Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Stremming volkeraksluis jachten.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 aug 2025 17:05 #1642967

Neen het waren niet de boeren die op die extra waterkering/sluizen vroegen. Het zijn de mosselvissers die er in slaagden om de overheid te overtuigen dat de Oosterschelde niet dicht moest maar een open verbinding met zee moest houden met gnoeg getijde. De stormvloedkering bouwen en in stand houden betekende we dat de stroming ter plaatse moest worden getempert Door nu net voorbij Bruinissse een extra dam te bouwen hoeft er minder water uit en weer in. Deze oplossing betekent ook dat het getij in de rest van de Oosterschelde min of meer gelijk bleef. Was die dam er niet gekomen dan was de getijdeslag verminderd doordat de dam linksom of rechtsom minder water doorlaat dan de voorgaande situatie. De bouw zelf zou er nog complexer door zijn geworden als die extra dam er niet geweest was. Dat die sluizen nu wat onlogisch in het vaarwater lijken te liggen heeft alles te maken met het feit dat ze de geul lang ongemoeid lieten en op de plaat ernaast aan de gang gingen met het bouwen van het sluizencomplex waarbij er weliswaar twee sluiskolken waren voorzien voor de jachten maar er maar een direct werd afgebouwd. Destijds pasten er best aardig wat jachten in de sluis en lagen we met zijn drieen naast elkaar. Dat Rijkswaterstaat geen weet had van de groeiende breedte van zowel zeil- als motorboten kun je ze niet echt verwijten. Het maakte de snelle toch naar Zierikzee een stuk uitdagender, tegelijkertijd konden we op het Volkerak wel een groter deel van het vaarwater benutten. De secondaire geul waar de meesten van ons gebruik van maken was destijds voor kielboten een no go area behalve bij hoogwater. Ook verder was er buiten de hoofdgeul weinig ruimte.
Laatst bewerkt: 12 aug 2025 17:08 door Herman Hartman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 aug 2025 17:41 #1642984

dehler schreef :
In 1987 was het al een groene soep en word niet beter.
Zonder krammer sluis zeilde je van de volkerak sluis in 1 keer naar Zieikzee.
Wie deze krammer recratie sluizen bedacht heeft?
Zo klein en voor mij een miskleun van RWS.

Ik weet niet of het een miskleun was, hun redenatie was: de stormvloedkering beperkt de getijstroom met x%. Dan moeten we het volume van de oosterschelde ook met die x% beperken, om dezelfde getijslag (verval) te houden in de kleiner geworden oostereschelde. Op zich klopt dat en is dat ook gelukt.
Laatst bewerkt: 12 aug 2025 17:42 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 aug 2025 17:49 #1642986

Neen het waren niet de boeren die op die extra waterkering/sluizen vroegen. Het zijn de mosselvissers die er in slaagden om de overheid te overtuigen dat de Oosterschelde niet dicht moest maar een open verbinding met zee moest houden met gnoeg getijde. De stormvloedkering bouwen en in stand houden betekende we dat de stroming ter plaatse moest worden getempert Door nu net voorbij Bruinissse een extra dam te bouwen hoeft er minder water uit en weer in. Deze oplossing betekent ook dat het getij in de rest van de Oosterschelde min of meer gelijk bleef. Was die dam er niet gekomen dan was de getijdeslag verminderd doordat de dam linksom of rechtsom minder water doorlaat dan de voorgaande situatie.

ah, ik lees dit nu pas... dit is inderdaad de echte reden. Jij legt het beter uit dan ik. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 aug 2025 18:41 #1643006

  • Etap28i
  • Etap28i's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 610
Had de afdamming van het Haringvliet nog invloed op de hoeveelheid water die nu via het Volkerak en de Oosterschelde moest worden afgevoerd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 aug 2025 20:10 #1643022

Goede vraag waar ik het antwoord niet op weet. Ik denk dat het meeste water uit de Rijn sowieso al via het Haringvliet naar buiten ging, en niet via het Volkerak.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 16:44 #1654807

  • Etap28i
  • Etap28i's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 610
Vandaag weer 2 uur over de Volkeraksluizen gedaan. Ik kwam 5 minuten na de sluiting van het Volkerak. Een ruuim uur gewacht en toen nog eens 45 minuten in de sluis. Toch wel jammer dat dat onderhoud van kunstwerken een sluitpost is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 17:37 #1654817

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2137
Met alle respect, maar hier zie ik geen enkel probleem of bijzonderheid.
Uurtje wachten en 45 minuten in de sluis is toch helemaal niet verkeerd?
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Laatst bewerkt: 11 okt 2025 17:38 door Reed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 17:56 #1654822

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3188
Reed schreef :
Met alle respect, maar hier zie ik geen enkel probleem of bijzonderheid.
Uurtje wachten en 45 minuten in de sluis is toch helemaal niet verkeerd?
Met alle respect. Lul toch niet. Er is niks aan om voor jan lul te wachten.
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 18:04 #1654824

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2137
Hoe weet jij dat je voor niets wacht ?
Gezien je reactie lijkt het een beetje op de arrogantie van een verwende watersporter die zich belangrijker voelt dan zijn omgeving. Een uurtje wachten voor een schutting, zeker wanneer je de voorgaande schutting net heb mist is heel normaal. Vreemd dat jij dat anders ziet.
Drie kwartier voor de schutting zelf van de Volkeraksluis is idd wat langer dan normaal maar kom ik terug op het eerste punt, jij weet niet waarom dat het geval is.
Beetje ballerig om daar zo op te reageren.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 18:27 #1654830

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5594
Ik ben het volledig met HenkT eens.
Je reactie slaat nergens op.
Als bijna 2 uur wachten per sluis of brug normaal gevonden gaat worden, gaat de lol er wel een beetje af.
Spitsstremming, bloktijden, groene golf allemaal prima.
Met een beetje planning is dat prima te doen.
Maar met schuttijden van 3-4x langer dan nodig wordt een eenvoudig tochtje al gauw een meerdaagse expeditie.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 18:44 #1654831

De Volkeraksluizen bij Willemstad zijn een complex van sluizen voor zowel beroepsvaart als pleziervaart, met een aparte jachtensluis.

Vanwege schade aan de sluisdeur is de jachtensluis beperkt geopend in het vaarseizoen 2025, waarbij de bediening wordt beperkt en er rekening gehouden moet worden met langere wachttijden.

Voor de beroepsvaart is er een aparte sluis beschikbaar en de doorvaarthoogte van de Volkerakbrug is beperkt.

Belangrijke informatie voor de jachtensluis
Beperkte bediening: De jachtensluis is niet volledig operationeel in 2025 door schade aan een sluisdeur.
Wachttijden: Houd rekening met wachttijden die kunnen oplopen tot circa 2 uur.
Alternatief: Voor pleziervaart kan in uitzonderlijke gevallen 's nachts (tussen 22.00 en 6.00 uur) contact opgenomen worden via marifoonkanaal 64 voor schutting via de beroepsvaartsluis.
Controleer actuele situatie: Vóór vertrek is het raadzaam om de actuele situatie te controleren op vaarweginformatie.nl.
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 20:10 #1654840

  • Dirkie
  • Dirkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Ik zie het probleem van een uurtje wachten inderdaad ook niet. Op de Brabantse kanalen wordt er ook beperkt geschut als het een paar weken niet geregend heeft, daar hoor je ook niemand over....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 20:44 #1654844

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3188
Reed schreef :
Hoe weet jij dat je voor niets wacht ?
Gezien je reactie lijkt het een beetje op de arrogantie van een verwende watersporter die zich belangrijker voelt dan zijn omgeving. Een uurtje wachten voor een schutting, zeker wanneer je de voorgaande schutting net heb mist is heel normaal. Vreemd dat jij dat anders ziet.
Drie kwartier voor de schutting zelf van de Volkeraksluis is idd wat langer dan normaal maar kom ik terug op het eerste punt, jij weet niet waarom dat het geval is.
Beetje ballerig om daar zo op te reageren.
Als je ziet hoeveel ton goederen er door dat complex gaan, en dan geen middelen om een sluisdeur te repareren dan denk ik dat er wat niet goed gaat. Jarenlang is de jachtensluis gebruikt voor beroepsvaart. Daarom moeten we nu langer doen om aan de andere kant te komen.

Ik vind dat zo klote dat ik die kant niet op ga voor een weekend.
Mijn reactie op jou post had ik aardiger mogen schrijven. Dat wel.
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 20:51 #1654845

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18165
Als die sluis en de brug troubles blijven geven gaan de havens aan het Hollandsdiep dat zeker merken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 21:01 #1654846

Erger je niet Henk verbaas je slechts , naja het is al eigenlijk geen verbazen meer :S

een doorrekening van de rekenkamer en aan Amro

Dit krijgen ze , vergelijk de cijfers eens uit beide artikelen :whistle:

prinsjesdag

Infra interesseert geen burger zich voor behalve een paar bootjes mensen , ook de politiek niet , Schuttevaer heeft van elke partij een overzicht van de maritieme plannen in het partij programma uitgelicht .

D66 ........ Bijna niets nada noppes , wat gek die klimaat drammer zou toch alles per schip willen en het asfalt zo leeg als mogelijk , niet dus

D66 Schuttevaer

SP , achter de betaalmuur dus bij deze ;

Binnenvaart en havens
Het programma van de SP kende in 2023 geen maritieme koers, maar daar is dit jaar wel sprake van. ‘Vervoer over water helpt bij de verduurzaming van het vervoer van goederen, door deze effectief in te zetten ten opzichte van wegtransport. Dat leidt tot minder vrachtwagens, minder uitstoot en minder files.’ De partij wil de binnenvaart stimuleren. ‘Daarom verbeteren we vaarwegen en verstrekken we subsidie voor elektrisch of op waterstof varen.’ Die subsidies zijn er al. Het is onduidelijk of de partij deze wil uitbreiden of slechts doorzetten.

Die vaarwegen, en de gehele Nederlandse infrastructuur, wil de SP verbeteren door een vermogensplafond in te stellen. ‘Geen enkele miljardair of multimiljonair had zijn fortuin kunnen opbouwen zonder onze goede infrastructuur, ons sterke onderwijs, onze gezonde samenleving en het harde werk van miljoenen anderen. Daarom vragen we hen eraan bij te dragen dat dit voor toekomstige generaties ook mogelijk blijft. Hiervoor voeren we een vermogensplafond in, waarmee we het vermogen bóven 50 miljoen euro kunnen inzetten voor beter onderwijs, onderzoek, infrastructuur, zorg, politie en al die andere zaken waarmee we Nederland tot de top van de wereld laten behoren.’

Geen tolheffing dus, maar een vermogensplafond.

Zeevaart
Over de zeevaart staat niets in het programma.

Scheepsbouw
Over de scheepsbouw staat niets in het programma.

Visserij
‘De visserij moet duurzaam zijn en in balans met de natuur’, schrijft de SP verder in het programma. ‘Er blijft voldoende vis in zee, bedreigde soorten worden beschermd en vismethoden richten zo min mogelijk schade aan het ecosysteem aan.’

NSC ;

Binnenvaart en havens
NSC zet in op de modal shift. ‘We bevorderen het goederenvervoer met binnenvaart, short sea en spoor en versterken het landelijk netwerk van binnenhavens en overslagfaciliteiten.’ Daarvoor is wel een betrouwbare en sociale infrastructuur nodig. ‘Het beheer en onderhoud van vaarwegen, bruggen en sluizen verdient meer prioriteit. Om binnenvaart aantrekkelijk te houden wordt ook gekeken naar de zaken die voor schippers belangrijk zijn, zoals goede ligplaatsen.’

De partij vindt dat de binnenvaart een steentje moet bijdragen aan de verduurzaming. ‘Ook de binnenvaart zal een aandeel moeten leveren in het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen; we stellen hiervoor samen met de sector een ambitieus maar realistisch transitiepad op.’

‘Nederlandse havens worden steeds belangrijker’, ziet de partij. ‘Niet alleen voor de scheepvaart en de economie maar ook als uitvalsbasis voor het onderhoud van windparken op zee. Om die reden moet bijvoorbeeld de haven van Den Helder ook gezien worden als haven van nationaal belang.’

Dat plan wordt verderop in het programma uitgebreider toegelicht. ‘We erkennen de haven van Den Helder als haven van nationaal belang. In 2026 starten we een meerjarig investeringsprogramma om Den Helder te ontwikkelen tot logistiek knooppunt voor offshore, wind, waterstoflogistiek en defensie. De combinatie van maritieme kennis, ligging en energie infrastructuur maakt Den Helder uniek in Nederland en strategisch onmisbaar.’

Zeevaart
NSC pleit ervoor dat de volledige scheepvaart onder ETS gaat vallen. Voor Nederland geldt momenteel dat zeeschepen boven de 5000 gt onder het Europese emissiehandelssysteem EU-ETS vallen. Binnen dit systeem staat elke ton CO2-uitstoot gelijk aan één emissierecht. Rederijen moeten op deze manier betalen voor hun uitstoot. ‘We willen verdragen heronderhandelen die nu maken dat de vervuilende uitstoot door de luchtvaart en scheepvaart deels is uitgezonderd van belastingen. En we zien erop toe dat deze sectoren de komende jaren volledig onder ETS vallen.’

Scheepsbouw
Over de scheepsbouw staat niets in het verkiezingsprogramma.

Visserij
NSC wil op de Noordzee een goede balans tussen de visserij en de natuur bewaken. ‘We zetten in op het verminderen van bijvangst, handhaven quota voor commerciële soorten en zetten ons in voor quota voor nieuwe commerciële soorten, zoals de sepia, zodat vissen ook voor latere generaties mogelijk blijft.’ Bij de aanleg van windparken moet rekeningen gehouden worden met vaargebieden.

De partij wil helpen bij het toekomstbestendig maken van de Nederlandse vloot. Ook pleit het voor een terugkeer van de pulsvisserij.

CDA ;

Binnenvaart
Het CDA wil een sterke binnenvaart en duurzaam vervoer over water. ‘Daarom investeren we 
in betrouwbare vaarwegen, sluizen en bruggen. En vervoer over water zetten we centraal in logistieke verduurzamingsplannen.’ En verder staat er in het programma ook: ‘Goederenvervoer is van belang voor onze economie. Multimodaal goederenvervoer krijgt voorrang: we stimuleren vervoer over water en spoor voor ons toekomstig verdienvermogen. We verrijken de lange termijnvisie.’

In het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 lag de focus op de sociale infrastructuur. Eerder dit jaar kwam er een rapport naar buiten waarin schippers hun beklag deden over deze sociale infrastructuur, maar het heeft het nieuwe programma van het CDA niet gehaald.

Zeevaart
Over zeevaart staat er niets in het verkiezingsprogramma. Opvallend, want het was juist het CDA dat – na de vorige verkiezingen – met een motie opriep tot de Maritieme Autoriteit. Een langgekoesterde wens van de Nederlandse redersvereniging KVNR. In het nieuwe programma heeft de zeevaart geen plek gekregen.

Scheepsbouw
Over scheepsbouw staat er niets in het verkiezingsprogramma.

Overig
De visserij krijgt wel aandacht van het CDA. ‘We investeren in technische en sociale innovaties voor de visserij. We willen ook ruimte voor vissers in onder andere Natura 2000-gebieden en de voordelta. Juist vissers weten dat het beschermen van natuurwaarden cruciaal is, ook voor de visstand’, schrijft de partij. Verder wil het ruimte voor aquacultuur en voor de productie van schaal- en schelpdieren op nieuwe manieren en andere plekken.

Het CDA zet in op samenwerking met Noordzeelanden op visserij. ‘Europees willen we een eenduidige interpretatie van regelgeving en erkenning van de diploma’s van vissers.’

VVD ;

Binnenvaart en havens
De binnenvaart komt niet aan bod in het Verkiezingsprogramma van de VVD. Waar in het programma van twee jaar geleden onder meer nog werd gehamerd op het belang van de modal shift, is dit nu verdwenen uit het programma.

Zeevaart
En ook de zeevaart komt niet voor in het nieuwe programma.

Scheepsbouw
Wel wijst de VVD op het belang van de maritieme (maak-)industrie voor Nederland. Het brengt ‘veel economische groei’. Hoe de partij dat belang wil behartigen wordt niet vermeld.

Voor de Nederlandse scheepsbouw ziet de VVD kansen bij de investeringen in Defensie. De VVD wil namelijk dat Nederlandse ondernemers betrokken worden bij de bouw van nieuwe marineschepen. De vloot van de Defensie wordt de komende jaren vervangen. Begin 2024 werd de Franse werf van Naval gekozen om vier nieuwe onderzeeboten te bouwen, terwijl ook Damen ze had willen bouwen. De SGP was verbaasd en wilde een debat. VVD’er Ruben Brekelmans deed die discussie af als een politiek statement. ‘VVD en een hoop andere partijen hebben gezegd: op welke bouwer de keuze ook valt, het is van belang dat de Nederlandse industrie zwaar betrokken wordt’, zei hij bij Sven op 1. De Nederlandse industrie wordt voor bijna een miljard euro betrokken bij de bouw van de onderzeeboten, bleek later. Daarvoor pleit de VVD ook bij toekomstige vernieuwingen van de vloot.

Visserij
De VVD wil dat de vissersvloot weer kan bloeien, maar daarvoor moet de vloot wel verduurzamen. Daar wil de partij graag bij helpen, hoe wordt niet duidelijk.

Verantwoording
Voor de Maritieme Kieshulp 2025 zijn de verkiezingprogramma’s doorgelezen. We hebben de maritieme thema’s onderverdeeld in binnenvaart, zeevaart, scheepsbouw en visserij. De volgorde waarin de partijprogramma’s aan u worden voorgesteld is op basis van een gemiddelde van de behaalde zetels in de Tweede Kamerverkiezingen 2023 en de peiling voor de komende verkiezingen van EenVandaag en Verian van 30 september. Heeft u aanvullingen/vragen: mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

PVDA / GL

Binnenvaart en havens
GroenLinks-PvdA zet in op duurzame scheepvaart. ‘Ook de scheepvaart moet vergroenen. Met nationaal en internationaal beleid stimuleren we de overgang naar schone brandstoffen’, staat er in het programma. Niet alleen wil de partij groenere scheepvaart bevorderen, ook wil het de vervuiler laten opdraaien voor de uitstoot. ‘We stoppen subsidies op fossiele brandstoffen en vervuilers gaan de prijs betalen voor hun uitstoot.’ Zo’n subsidie is de accijnsvrije gasolie voor de binnenvaart. Nederland is in CCR-verband al aan het kijken of deze afgeschaft kan worden.

Specifiek wordt de fusiehaven tussen Terneuzen, Gent en Vlissingen genoemd. ‘We zetten in op de Schelde Delta Regio en de zeehaven North Sea Port, om zo de duurzaamheid, economische veerkracht en strategische weerbaarheid van Zeeland en Nederland te versterken.’

Zeevaart
De duurzame scheepvaart waar de partij voor pleit geldt ook voor de zeevaart.

Verder wil de partij de aanbevelingen van de Onderzoeksraad over veilig scheepvaartverkeer boven de eilanden ‘voortvarend’ opvolgen. De OVV heeft al een aantal jaar geleden aanbevelingen gedaan voor de vaarroutes boven de Waddenzee. GroenLinks-PvdA heeft zich de afgelopen jaren, sinds de ramp MSC Zoe, vaak uitgesproken over de zuidelijke Waddenroute. Deze is onveiliger dan de noordelijke waddenroute. Verkeersbegeleiding zou volgens de OVV een uitkomst kunnen zijn. Die actieve verkeersbegeleiding is in de maak, maar is nog niet ingesteld. Dat zou in 2025 gebeuren, maar er is meer tijd nodig.

Scheepsbouw
De partij wil verder investeren in de maritieme en logistieke capaciteiten van Nederland in het kader van de defensie-industrie. Daarbij wordt niet duidelijk of dit om marineschepen gaat en welke rol Nederland daar in moet spelen.

Visserij
GroenLinks-PvdA zet in op duurzame Visserij. ‘Overbevissing gaan we wereldwijd tegen. Bodemverstorende sleepnetvisserij moet stoppen. We creëren meer visserijvrije zones en dierenwelzijnsregels gaan ook gelden voor vissen in kwekerijen. We stimuleren natuur-inclusieve visserij en schelpdierenteelt door kweekgebieden in de kustzone aan te wijzen.’

PVV ;

Binnenvaart en havens
De PVV noemt de binnenvaart en havens van groot belang. En die sectoren moeten niet in de weg worden gezeten door ‘verregaande klimaatmaatregelen en onbetaalbare energielasten’. ‘We moeten bedrijven koesteren in plaats van wegpesten. Geen gedwongen elektrificatie in de scheepvaart. Havens en andere kritieke infrastructuur moeten altijd met een meerderheidsaandeel in Nederlandse (publieke) handen blijven’, schrijft de partij in het programma. Op welke gedwongen elektrificatie in de scheepvaart de PVV doelt, wordt niet duidelijk.

Verder pleit de PVV voor geen verplichte bijmenging van biobrandstof. Die bijmengverplichting is al sinds oktober vorig jaar van tafel voor binnenvaartschippers. Aanvankelijk was de bedoeling dat de gehele binnenvaartvloot in een keer zou overschakelen op B7, gasolie met 7% biobrandstof. Dit stuitte op bezwaren uit de branche. De verplichting tot het reduceren van CO2 komt nu te liggen bij de brandstofleverancier, waardoor niet iedere schip verplicht op biobrandstof hoeft te varen.

Zeevaart
Over de zeevaart schrijft de partij niets in het programma.

Scheepsbouw
Ook over de scheepsbouw schrijft de partij niets in het programma.

Visserij
De PVV wil meer ruimte voor de visserij. ‘Vissers verdienen onze steun’, schrijft Wilders in zijn programma. ‘Wij willen geen stroomkabels door natuurgebieden waar garnalen- en kokkelvissers werken. Geen sterfhuisconstructie: alle vergunningen moeten overdraagbaar worden, zodat familiebedrijven blijven bestaan en ook jonge vissers een kans krijgen.’

De partij doet ook nog een pleidooi voor pulsvisserij. Het verbod daarop noemt het ‘complete waanzin’. ‘Pulsvisserij is duurzaam, maar toch door de EU verboden. De PVV wil dat dit
verbod wordt teruggedraaid.’ Daarvoor pleitte Wilders in 2023 ook in zijn programma. Als de grootste partij kwam de partij uiteindelijk in het kabinet terecht. Het terugbrengen van polsvisserij was een van de topprioriteiten van de staatssecretaris voor visserij, maar dat is niet gelukt.


Je weet nu op wie je moet stemmen als je niet meer dan een uur voor de sluis wil wachten , alleen de oplossing gaat nog wel even op zich laten wachten :woohoo:
Schepen van hout mannen van staal !
Laatst bewerkt: 11 okt 2025 21:02 door Houten-Klaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 21:01 #1654847

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5594
holtere schreef :
Als die sluis en de brug troubles blijven geven gaan de havens aan het Hollandsdiep dat zeker merken!
Hé zeg, ben ik net van Werkendam naar het Hollandsdiep verhuisd om eindelijk van dat omvaren via Dord af te zijn, kom je hier mee.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 11 okt 2025 21:02 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 21:30 #1654849

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4742
HoutenKlaas en ChatGPT....
Serieus, Jeroen?
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 11 okt 2025 22:55 #1654851

@ Houtenklaas.
Je weet nu op wie je moet stemmen als je niet meer dan een uur voor de sluis wil wachten , alleen de oplossing gaat nog wel even op zich laten wachten :woohoo:

Tja, als iedereen alleen gaat stemmen voor zijn eigen (kleine hobby) belang, dan wordt de wereld er niet gezelliger op. Ik erger me ook aan die wachttijden, maar bij het uitbrengen van je stem, lijken er me toch belangrijkere wereldproblemen.....
Laatst bewerkt: 11 okt 2025 22:57 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:05 #1654857

Als je de binnenvaart en bijbehorende infra als jacht schipper als hobby ziet , tja dan geeft het wel iets aan :whistle:

Geen idee AdB wat je met Chatgpt bedoeld ? want de teksten komen rechtstreeks van Schuttevaer af , Zou kunnen dat die het met Chatgpt hebben gemaakt .
Maar daar heb je denk ik zelf even niet gekeken , en begint meteen op mij te jammeren , jammer maar zo gaat dat .
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:26 #1654859

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4115
Politieke sprookjes, horen die hier thuis ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:28 #1654860

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3188
henkvd schreef :
Politieke sprookjes, horen die hier thuis ?
Onderwerp is niet stemming volkeraksluizen :)
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:30 #1654861

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5594
HenkT schreef :
henkvd schreef :
Politieke sprookjes, horen die hier thuis ?
Onderwerp is niet stemming volkeraksluizen :)
Ik kan me zo voorstellen als je twee uur lig te wachten, dat de stemming niet best meer is.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:32 #1654862

Houten-Klaas schreef :
Als je de binnenvaart en bijbehorende infra als jacht schipper als hobby ziet , tja dan geeft het wel iets aan :whistle:

Geen idee AdB wat je met Chatgpt bedoeld ? want de teksten komen rechtstreeks van Schuttevaer af , Zou kunnen dat die het met Chatgpt hebben gemaakt .
Maar daar heb je denk ik zelf even niet gekeken , en begint meteen op mij te jammeren , jammer maar zo gaat dat .

Wie zei dat ik het over de binnenvaart had? Lees even de titel van het topic.
Laatst bewerkt: 12 okt 2025 08:32 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:37 #1654863

AndreAzuree schreef :
Houten-Klaas schreef :
Als je de binnenvaart en bijbehorende infra als jacht schipper als hobby ziet , tja dan geeft het wel iets aan :whistle:

Geen idee AdB wat je met Chatgpt bedoeld ? want de teksten komen rechtstreeks van Schuttevaer af , Zou kunnen dat die het met Chatgpt hebben gemaakt .
Maar daar heb je denk ik zelf even niet gekeken , en begint meteen op mij te jammeren , jammer maar zo gaat dat .

Wie zei dat ik het over de binnenvaart had? Lees even de titel van het topic.

De jachten sluis , en jij denkt dat daar louter en alleen jachten werden geschut ? oei oke duidelijk !
Schepen van hout mannen van staal !
Laatst bewerkt: 12 okt 2025 08:37 door Houten-Klaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stremming volkeraksluis jachten. 12 okt 2025 08:39 #1654864

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5644
Voor wat het nu einde seizoen waard is:
Ik kijk op AIS in welke fase de jachtensluis zit en plan dan aan te komen als er geschut wordt.
Tijdje terug dronk ik koffie bij vrienden die voor anker lagen bij Ooltgensplaat.
De deuren gingen achter mij dicht.

Irritant is wel dat men niet aansluit en er nog een uur lang boten binnenkomen.
De boot voor mij bouwde het helemaal dicht en moest verkassen om mij binnen te laten en ik kwam derde plaats voorin de sluis uit en als tweede van de muur.

Heb overigens de indruk dat de jachtensluis aansluit op de opening Haringvlietbrug.
Laatst bewerkt: 12 okt 2025 08:40 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl