Wakker!
Voor een schoot is dyneema niet noodzakelijk. In de wedstrijd, als je met een HA vaart is het wel aan te raden, maar SK75 is dan voldoende.
Overigens schijnen er nog mensen hier te huizen die denken dat dyneema duur is, of bijzonder
Ik heb zelf gezocht naar de ultieme schoot en geleerd dat:
-Ik 100% zeker een gripmantel wil.
-Niet verjong in een schoot voor een overlappend voorzeil.
Een prettig hanteerbare lijn is in 10mm het prettigst werken. Is het een wat klassiekere lijn dan is 12 mm te overwegen.
Je vraagt naar ultiem? Dat is een kevlar mantel op een dyneema kern, verjongd en een kolhoff loop er ingesplitst met bijbehorende softshackle.
Ooit mee gevaren. Heerlijk. Onzinnig duur, met €450,- per kant, maar wél fijn.
Ohja, het gaat een seizoen mee