketen krijgen. Er is geen andere oplossing.
Een mens is prima in staat een andere soort uit te roeien mits er een economisch profijt aan zit. Dus het economisch rendabel kunnen verwerken tot varkensvoer of zalm voer zou geweldig zijn. Anders is het wachten op een ander roofdier.
Fake it till you make it
Laatst bewerkt: 26 juni 2026 08:55 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 09:02 #1690587

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2444
Nachtvlinder schreef :
Wat vind je nu precies idioot? Dat vissers betaald worden om te helpen de plaag te bestrijden? Of dat de plaag überhaupt bestreden wordt?

Het idiote is de subsidie op diesel. hier in het dorp is bekend dat enkele vissers subsidie krijgen op diesel. Om die subsidie te krijgen moet je van de partij zijn en een lange arm hebben. Ik heb in het verleden gevraagd hoe dat dan zat met die subidie aan een bevriende visser. Hij keek uit z´n ooghoeken een andere boot aan en zei "jaa, sommigen kennen de weg"
De visser die hij bedoelde heeft 900 pk in een 15 meter bootje. Ze slepen geen netten, leggen ze. Die visser trekt putten van 2 meter als hij door de binnenzee buldert. Waarom???? omdat het toch gratis is en bovendien leuk. Ook de ferry´s varen gesubsidieerd. Zelfs totaal leeg varen ze nog winst voor de aandeelhouders.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 09:18 #1690593

  • H700
  • H700's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1926
Ik ben regelmatig in Griekenland, snorkel daar ook graag.
Op Karpathos en Limnos zie je met enige regelmaat ook de koraalduivel.
Die ken ik wel uit de tropen.
Maar nu handhaaft deze exoot zich ook prima in de Egeïsche zee.
Onlangs op Lesbos zag ik een koffervisje, dus best "noordelijk" tav het gebied dat Old Bawley aangeeft.
De koffervis zie je ook wel, het linke daarvan is dat deze ook op de zandbodem zwemt, relatief dicht ondiep. Goede zwemschoentjes zijn een must.
De prik schijnt pijnlijk te zijn maar voor een gezond iemand niet dodelijk.

Mbt de vissers; de schaal waarop gevist wordt is klein. Kleine bootjes, zeker op de kleine eilanden.
Dinsdag lag ik ik de waddenhaven van Den Oever, en alhoewel het aantal kotters minder is zijn dit enorme schepen die je niet vaak op de kleine eilanden ziet.

Een andere exoot die je ook veel ziet is plastic. Zeker tegen de Turkse kust aan is het soms een ongelofelijke rotzooi onder water en op het strand.
Turkije dumpt het meeste plastic afval in de Middellandse Zee, met Spanje als tweede (ongeveer 144 ton/dag voor Turkije vs. 126 ton/dag voor Spanje). (animalstoday.nl)

Goed bezig....
Il me semble que la misère,
Serait moins pénible au soleil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 09:49 #1690602

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2056
OldBawley schreef :
Dat je een zeven jarige opleiding moet hebben om hem te mogen serveren (ik weet, zo beweert het net) lijkt me zachtst gezegd idioot. Als je het me éen keer toont durf ik het wel aan.
Hoe kun je in hemelsnaam 7 jaar studeren op een voetgrote vis ?

Een mooi voorbeeld van wat vroeger een opinion chic genoemd werd, het verschijnsel dat mensen bereid zijn alles te geloven als een verhaal maar vaak genoeg herhaald wordt. Een ander mooi voorbeeld is de getergde zwaan die in staat zou zijn je botten te breken. Tegenwoordig spreekt men volgens mij in dit verband meestal over een broodje aap.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 10:17 #1690608

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2444
De koffervis heb ik nog nooit gezien. In Turkije viste ik ook met staande netten (50 meter is genoeg voor 2 personen) en daarin zat wel eens Tetraodonttiformes. Ik kende ze niet, gooide ze terug. Je weet wel, wat den boer niet kent…. Ik haalde mijn net boven en er zat een octopus in. Dan moet je verrekte snel zijn want een inktvis zit niet vast in dat net, die zal vluchten. Dus ik grijp met mijn vrije hand die inktvis, je moet hard knijpen anders heeft het geen zin. Bleek dien octopus een pieterman te verorberen die in mijn net geraakt was. Ik heb blijkbaar ook die Pieterman geknepen, kreeg een steek van die pieterman, heb later echt gehuild van de pijn. Halve dag, dan was het voorbij.
De Siganus Rivulatus is ook een invasieve vis uit de rode zee. Ook die is hier nu massaal. De Grieken mogen hem niet, ik eet hem graag. Ook die heeft een pijnlijke prik als je zijn stekels aanraakt, beetje als een bijensteek. Niks in vergelijk met de Pieterman. Is zo verbreid, als ik overboord kijk en zie ze heb ik minuten later een lekkere maaltijd. Ingooien, hebbes. Zonder 900 Pk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 12:14 #1690630

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6492
Knar schreef :
OldBawley schreef :
Dat je een zeven jarige opleiding moet hebben om hem te mogen serveren (ik weet, zo beweert het net) lijkt me zachtst gezegd idioot. Als je het me éen keer toont durf ik het wel aan.
Hoe kun je in hemelsnaam 7 jaar studeren op een voetgrote vis ?

Een mooi voorbeeld van wat vroeger een opinion chic genoemd werd, het verschijnsel dat mensen bereid zijn alles te geloven als een verhaal maar vaak genoeg herhaald wordt. Een ander mooi voorbeeld is de getergde zwaan die in staat zou zijn je botten te breken. Tegenwoordig spreekt men volgens mij in dit verband meestal over een broodje aap.


De koksopleiding in Japan (Tokio) is 2 jaar. Voor een specialistische opleiding moet je in de leer zijn bij een meesterkok (vaak 2-3 jaar) en om nog meer ingewikkeld werk te mogen doen, eisen sommige restaurants dat je minimaal 3 jaar in de leer bent geweest bij een zeer ervaren meesterkok.
Maar ik verzeker je dat je die 'voetgrote gevaarlijke' vis ook in een dorp kunt verorberen waar de lokale visser 'm voor je schoonmaakt, zonder opleiding.

René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 21:03 #1690706

escapade schreef :
Het is niet rijkdom bij die Griekse vissers. Laat die ook eens de wind mee hebben. De echte profiteurs zitten in Brussel.

Welke profiteurs in Brussel en waar profiteren ze dan van?

Ik heb trouwens ook nog geen één argument gelezen waarom dit "Europese idioterie" betreft.
Laatst bewerkt: 26 juni 2026 21:05 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 21:39 #1690711

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
AndreAzuree schreef :
escapade schreef :
Het is niet rijkdom bij die Griekse vissers. Laat die ook eens de wind mee hebben. De echte profiteurs zitten in Brussel.

Welke profiteurs in Brussel en waar profiteren ze dan van?

Ik heb trouwens ook nog geen één argument gelezen waarom dit "Europese idioterie" betreft.

Lees de reconstructie over de vervalste presentielijsten op Follow the Money. En er zijn legio voorbeelden over die uitvreterij in Brussel. E
Mensen die sjoemelen met declaraties, ten koste van de belastingbetaler, vind ik minderwaardig volk. Het is een rattenhol met mooie pakken, stropdassen en rolkoffers. En die non valeurs komen er ook nog mee weg, omdat het zoveel zijn.
Laatst bewerkt: 26 juni 2026 21:40 door escapade.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 26 juni 2026 22:33 #1690714

Misbruik is er natuurlijk op ieder bestuursniveau, en ook bij het bedrijfsleven.
Een paar voorbeelden van follow the money (die geweldig werk doen trouwens), zeggen natuurlijk weinig. De vraag is: zijn er veel van dit soort fraudeurs?

Dat ze mooie pakken, stropdassen en rolkoffers hebben, lijkt me niet zo vreemd toch. Wat is daar mis mee? Ik had die vroeger ook toen ik internationaal werkte (o.a. voor de VN en EU).
Laatst bewerkt: 26 juni 2026 22:34 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 04:56 #1690718

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
AndreAzuree schreef :
Misbruik is er natuurlijk op ieder bestuursniveau, en ook bij het bedrijfsleven.
Een paar voorbeelden van follow the money (die geweldig werk doen trouwens), zeggen natuurlijk weinig. De vraag is: zijn er veel van dit soort fraudeurs?

Dat ze mooie pakken, stropdassen en rolkoffers hebben, lijkt me niet zo vreemd toch. Wat is daar mis mee? Ik had die vroeger ook toen ik internationaal werkte (o.a. voor de VN en EU).

Ik denk dat je een aardige vent bent, maar onbegrensd naïef bent in deze grote voze wereld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 05:20 #1690720

Wederom een mening (op de persoon bovendien) geen inhoudelijk argument
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 05:54 #1690721

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
Nachtvlinder schreef :
Wederom een mening (op de persoon bovendien) geen inhoudelijk argument

Sorry hoor maar dit is ook weer zo'n inhoudsloze opmerking. Ik denk dat toch velen hier onder een platte steen leven. Ik hoef toch niet met argumenten te komen dat Brussel een corrupt verdienmodel is voor de ambtenaren. Gewoon het nieuws volgen. Maar dan zullen sommigen zeggen dat de bronnen niet echt zijn te vertrouwen. Ja ik geef het op. Over en uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 06:00 #1690722

escapade schreef :
Ja ik geef het op. Over en uit.

Dat was al even duidelijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 06:02 #1690723

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
escapade schreef :
AndreAzuree schreef :
Misbruik is er natuurlijk op ieder bestuursniveau, en ook bij het bedrijfsleven.
Een paar voorbeelden van follow the money (die geweldig werk doen trouwens), zeggen natuurlijk weinig. De vraag is: zijn er veel van dit soort fraudeurs?

Dat ze mooie pakken, stropdassen en rolkoffers hebben, lijkt me niet zo vreemd toch. Wat is daar mis mee? Ik had die vroeger ook toen ik internationaal werkte (o.a. voor de VN en EU).

Ik denk dat je een aardige vent bent, maar onbegrensd naïef bent in deze grote voze wereld.

Alle verhalen over misbruik ten spijt blijft één ding voor mij als een paal boven water staan: die EU moet blijven en Nederland moet de EU nooit verlaten.

Er valt nog heel veel te verbeteren aan en in de EU en dat blijft voorlopig nog wel even een feit, maar een organisatie kan niet heel snel beter zijn dan het gemiddelde van zijn leden. Helaas is zakkenvullerij en corruptie in Europa nog niet uitgebannen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Europeese idioterie / pufferfish 27 juni 2026 07:18 #1690732

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
Als het gaat over "Brussel" dan wordt er in de meningen moeiteloos geswitcht tussen bestuurders, volksvertegenwoordiger een ambtenaren, terwijl dat nogal wat uitmaakt. Als het gaat om volksvertegenwoordigers dan weten dat er een aantal partijen is dat als taak ziet om het beleid te ondermijnen en er ondertussen zelf beter van te worden. Dat zand in de raderen zie ik niet bij ambtenaren en maar bij een enkele bestuurder.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl