Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: hulp met optuigen spanker

hulp met optuigen spanker 26 mei 2015 12:44 #628580

  • thijs31
  • thijs31's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Beste forumleden

Ik heb altijd lelyflat en valkjes gezeild (waterschouting)

en ben sinds kort trotse eigenaar van een Spanker(houtbouw)

echter deze boot heeft een toren zeil en ik heb nu met de tuigage een paar vragen

1. waarvoor dient dat grijze aluminium blok aan mijn mast? (zie foto)




er zit een rvs haak in en een katrol systeem waar ik de haak mee kan aantrekken

2. er zit een blok op een kwart voor mijn giek tbv mijn neerhouder? maar op de mast zit geen aansluiting daarvoor

of is dat dat grijze aluminium blok?

3. het fokketouw is nu getuigd op een fokkenist graag wil ik de tuigage aanpassen, naar solo varen

maar het leioog en de genuarail zitten tov de lier en de klem erg raar

Nou denk ik dat het het slimst is om het leioog te verplaatsen maar dan verander ik ook de foktrim (de twist)

Kan iemand mij helpen met bruikbare tips?

Alvast bedankt een opnieuw beginnend zeiler






Zeilen? Leuk maar eerst boot op orde
Laatst bewerkt: 26 mei 2015 13:29 door thijs31.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl