Hier 1,75 diepgang maar wel meer dan 10 jaar terug.
Ervaring is dat je op de doorgaande routes prima uit de voeten kunt. Er zijn zeker plekken waar je terecht kan aan de eilanden, maar dan moet je bereid zijn om flink te gassen om door de prut te komen. In het najaar is er meer ruimte voor je kiel dan in het voorjaar. We moesten ieder jaar weer omploegen zeg maar. Het ene jaar kon iets wel, het andere jaar weer niet. Geen pijl op te trekken. Er was ook een eilandje waar je lid van kon worden, ben de naam kwijt. Die hadden ook een eilandje bijvoorbeeld op de Kaag waar je dan kon liggen. Indien de bomen het toelieten kwamen we erin, maar zoals gezegd wel ploegen
.
Onze ligplaats was er ook eentje met de kiel in de prut. We hadden eigenlijk geen landvasten nodig. Dat brak me ook een keer op toen we in een andere haven gingen liggen. Was nog net op tijd met vaart minderen. Was gewend om er bijna vol gas in te draaien (Drijfhuis).
De truc werd om bij de eilanden het schip steeds van bakboord naar stuurboord helling te geven om zo de kiel een eigen paadje te laten maken. Na een paar keer kon je er dan zo doorheen. Of dat ook kan bij de door jou aangegeven plaatsen weet ik dan weer niet. 20 cm blub was voor mij wel de max.
We waren vaak in gezelschap van een Dehler 36 uit dezelfde bouwperiode die nog wat dieper lag (Speer), hun zoon is een actief forumlid, die kan je vast wel meer vertellen. Die heeft er ook jaren gelegen. Die komt vast wel voorbij hier.
Succes Michel