Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven?

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:21 #1042188

Cascade schreef :
Ja dat is leuk gerekend uit je stopcontact, echter voordat het die 1KWH uit je stopcontact komt ben je al 60% kwijt aan de renedementsverlies.

Trouwens op de Compangienshaven staan heel veel 220volt kastjes moet je wel na elke 1KWH ff 50 eurocent doneren.

Na dat rendementsverlies rij ik nog 1 op 35.

En als die kWh 50 cent kost (ipv 20) rij ik 100 km voor 7 euro.
7 euro is 4 liter benzine. Hoe ver kom jij met 4 liter benzine? Geen 100km, dat staat wel vast.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 01 mei 2019 20:22 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:23 #1042189

Tony2920 schreef :
Waarvan meer dan 50% accijnzen zijn.

Ah, een vrijwillige belastingbetaler ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:25 #1042190

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7422
Baasklusje schreef :
Tony2920 schreef :
Hierbij het bewijs dat die 700.000 km een factor 10 tot 20 te hoog is:
www.volkskrant.nl/wetenschap/e...lvar%3D0%26PC%3DTBTS

de waarschijnlijk zeer lange levensduur van elektrische auto’s met grote accu’s

De conclusie dat het 10 tot 20 keer te hoog is is afhankelijk van een veronderstelling dat de accu's heeeeeeel lang zullen meegaan.
Vraag eens aan de brandweer hoe dikwijls dat ze al een elektrische wagen hebben mogen dompelen, ( want blussen gaat niet ) .
Er is nogal wat onzekerheid over die veronderstelling. Daar zullen we de volgende jaren zeker nog meer over vernemen.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:31 #1042194

Tony2920 schreef :
De conclusie dat het 10 tot 20 keer te hoog is is afhankelijk van een veronderstelling dat de accu's heeeeeeel lang zullen meegaan.
Vraag eens aan de brandweer hoe dikwijls dat ze al een elektrische wagen hebben mogen dompelen, ( want blussen gaat niet ) .
Er is nogal wat onzekerheid over die veronderstelling. Daar zullen we de volgende jaren zeker nog meer over vernemen.

De 3 jaar oude auto hier laadt van de maximale 35 kWh er nog steeds 35. Geen veroudering.

Kijk eens hier: www.carnext.com/nl-nl/autos/tesla/model-s/

4 of 5 jaar oude Tesla's met tot 150.000 km op de klok, voor ongeveer de helft van de nieuwprijs.
Kennelijk zijn ze die prijzen waard.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:40 #1042198

Ik ben wel benieuwd op welke manier er straks accijnzen gegeven gaan worden op deze nieuwe transportbrandstof. Dat zal het economisch (niet milieu...) omslagpunt ongunstig beinvloedden ben ik bang.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 01 mei 2019 20:53 #1042201

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 439
Nachtvlinder schreef :
Ik ben wel benieuwd op welke manier er straks accijnzen gegeven gaan worden op deze nieuwe transportbrandstof. Dat zal het economisch (niet milieu...) omslagpunt ongunstig beinvloedden ben ik bang.

Goede vraag!
Opbrengst van accijnzen (en BTW) lijkt ook de enige reden van onze zogenaamde groenbewuste overheid om die belachelijke 130 km per uur in ons piepkleine landje toe te staan....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 00:29 #1042231

Tony2920 schreef :
Maar de accu's weer niet, die mag je voor die tijd weer gaan inruilen voor nieuwe.
Weer 200'000 km extra co2.
Die 200.000 is ongelofelijke onzin, zoals baasklusje ook al opmerkt. Wat betreft de levensduur, ik heb net een hoop onderzoek gedaan naar de Leaf omdat ik geintereseerd was om er een te kopen. Het model bestaat net 10 jaar, de slechtste accu's van 10 jaar oud die ik heb kunnen vinden waren nog 98% en het vermoeden is dat de veroudering lineair gaat. Als je dat lineair doortrekt hebben we het over 500 jaar en 2.5 miljoen kilometer voordat de accu echt op is.
Er rijden ovverigens genoeg Tesla taxi's rond met meer dan een half miljoen kilometers die ook nog accu's hebben die 99% capaciteit hebben.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 02 mei 2019 00:31 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 00:32 #1042232

Tony2920 schreef :
Vraag eens aan de brandweer hoe dikwijls dat ze al een elektrische wagen hebben mogen dompelen, ( want blussen gaat niet ) .
Dat heb ik gedaan, komt net zo vaak voor als een ontploffende LPG tank (vrijwel nooit dus).
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 00:33 #1042233

Tony2920 schreef : Kijk een goed naar alle aannames die gedaan worden om tot deze conclusies te komen. Je ziet meteen dat het onzin berekeningen zijn.
Enkele fouten die continue gemaakt worden in de rapporten:
- Bijna alle rapporten gaan uit van een Tesla X en vergelijken dat dan met een volkswagen golf of Toyota Yaris op benzine. Twee totaal verschillende soorten auto's die op geen enkel vlak met elkaar te vergelijken zijn. Vergelijk dan een Leaf met een golf of een Mercedes E-klasse met de TeslaX. Of nog beter, een E-golf met een benzine golf.
- Accu produtiecijfers zijn gebaseerd op 15 jaar oude getallen van kleinschalige productie. Tegenwoordig maken ze de Lithium accu's op grote schaal voor minder dan 10% van wat ze 15 jaar terug konden.
- Ze gaan er allemaal vanuit dat de diesel en benzine op magische wijze aan de pomp verschijnt, terwijl de ondersteunde industrie 1 liter equivalent gebruikt voor iedere liter die je afneemt.
- De uitstoot van de kolen centrales zijn gebaseerd op duitse cijfers van meer dan 10 jaar geleden uit centrales die niet aan warmte terug winning deden en de meest vieze soorten kool opstookten waardoor het rendement onevenredig laag uitpakt.
- Bij de productie van de benzine auto word de productie van de motor (en van de start accu!) niet meegenomen in de voetprint.
- Bij de benzine auto word de voetafdruk van het onderhoud niet meegenomen, zoals koelvloeistof verversen, olie verversen, filters verversen etc Die producten moeten allemaal gefabriceerd, gedistribueerd, afgevoerd en gerecycled worden, ook dat heeft een flinke voetafdruk en zijn dingen die tig keer terug komen tijdens het leven van een benzine of diesel auto. Allemaal zaken die je bij een elektrische auto niet meer hebt.
- Voor het "verbruik" gaat men niet uit van gemiddeld gebruik, maar van snelweg gebruik. In de stad en stad/snelweg gecombineerd verbruik word de elektrische auto opeens veel efficienter en word de fossiele brandstof wagen opeens veel minder efficient.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 02 mei 2019 01:00 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 00:40 #1042234

Cascade schreef :
Als we electrisch gaan rijden dan hebben we gewoon stroom te kort in dit land NL.
Een kolen centrale heeft een rendement van 40% dus is het energie gebruik gelijk aan een benzine auto.
Met STEG centrales gaat het rendement omhoog maar die hebben we niet in dit land.
met warmte terugwinning gaat het rendement al richting de 50%, jouw autotje haalt de 20% niet eens. Tel daarbij dat benzine en diesel naar elke straathoek getransporteerd moeten worden en wat voor logistiek met zijn eigen uitstoot er nodig is om dat te bewerkstelligen. Centrales staan op geconcentreerde plekken en hebben geen brandstof distributie nodig. "onze" kolen komen voor het grootste gedeelte uit Duitsland, redelijk dichtbij, de olie moet uit het middenoosten en rusland komen en moet dus over veel grotere afstanden getransporteerd worden, ook daar komt uitstoot bij vrij. Geen van de rapporten die de voetafdruk van de elektrische auto uitrekenen nemen dit soort zaken mee en zijn dus per definitie waardeloos.
De enige oplossing die nu voorhanden is zijn kerncentrales 3 op de maasvlakte en 3 bij de Eems dit zijn toegewezen gebieden.
Enig idee hoeveel kubieke meters afval je moet opslaan voor honderden jaren, hoeveel beton en lood je daar voor nodig is en hoeveel ecologische voetafdruk al dat beton en lood heeft? Om nog maar niet te spreken van de mogelijke bijeffecten over honderden jaren van nu. Men kan nog geen 30 jaar vooruit kijken, hoe kun je het in vredesnaam bedenken dat je dan problemen voor honderden jaren in de toekomst gaat veroorzaken?
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 02:22 #1042235

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Erikdejong schreef :
Tony2920 schreef :
Maar de accu's weer niet, die mag je voor die tijd weer gaan inruilen voor nieuwe.
Weer 200'000 km extra co2.
Die 200.000 is ongelofelijke onzin, zoals baasklusje ook al opmerkt. Wat betreft de levensduur, ik heb net een hoop onderzoek gedaan naar de Leaf omdat ik geintereseerd was om er een te kopen. Het model bestaat net 10 jaar, de slechtste accu's van 10 jaar oud die ik heb kunnen vinden waren nog 98% en het vermoeden is dat de veroudering lineair gaat. Als je dat lineair doortrekt hebben we het over 500 jaar en 2.5 miljoen kilometer voordat de accu echt op is.
Er rijden ovverigens genoeg Tesla taxi's rond met meer dan een half miljoen kilometers die ook nog accu's hebben die 99% capaciteit hebben.

Heb je wel goed gegoogeld dan? nissan heeft het accu pakket moeten aanpassen van wegen vroegtijdig overlijden daarvan en vooral in warmere streken faalden ze meer. Je overdrijft nu wel een beetje veel met 500 jaar etc en dat zie je bij meer hier als iemand "om"is dan word alles net wat (of heel wat) positiever gebracht dan het werkelijk is.Een ander probleem is dat de rijkere landen dan mischien wel omschakelen naar elektrisch maar dat de auto's die dan worden afgedankt geexporteerd worden zodat er alleen maar meer vervuiling komt omdat er dan lustig mee word verder gereden door de nieuwe eigenaars die anders een auto niet konden betalen (met het motormanagement lampje aan).Bovendien heeft een elektrische auto veel componenten die als er 1 van defect gaat de vervanging ervan meer kost als een andere auto(dat probleem hebben veel moderne normale auto's ook) en een auto is een statusobject dus met regelmaat moet er weer een nieuwe komen.
Als je echt goed wil bezig zijn ga je naast je werk in een warm arm land wonen maarja dan droom je weer van zoeen mooie afgedankte auto uit een rijk land.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 04:02 #1042236

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Erikdejong schreef :
...Centrales staan op geconcentreerde plekken en hebben geen brandstof distributie nodig. "onze" kolen komen voor het grootste gedeelte uit Duitsland, redelijk dichtbij, de olie moet uit het middenoosten en rusland komen en moet dus over veel grotere afstanden getransporteerd worden, ook daar komt uitstoot bij vrij.
Nope, "onze" kolen komen niet uit Duitsland, laat staan voor het grootste gedeelte.

Lees "Laatste Duitse steenkoolmijn sluit de deuren: een terugblik op een tijdperk van 200 jaar" [ link ]

De Nederlandse kolencentrales laten ook al jaren een lijst opstellen van de mijnen waar de verstookte steenkool vandaan kwam.
Bijgevoegd voorbeeld uit 2015, daar komt Duitsland niet op voor.

Wel
- Colombia
- Kazachstan
- Mozambique
- Rusland
- Zuid-Afrika
...
Bijlagen:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 04:30 #1042237

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Erikdejong schreef :
Tony2920 schreef :
Maar de accu's weer niet, die mag je voor die tijd weer gaan inruilen voor nieuwe.
Weer 200'000 km extra co2.
... Wat betreft de levensduur, ik heb net een hoop onderzoek gedaan naar de Leaf omdat ik geintereseerd was om er een te kopen. Het model bestaat net 10 jaar, de slechtste accu's van 10 jaar oud die ik heb kunnen vinden waren nog 98% en het vermoeden is dat de veroudering lineair gaat. Als je dat lineair doortrekt hebben we het over 500 jaar en 2.5 miljoen kilometer voordat de accu echt op is. ...

Toch zijn er ook onderzoekers die tot andere conclusies komen.
Analysis of 1382 measures of battery State of Health (SoH) from 283 Nissan Leafs (“Leaf/s”), manufactured between 2011 and 2017, has detected a faster rate of decline in this measure of energy-holding capacity for 30 kWh variants. At two years of age, the mean rate of decline of SoH of 30 kWh Leafs was 9.9% per annum (95% uncertainty interval of 8.7% to 11.1%; n = 82). This was around three times the rate of decline of 24 kWh Leafs which at two years averaged 3.1% per annum (95% uncertainty interval of 2.9% to 3.3%; n = 201). For both variants there was evidence for an increasing rate of decline as they aged, although this was much more pronounced in the 30 kWh Leafs. Higher use of rapid DC charging was associated with a small decrease in SoH. Additionally, while 24 kWh cars with greater distances travelled showed a higher SoH, in 30 kWh cars there was a reduction in SoH observed in cars that had travelled further. The 30 kWh Leafs sourced from United Kingdom showed slower initial decline than those from Japan, but the rate of decline was similar at two years of age. Improvements in the battery health diagnostics, continuous monitoring of battery temperatures and state of charge, and verification of a fundamental model of battery health are needed before causes and remedies for the observed decline can be pinpointed. If the high rate of decline in battery capacity that we observed in the first 2.3 years of a 30 kWh Leaf’s lifetime were to continue, the financial and environmental benefits of this model may be significantly eroded.

Dat komt neer op een "halfwaardetijd" van het accupakket van iets meer dan 7 jaar. :huh:

Bron: www.preprints.org/manuscript/201803.0122/v1
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 05:26 #1042239

joyce schreef :

...Bovendien heeft een elektrische auto veel componenten die als er 1 van defect gaat de vervanging ervan meer kost als een andere auto(dat probleem hebben veel moderne normale auto's ook) en een auto is een statusobject dus met regelmaat moet er weer een nieuwe komen...
Onzin, een elektrische auto heeft een pak minder onderdelen. De motor heeft maar één bewegend deel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 05:31 #1042240

JotM schreef :
Dat komt neer op een "halfwaardetijd" van het accupakket van iets meer dan 7 jaar. :huh:

Bron: www.preprints.org/manuscript/201803.0122/v1
Ik heb meer dan 200 auto's bekeken/bestudeerd alvorens tot aanschaf over te gaan. Ik heb geen enkele Leaf kunnen vinden die minder dan 98% capaciteit over had en ik heb zeker ook gekeken naar auto's van 2009 (begin jaar) omdat we hier in Sitka toch maar 20km wegdek hebben en range dus niet echt een probleem is.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 05:38 #1042242

joyce schreef :
Heb je wel goed gegoogeld dan? nissan heeft het accu pakket moeten aanpassen van wegen vroegtijdig overlijden daarvan en vooral in warmere streken faalden ze meer.
Wil je weten hoeveel prblemen er waren in de eerste paar jaren van de diesel auto? een 3,5 liter motor gaf 2pk en het verbruik was meer dan 3 liter per kilometer bij een snelheid van 10km/h. Daar is flinke voortgang geboekt in 100 jaar tijd, maar die voortgang is zo ongeveer tot stilstand gekomen en verbeteringen zijn gescharel in de marge. Bij elektrische auto's waren er inderdaad "start" problemen in de productie. Maar in 15 jaar tijd is de productie vervuiling met 90% afgenomen, er worden zeer goede resulataten bereikt met het herconditioneren van de accu pakketten en het zal niet al te lang meer duren en ze zullen bedacht hebben hoe deze gerecycled kunnen worden. Onze leaf is 3 jaar oud met 35.000 km. De accu capaciteit is nog 99.7%.
Als je echt goed wil bezig zijn ga je naast je werk in een warm arm land wonen maarja dan droom je weer van zoeen mooie afgedankte auto uit een rijk land.
Ik woon OP mijn werk, alles word aangedreven door een waterkracht centrale, inclusief de nieuwe auto en binnenkort de boot ook voor een flink deel. In warme landen zie ik niets anders als airco's, vriezers en koelkasten blazen de hele dag door, zo best is dat allemaal niet daar. Liever een gematigd klimaat met een extra trui en 100% groene stroom.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 05:53 #1042244

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Erikdejong schreef :
JotM schreef :
Dat komt neer op een "halfwaardetijd" van het accupakket van iets meer dan 7 jaar. :huh:

Bron: www.preprints.org/manuscript/201803.0122/v1
Ik heb meer dan 200 auto's bekeken/bestudeerd alvorens tot aanschaf over te gaan. Ik heb geen enkele Leaf kunnen vinden die minder dan 98% capaciteit over had en ik heb zeker ook gekeken naar auto's van 2009 (begin jaar) omdat we hier in Sitka toch maar 20km wegdek hebben en range dus niet echt een probleem is.

Ik rijd in een 100% elektrische bestelbus. Maar die beperkte range (220km snelweg ongeveer) laat mij toch nog vaak gewoon mijn benzine alternatief pakken die ik ook nog in tweevoud heb. Opladen via FastNet gaat overigens wel snel bij deze bestelbus. Tis laatste en nieuwste exemplaar. Rijden doet het ook prima verder. Alleen die beperkte actieradius.. da's in druk seizoen gewoon niet altijd handig. Want ik woon niet in Sitka. In Sitka had ik toentertijd een fiets.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 06:05 #1042245

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Interessant interview met Michael Shellenberger (zie ook zijn TED’s) over belang om wel naar kernenergie over te gaan. https://fd.nl/achtergrond/1268177/het-beste-energieafval-is-kernafval#
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 06:45 #1042250

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Baasklusje schreef :
[
Na dat rendementsverlies rij ik nog 1 op 35.

En als die kWh 50 cent kost (ipv 20) rij ik 100 km voor 7 euro.
7 euro is 4 liter benzine. Hoe ver kom jij met 4 liter benzine? Geen 100km, dat staat wel vast.

Op de motor 140 km op 4 liter. Yamaha xv250 van 29 jaar oud
Met de auto 72 km. Audi A2 van 16 jaar oud

Valt dus nog mee. Met moderne motoren moet het zuiniger kunnen.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 07:22 #1042258

Cascade schreef :


Met STEG centrales gaat het rendement omhoog maar die hebben we niet in dit land.

Oh nee? Maar liefst 31 als ik goed geteld heb :huh: . Goed , ze zijn niet meer allemaal in bedrijf ( vraag me niet waarom ) maar de eerste stond in delfzijl op het terrein van Akzo . Dat was die van het bedrijf Delesto en werd in 1987 gebouwd.Had in het beging de nodige problemen omdat het de eerste was met dat formaat gesturbine . Heb hem meerdere keren uitgebreid bekeken. Die had eigenlijk een nog groter rendement dan een gewone STEG centrale omdat ook de rest lagedruk stoom die er na de stoomturbine overbleef vrijwel volledig elders op het Chemieperk werd gebruikt.
De derde is daar ook gebouwd in 1999 en de tweede in de Eemshaven in 1996 en 1997 en was eigenlijk de eerste grote commerciële met 2100MW.
En daarna zijn er nog diverse gebouwd , de laatste ook in de Eemshaven in 2013.
Hier staan ze allemaal bij :
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_va...ntrales_in_Nederland
Dus eerst even weten of zoeken en dan pas schrijven :whistle:
Ad
Laatst bewerkt: 02 mei 2019 07:27 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 10:46 #1042346

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Tulipe schreef :
joyce schreef :

...Bovendien heeft een elektrische auto veel componenten die als er 1 van defect gaat de vervanging ervan meer kost als een andere auto(dat probleem hebben veel moderne normale auto's ook) en een auto is een statusobject dus met regelmaat moet er weer een nieuwe komen...
Onzin, een elektrische auto heeft een pak minder onderdelen. De motor heeft maar één bewegend deel.


Schreef niet dat ze veel meer onderdelen hebben dan een normale auto maar dat als er wat aan kapot gaat het einde economische levensduur is als ze al wat ouder zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 11:01 #1042352

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Erikdejong schreef :
joyce schreef :
Heb je wel goed gegoogeld dan? nissan heeft het accu pakket moeten aanpassen van wegen vroegtijdig overlijden daarvan en vooral in warmere streken faalden ze meer.
Wil je weten hoeveel prblemen er waren in de eerste paar jaren van de diesel auto? een 3,5 liter motor gaf 2pk en het verbruik was meer dan 3 liter per kilometer bij een snelheid van 10km/h. Daar is flinke voortgang geboekt in 100 jaar tijd, maar die voortgang is zo ongeveer tot stilstand gekomen en verbeteringen zijn gescharel in de marge. Bij elektrische auto's waren er inderdaad "start" problemen in de productie. Maar in 15 jaar tijd is de productie vervuiling met 90% afgenomen, er worden zeer goede resulataten bereikt met het herconditioneren van de accu pakketten en het zal niet al te lang meer duren en ze zullen bedacht hebben hoe deze gerecycled kunnen worden. Onze leaf is 3 jaar oud met 35.000 km. De accu capaciteit is nog 99.7%.
Als je echt goed wil bezig zijn ga je naast je werk in een warm arm land wonen maarja dan droom je weer van zoeen mooie afgedankte auto uit een rijk land.
Ik woon OP mijn werk, alles word aangedreven door een waterkracht centrale, inclusief de nieuwe auto en binnenkort de boot ook voor een flink deel. In warme landen zie ik niets anders als airco's, vriezers en koelkasten blazen de hele dag door, zo best is dat allemaal niet daar. Liever een gematigd klimaat met een extra trui en 100% groene stroom.

Dat is niet waar, er was eerder een elektrische auto dan een dieselauto(1935,en die had zeker niet dat verbruik wat jij opgeeft) en het probleem van elektrische auto's toen is nog steeds hetzelfde als nu dus al meer als honderd jaar een te beperkte actieradius.Op zich wel goed dat er nu vanalles geprobeert wprd om dat te verbeteren.
Maar dit is is wel wat ik bedoel ,alles net even wat rooskleuriger afspeigelen als hoe het werkelijk is.En naast je werk wonen in een arm land daar bedoel ik niet mee dat je dan je omringt met luxe natuurlijk.
Ow en om "gezever"te voorkomen ,waar ik woon is er geen 1 haven met een laadmogelijkheid, helaas.
Laatst bewerkt: 02 mei 2019 11:53 door joyce.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 11:06 #1042354

Wat een gezever hier... Kan t weer ontopic?
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 11:06 #1042355

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 767
Baasklusje schreef :
Cascade schreef :
Ja dat is leuk gerekend uit je stopcontact, echter voordat het die 1KWH uit je stopcontact komt ben je al 60% kwijt aan de renedementsverlies.

Trouwens op de Compangienshaven staan heel veel 220volt kastjes moet je wel na elke 1KWH ff 50 eurocent doneren.

Na dat rendementsverlies rij ik nog 1 op 35.

En als die kWh 50 cent kost (ipv 20) rij ik 100 km voor 7 euro.
7 euro is 4 liter benzine. Hoe ver kom jij met 4 liter benzine? Geen 100km, dat staat wel vast.

1.6 JTDM 105 pk 3,4l/100km
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inventarisatie: zijn er laadpalen op/bij je haven? 02 mei 2019 11:19 #1042361

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 767
Erikdejong schreef :
Cascade schreef :
Als we electrisch gaan rijden dan hebben we gewoon stroom te kort in dit land NL.
De enige oplossing die nu voorhanden is zijn kerncentrales 3 op de maasvlakte en 3 bij de Eems dit zijn toegewezen gebieden.
Enig idee hoeveel kubieke meters afval je moet opslaan voor honderden jaren, hoeveel beton en lood je daar voor nodig is en hoeveel ecologische voetafdruk al dat beton en lood heeft? Om nog maar niet te spreken van de mogelijke bijeffecten over honderden jaren van nu. Men kan nog geen 30 jaar vooruit kijken, hoe kun je het in vredesnaam bedenken dat je dan problemen voor honderden jaren in de toekomst gaat veroorzaken?

Huidige totaal vermogen aan centrales in NL bedraagt 18.618MW.

Als je alle 8,4 milioen auto's electrisch wilt laten rijden in ons land en je laat gemiddeld 7,5KW (50km/dag)heb je een totaal vermogen nodig van 63.000MW

We komen dus 44.382MW opwekkingsvermogen te kort. :woohoo:
Laatst bewerkt: 02 mei 2019 11:20 door Cascade.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl