Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: IMPORT SKIFF

IMPORT SKIFF 06 dec 2009 21:42 #102729

  • phil1
  • phil1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Geachte lezers,

Ik wil een Musto skiff inporteren uit Engeland .
{Dat is een skiff eenmanzeilboot }
Nieuw of 2e hands , het aanbod is groter en goedkoper ivm de pond in engeland.


Of ik nu nieuw of 2e hands koop dacht ik zo...dat blijft het zelfde.

Mocht ik hem 2e hands kopen dan kan ik de boot toch zonder invoerpapieren naar holland nemen ivm het EU beleid ?

Alvast bedankt voor de reactie's

groet,
phil
Laatst bewerkt: 09 dec 2009 09:17 door ron b.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 06 dec 2009 21:58 #102735

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Je moet in ieder geval wél kunnen aantonen dat er al BTW over de boot is betaald in het EU land van herkomst.

Verder kun je 'm zo achter de auto meenemen (eh, op een trailer..), maar vergeet niet een witte kentekenplaat mee te nemen als je hem niet met je eigen trailer ophaalt maar er een trailer bijkoopt, die kentekenplaat moet je meteen op de trailer monteren zodra je er mee gaat rijden. De trailer valt onder de WA verzekering van de auto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 08 dec 2009 12:28 #103111

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Nu we het toch over BTW hebben, ik hoorde ergens dat die in de UK per 1 januari a.s. omhoog gaat...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 08 dec 2009 12:50 #103117

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8030
Nou eigenlijk is de btw in de UK nu tijdelijk verlaagd naar 15%. In january gaat ie inderdaad weer terug naar 17,5% geloof ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 08 dec 2009 16:27 #103174

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Mag je eigenlijk zonder meer met een buitenlandse trailer in Nederland rijden als Nederlander? Of moet je 'm bij de RDW laten keuren en registeren?

Voor kentekenplichtige aanhangers lijkt het me logisch dat je langs de RDW moet, maar niet-kentekenplichtige?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:INPORT SKIFF 08 dec 2009 16:53 #103180

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
De trailer zal ook onder goederen vallen dus ook daarvoor geldt BTW.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 09 dec 2009 05:52 #103303

FMJ schrijft:
Mag je eigenlijk zonder meer met een buitenlandse trailer in Nederland rijden als Nederlander? Of moet je 'm bij de RDW laten keuren en registeren?

Voor kentekenplichtige aanhangers lijkt het me logisch dat je langs de RDW moet, maar niet-kentekenplichtige?

Op een niet-kentekenplichtige aanhanger hang je gewoon de witte kentekenplaat van je auto. Deze hoeft niet apart gekeurd te worden bij de RDW. Hij moet overigens wel aan de veiligheidseisen voldoen.
Ik heb bij blik op de weg wel eens een eigenbouw aanhanger gezien met vering, maar zonder schokbrekers. Die ging dus aardig dansen op de weg ... :unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: INPORT SKIFF 09 dec 2009 08:17 #103325

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
In Nederland gaat dat idd op voor aanhangers met een maximaal toegestane massa (MTM) van 750 kg. Dus een trailer met een MTM van bijvoorbeeld 1000 kg moet in Nederland op kenteken staan (en een oplooprem hebben), ook als hij maar tot totaal 600 kg beladen wordt. Dat laatste maakt 't knap ingewikkeld: als je een aanhanger met een MTM van meer dan 750 kg vanuit Engeland mee wilt nemen dien je voor die aanhanger in Engeland over een ééndags exportkenteken te beschikken, en in Nederland over een ééndags importkenteken te bschikken. Bovendien moet je meteen bij de RDW langs om de aanhanger te laten keuren. Vraag me niet wat er moet gebeuren als ie afgekeurd wordt...

Verder dienen in Nederland alle aanhangers te zijn voorzien van een mistachterlicht, dienen geremde aanhangers te zijn voorzien van een handrembreekkabel (dun kabeltje) en dienen ongeremde aanhangers te zijn voorzien van een dikkere kabel als losbreekinrichting. Deze kabels dienen aan de daarvoor bestemde beugel te worden bevestigd en mogen dus niet alleen over de trekhaak worden gehangen, dat zou niet echt helpen als de kogel onverhoopt afbreekt.

Trailers met een MTM tot 750 kg kun je wel probleemloos importeren, daarbij moet je alleen een witte kentekenplaat (met het kenteken v.d. auto) op de trailer monteren voordat je er mee gaat rijden, een NL sticker er naast plakken, een eventuele losbreekkabel monteren (ontbreekt vaak!) de verlichting even controleren (reservelampjes meenemen) en dan naar huis rijden. Thuis er wel zo snel mogelijk voor zorgen dat ie verder aan de NL eisen qua verlichting en reflectoren voldoet.

Zie:
www.anwb.nl/kamperen/voorberei...eren/vouwwagens.html
www.kck-online.nl/published/kc...anhangwagens.nl.html
www.aanhangcarsnederland.nl/in...g-aanhangwagens.html

EDIT: 90% van de boottrailers heeft heel beroerde banden en géén reservewiel. Let daar op voordat je gaat rijden, al zul je er op een zondag weinig aan kunnen laten herstellen.. Vooraf navragen bij de verkoper geeft ook meestal een vaag antwoord...
Laatst bewerkt: 09 dec 2009 08:19 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl