Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Maxi 77 mast en giek

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 11:57 #645119

  • Mikemaxi
  • Mikemaxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5
Zijn er leden die mij als nieuw bakken maxi 77 "zeiler" kunnen vertellen hoe de giek aan de mast bevestigd zit? De maxi 77 is van rond 1980. De vorige eigenaar heeft de giek los gehaald en in de kajuit opgeslagen maar volgens mij ontbreekt er het een en ander aan bevestigingsmateriaal. Aangezien ik beginnend ben en dus onervaren sta ik open voor jullie advies . Alvast bedankt
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 12:06 #645122

Foto's van het eind van de giek en het bevestigingspunt op de mast?
Voorheen Flying Arrow Schakel
Voorheen Schakel H2414 Neptinus
Voorheen 470 H220
Efsix 1073
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 13:52 #645144

  • Mikemaxi
  • Mikemaxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5
Hier is de foto zoals gevraagd. Die van de mast maak en plaats ik morgen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 20 juli 2015 13:53 door Mikemaxi. Reden: aanvulling
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 14:01 #645145

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Die slee waar we tegenaan kijken gaat in de groef van de mast met de groef van de giek naar boven.
Ik kan niet zien of er linksboven een reefhaak zit of een ander ding.

Waarschijnlijk zit er in de onserste meter van de mastgroef ergens een blokkade waar de giek op stuikt als je m laat zakken.
Aan de achterkant gewoon een kraanlijn zetten
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 20 juli 2015 14:01 door Anjo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 17:30 #645200

Klopt.

Vanmiddag de giek van mijn maxi aan de mast gehangen.
Slee schuif je inderdaad in de groef in de mast en
die slee blijft hangen op een blokkade in de groef.
Wel dereefhaken aan de bovenkant bouden
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 20 juli 2015 22:30 #645276

  • Mikemaxi
  • Mikemaxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5
Thx jongens voor jullie input, ga er morgen gelijk mee aan de slag (y)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 21 juli 2015 04:41 #645280

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Volgend jaar een Maxi77 meeting in de trintelhaven?
Misschien wel eind van dit seizoen :woohoo:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 21 juli 2015 05:30 #645282

  • Mikemaxi
  • Mikemaxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5
Ja hoor prima,maar wel gecombineerd met een of meerdere Jack D's mag ik hopen? :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 21 juli 2015 06:16 #645288

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Sloe Gin schreef :
Volgend jaar een Maxi77 meeting in de trintelhaven?
Misschien wel eind van dit seizoen :woohoo:

Wel een beetje decadent om je nu als club af te zonderen. Zijn andere boten niet goed genoeg meer voor jullie? :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 22 juli 2015 05:17 #645494

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Mikemaxi bij ons op de club van Maxi77 eigenaren drinken wij uitsluitend scotch whisky's en roken wij sigaren.
Dresscode is sjabbie kleding.


Je hoeft echter niet perse een Maxi77 te bezitten.
Je mag volstaan met de wens er een te bezitten. (Jedre....Je bent dus welkom) :whistle:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 22 juli 2015 07:44 #645512

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Sloe Gin schreef :
Mikemaxi bij ons op de club van Maxi77 eigenaren drinken wij uitsluitend scotch whisky's en roken wij sigaren.
Dresscode is sjabbie kleding.


Je hoeft echter niet perse een Maxi77 te bezitten.
Je mag volstaan met de wens er een te bezitten. (Jedre....Je bent dus welkom) :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Maxi 77 mast en giek 25 juli 2015 05:57 #646211

  • Mikemaxi
  • Mikemaxi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5
:laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl