Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 17:14 #605931

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18843
Hoe je een trafficlane moet oversteken is me wel duidelijk maar hoe gaan jullie om met (grote) tussenliggende gebieden die wel paars ingekleurd zijn zoals in het bijgevoegde plaatje.
Wij starten in dit voorbeeld in Boulogne S mer richting Eastbourne (groene lijn). Steken de eerste lane mooi haaks over en pakken dan weer de gunstigste koers einddoel op. Tot bij de tweede lane, weer haaks oversteken en weer de weg vervolgen.
Wat wordt er eigenlijk van je verwacht in deze gebieden? Dat ben ik nergens tegengekomen?

Grz,
Holtere
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 17:54 #605950

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Voor zover ik weet mag je in de roze middenbermen min of meer je gang gaan als jacht. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je langdurig in dezelfde richting gaat varen als de schippinglanes er omheen, maar je hoeft ze niet persé haaks te kruisen. Je kan daar dus rustig de koers opzoeken die je het beste past.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 18:49 #605971

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7385
Zou het ook zo gedaan hebben, ook als vrachtvaart. En als je daar de fout in gaat heb je gelijk Griz Nes Traffic of Dover Coastguard die aan de bel trekken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 19:31 #605989

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18843
Nou gelukkig dan maar, weinig behoefte aan uitbranders van die gasten :blush:
Evengoed ziet zo'n roze / paarse strook er wel apart uit. Is me niet helemaal duidelijk want op andere plaatsen zijn die tussenstroken niet gekleurd?

grz,
Holtere
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 19:33 #605994

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Geen roze middenberm = geen TSS.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 20:54 #606031

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4308
Als je laatste stukje voor het binnenvaren van een trafficlane al de haakse koers gaat varen is het voor jou zelf en andere schepen makkelijker om peilingen te maken en een correcte CPA en TCPA te berekenen. Zo dus:

Bijlage zeekaart.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 21:55 #606052

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16019
Das een goeie, Xiphias!
Laatst bewerkt: 15 mrt 2015 21:55 door koko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 15 mrt 2015 22:16 #606062

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5801
Bekend verhaal: zo als de oversteek getekend of getracked is was er kennelijk nauwelijks stroom, anders was de oversteek incorrect.....
Laatst bewerkt: 15 mrt 2015 22:16 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 16 mrt 2015 03:17 #606095

Ja, gedurende deze hele tocht was de stroom aan het kenteren: er is heel hard gevaren blijkbaar ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 16 mrt 2015 05:37 #606097

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18843
Bekend verhaal: zo als de oversteek getekend of getracked is was er kennelijk nauwelijks stroom, anders was de oversteek incorrect.....
Ja, ik had die eigenlijk wel aan zien komen ...ik had er wat stroming bij moeten fantaseren toen ik dat voorbeeldje maakte in Paint :whistle:

Grzz
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nog maar een keer verkeerscheidingsstelsels 16 mrt 2015 06:36 #606099

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Is gewoon door de Duitse Kustwacht getekend die lijn ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl