Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten

Gezocht naar: Jeanneau
24 juni 2026 16:18
In deze prijsklasse zou ik de meeste aandacht laten uitgaan naar wat de beter gebouwde bootjes zijn. Anders verkijk je je op een mooi plaatje om op een later moment de boot tweemaal (of meer) te betalen door allerlei noodzakelijk onderhoud. Het kopen van een boot is een, het hebben van een boot is financieel een ander verhaal.
24 juni 2026 12:21
Prutske schreef :
‘Is prima op te lossen’

Ja zo klinkt het alsof alles prima op te lossen is. Kiel opnieuw monteren, de motor zelf reviseren, klei even een nieuwe mast uit aluminium etc

Een nat sandwichdek oplossen is veel werk en of dat prima te doen is hangt af van de klus ervaring en bereidheid van de topicstarter. Veelvoorkomende reden om boten af te wijzen, als je het uit moet besteden is het een dure grap (want veel uren werk)

klopt.. voor 10 k mag er bij een dergelijk bootje geen slecht dek op...
24 juni 2026 09:45
Etap28i schreef :
www.deltayacht.com/jachtmakelaardij/etap-28i/

Er verwaarloost uitzien biedt soms best wel kansen, interieur ziet er redelijk uit. Dit soort boten moet je zien.

Deze boot zouden we zeker gaan bekijken! Bedankt!
24 juni 2026 09:20
De Maxi 84 heeft tenminste geen sandwich dek. En ook geen romp met een dubbele schaal(Etap) die kan inwateren.
24 juni 2026 09:07
Je kan ook een ervaren kundige bootjeman/ vrouw er kritisch naar laten kijken en een bod doen 60% van de vraagprijs.
Zien wat er dan gebeurd.
24 juni 2026 07:27
Ja zo slecht ziet deze er niet uit. Lijkt me wel gewoon veel te duur, 12k.
24 juni 2026 06:40
www.deltayacht.com/jachtmakelaardij/etap-28i/

Er verwaarloost uitzien biedt soms best wel kansen, interieur ziet er redelijk uit. Dit soort boten moet je zien.
24 juni 2026 05:54
‘Is prima op te lossen’

Ja zo klinkt het alsof alles prima op te lossen is. Kiel opnieuw monteren, de motor zelf reviseren, klei even een nieuwe mast uit aluminium etc

Een nat sandwichdek oplossen is veel werk en of dat prima te doen is hangt af van de klus ervaring en bereidheid van de topicstarter. Veelvoorkomende reden om boten af te wijzen, als je het uit moet besteden is het een dure grap (want veel uren werk)
23 juni 2026 21:46
ik vind 10 k voor een fantasia ook best veel.. zeker met de zaken op leeftijd zoals motor etc.
Balsa dek met inwatering zie ik als belangrijkste risico.. Is prima op te lossen ..
Een keuring: Wanneer je niet op een groot keuringsrapport zit te wachten kan Olav Cox wellicht wat voor je betekenen. Zijn expertise staat buiten kijf... maar officieel rapporten doe hij niet meer (vorig jaar althans.., zijn mening heb ik hoog zitten)
23 juni 2026 21:39
Dat vind ik nog erg veel voor een verwaarloosde 28 voeter. Zou eerder 3-4k moeten zijn.

Kijk even naar de Loper die Robert heeft gescoord hierboven voor 1250 euri...
23 juni 2026 18:31
In Colijnsplaat ligt een Etap 28i bij Delta Yacht. Is toch wel veel meer schip, hebben we na de Fantasia gehad. Ziet er verwaarloosd uit vandaar waarschijnlijk de vraagprijs van 12.500.
23 juni 2026 16:44
De aankoopprijs is maar een klein deel van de TCO (Total Cost of Ownership). Koop je een boot voor 10K, reken dan voor de vuist weg maar op 2K tot 5K aan extra kosten na aanschaf voor opknappen/opleuken.

Als je doorspaart is er altijd een duurdere boot die nog beter is.

Mits in fatsoenlijke staat, denk ik dat je hier een betere boot aan hebt voor jullie doel. Ik ken deze exemplaren niet....
23 juni 2026 14:16
Als je budget rond dit bedrag ligt, is deze boot een goede optie. Wel raad ik aan om een extra budget te reserveren voor verborgen of onverwachte kosten. Problemen met de zeilen, de tuigage, de romp of de motor kunnen namelijk relatief hoge kosten met zich meebrengen in verhouding tot de aankoopprijs van de boot. Loopt makkelijk naar duizenden...

Voordat je beslist om te kopen, is het belangrijk om de boot uit het water te halen en goed te laten inspecteren, inclusief controle van de tuigage....
23 juni 2026 13:57
Avalon schreef :
Ik zou zo snel mogelijk van een boot gaan genieten, kinderen groeien erg snel op, dus en nu al zo snel mogelijk van gaan genieten. En met 10K kan je best iets leuks kopen hoor

Ja precies! Toen onze kids klein waren hebben we ook altijd bootjes van 10-12k gehad, die uitstekend voldeden en vele vakanties in Zeeland mogelijk maakten.

Neem vooral iemand met enig technisch inzicht mee om naar de motor te kijken, onderzoek de zeilen etc goed op bruikbaarheid en bekijk de onderkant.

Met weinig budget...
23 juni 2026 12:50
Misschien nog wat extra context. Wij huren nu eigenlijk elk jaar een zeilboot in Turkije. Met een week charter en vier vliegtickets zijn we toch al snel een flink bedrag kwijt. In theorie zou dat budget de komende jaren ook richting een eigen boot kunnen gaan. meer reparaties!

Aan de andere kant huren we daar meestal boten van ongeveer 36 voet en dat is natuurlijk erg comfortabel. Voor een eigen boot denk ik juist eerder aan 28-30 voet. We verwachten er meestal niet langer dan een paar nachten...
Tonen 1 - 15 van 182 resultaten.
Tijd voor maken pagina: 0.904 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl