Knoet schreef :
Ja klopt, bij de kardinaal AD8-VL9 keert de betonningsrichting om. AD7 en AD5 houd je dan aan bakboord, en vervolgens AD6 weer aan stuurboord. Vooral dat laatste vind ik altijd een beetje tegenintuïtief doordat AD6 juist weer dichter bij de dijk ligt. Ik heb overigens nooit grote diepteverschillen op dat stuk gemerkt, dus een keer een tonnetje aan de verkeerde kant passeren zal je niet meteen op een geulrand laten lopen.
Vrijdag 8 juli lag ik hier, net, een kwartiertje vast met LW, de waterstand was toen en ik steek 75cm. De waterstad was dat moment LAT+37. Mijn kaart geeft aan diepgang LAT-0.7 ik zou dat een cm of dertig ondieper aanhouden. Het is overigens prut waar je ook wel doorheen zou kunnen ploegen.
Ik vind het altijd erg "raar" stromen langs de Dijk, je ziet ook vaak wel heftige stroomstrepen/golfverschillen. Door Kaap Banaan stroomt het water raar door de haven van Den Oever en onder de dijk komen bij bovengenoemde boeien twee soms (rond kentering) tegengesteld staande stromen heel dicht bij elkaar: het 'bankje' tussen de AD5 en AD6 is hun scheidingswand ahw.
Tevens hoorde ik van Havenmeester Den Oever dat er voortdurend gebaggerd wordt ivm werkzaamheden Afsluitdijk dus de diepte wijzigt daar voortdurend.