Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: wat trek je hiermee strak?

wat trek je hiermee strak? 02 sept 2016 17:48 #764766

zag dit onderweg op een Farr 56. kon niet ontdekken wat je ermee op spanning kan brengen



, geen van de voorstagen.
Bijlagen:
geen sponsor alhier
Laatst bewerkt: 02 sept 2016 17:50 door helmsman 38.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 02 sept 2016 18:29 #764776

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Misschien nog een relikwie van toen de kotterstag nog wegneembaar was? Zat er iets aan aan de bovenkant? Lijkt een lijn / staaldraad uit te komen aan de bovenkant. Dan misschien voor de valspanning van een van de rolzeilen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 02 sept 2016 18:36 #764778

zit een foto bij van de voorkant van de mast, allemaal starre aansluitingen
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 02 sept 2016 18:40 #764782

Gokje: om het rolgrootzeil manueel op/af te rollen (bij falen van de electra)?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 18:15 #764962

Valspanning voorzeilen denk ik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 18:40 #764968

zit een staaldraad aan geen val.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 19:49 #764983

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 857
stagspanning 2e voorstag?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 20:00 #764988

zit star vast, zie mastfoto
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 21:12 #764999

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
Ik heb zo'n ding als achterstag spanner op een 34ft. Op de 40ft boot waar hij vanaf kwam zat het met een spruit. Voor zo'n grote boot is hij te zwak voor welke stag dan ook. Niet iets voor de spiboom?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 03 sept 2016 21:34 #765001

Om de bevestiging van de spiboom aan de mast hoger of lager te zetten
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Laatst bewerkt: 03 sept 2016 21:35 door bertilbeumer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 07:48 #765020

op de foto van de mast kan je zien dat de spiboom met een val omhoog getrokken wordt.het bereik van het bedoelde onderdeel is te gering.heb een kwartier naar de boot zitten kijken,maar kwam er niet uit.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 08:18 #765022

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Waar gaat de staaldraad die bovenuit de spanner komt naartoe? Je zal deze draad moeten volgen voor een beter idee, kan het niet goed volgen op de foto's zo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 11:02 #765068

gaat in de mast.en dan omhoog.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 11:26 #765074

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2753
Heeft het ding een rolzeil? Dan is het om valspanning te regelen van het permanent op de roller bevestigde zeil.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 11:28 #765075

rolgiek
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 11:36 #765078

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2753
Niet een van de voorzeilen permanent op de roller?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 11:36 #765079

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Kan een stalen val zijn, of een stag. Misschien wel gewoon de kotterstag die door de mast terugloopt. Dan beïnvloedt die het gewone voorstag normaal niet en kan strak gezet als ie gebruikt wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 14:50 #765127

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Als de draad de mast in gaat en er niet uit komt, zou het dan kunnen zijn dat je hiermee spanning op de mast zet om bijvoorbeeld het pompen van de mast te voorkomen/verminderen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat trek je hiermee strak? 04 sept 2016 16:07 #765144

zoiets zat ik ook aan te denken,maar niet eerder gezien.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl