Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Klapspanner voor Efsix

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 17:56 #649949

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Gisteren verdween de spanner in het water :( (samen met een stukje afgesneden borgdraadje)

Ik heb op het internet gezocht maar kan niet veel hierover vinden.

Het is dit type spanner.



Weet iemand waar deze te koop is? En anders een goede vervanger hiervoor?
Zijn er nog andere benamingen voor?

Dit is een foto van mijn klapspanner. De handle is dus in het water gedonderd:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 19:05 #649959

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Is het geen bierstrekker?

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 19:50 #649975

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
een bierstrekker heb ik aan stuurboordkant zitten voor het fokkeval:
Die werkt met blokjes, 4x vertraging volgens mij in dit geval.



Die kan ik ook monteren ipv de huidige klapspanner. Maar het mooist is natuurlijk als ik eenzelfde spanner op de kop kan tikken.
Laatst bewerkt: 08 aug 2015 19:52 door paul cr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:20 #649980

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Wybe slot heeft een heleboel gebruikt Efsix beslag liggen, misschien dat daar een klapspanner tussen zit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:21 #649981

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
thx, ik zal hem pb'en.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:25 #649983

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Is jou bierstrekker trouwens ook zo'n onmogelijk ding om aan te trekken? Zit er serieus aan te denken om hem weg te halen en een klein liertje met een valstopper aan dek te zetten. Dan moet de staalkabelval natuurlijk ook vervangen worden door dynema o.i.d. Vandaar dat het tot nu toe bij denken gebleven is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:29 #649985

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Nee, ik heb er geen problemen mee. Ik heb een dyneema val. Ik ga er wel voor op het dek staan, recht erboven, en trek hem zo strak mogelijk. Vanuit de kuip lukt het niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:38 #649989

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
Sodeju! ff gegoogled en een bierstrekker bestaat echt qua zeilterm haha!
:)
(ik dacht al, waarom zou je bier moeten strekken?) :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:44 #649990

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Een quote van BK van feb 2015:
Ding is genoemd naar de Duitse zeiler die het bedacht heeft, de heer Bier. Volgens mij lang geleden een FD-zeiler.
Gebruik op een kajuitboot zie ik ook niet zo. De lengte waarover je iets aantrekken kan is erg kort kort.

Nu weet ik nooit zo goed wanneer ik BK serieus moet nemen en wanneer niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:55 #649993

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
paul cr schreef :
Een quote van BK van feb 2015:
Ding is genoemd naar de Duitse zeiler die het bedacht heeft, de heer Bier. Volgens mij lang geleden een FD-zeiler.
Gebruik op een kajuitboot zie ik ook niet zo. De lengte waarover je iets aantrekken kan is erg kort kort.

Nu weet ik nooit zo goed wanneer ik BK serieus moet nemen en wanneer niet.

:laugh:

Bedankt voor de uitleg! :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 20:58 #649995

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
paul cr schreef :
Nee, ik heb er geen problemen mee. Ik heb een dyneema val. Ik ga er wel voor op het dek staan, recht erboven, en trek hem zo strak mogelijk. Vanuit de kuip lukt het niet.
Juist, ik heb mijn mast uitgerust met een voorziening om snel te kunnen strijken, desnoods met het grootzeil nog omhoog, om snel onder bruggen door te kunnen. Daarna is even op je gemak op het dek klimmen om het voorstag/voorlijk weer op spanning te krijgen er dus niet bij. Dat wil ik vanuit de kuip kunnen. Misschien dat de schijfjes in die bierstrekker van mij ook al een heel eind versleten zijn waardoor het allemaal niet meer zo soepel loopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 21:04 #649998

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Ik vraag me af of een "nieuwe" bierstrekker wel soepel genoeg loopt. Het moet voor jou natuurlijk BRIO-proof zijn. :P Dan is een valstopper een stuk sneller los te gooien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 21:31 #650002

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Klopt helemaal! Alles voor de brio! Alleen viel het dit jaar een beetje tegen. Na een half uur lagen we bij de eerste vijf boten alleen werd hij toen al afgelast. We hebben niet eens een keer hoeven strijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 08 aug 2015 22:06 #650008

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1912
Paul, je hebt pb.
Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 06 sept 2015 15:26 #658843

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1912
Ik heb er één voor je!


Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 06 sept 2015 16:11 #658849

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Super ! Dat lijkt dezelfde te zijn. De rail is 17 mm breed en 3 mm dik. Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een strip die daarin past met een kikker erop. Een spanner heb ik nog niet gevonden dus ik ben er blij mee als ik hem van je kan overnemen. Ik heb je een pb gestuurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapspanner voor Efsix 14 okt 2015 16:54 #672461

  • paul cr
  • paul cr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 741
Afgelopen vrijdag werd de klapspanner op mijn werk afgeleverd: Wat een luxe.
Zo'n ding is volgens mij niet eens meer te koop, een forumlid herinnert zich misschien nog zo een te hebben liggen, neemt de moeite om het op te zoeken en vervolgens wordt het ook nog kosteloos afgeleverd! Werkelijk top. Nu nog kijken of het mij op dezelfde manier lukt een fles wijn bij Waterman af te leveren.. :P
Laatst bewerkt: 14 okt 2015 16:57 door paul cr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl