Wij varen een Sprinta 70 kiel/midzwaard.
Deze boot voldoet bijna geheel aan de door jou gevraagde eigenschappen.
700 cm loa.
Een voorpunt waar wij met twee volwassenen slapen en twee ruime langskooien in de kajuit.
Een wegschuifbare pantry,(keukenblok) waar je riant met stahoogte, onder de buiskap, kan koken.
Een echt afsluitbaar toilet is er echter niet, deze zit onder de voorkooi.
Wij hebben daar een rolgordijnje voor gemaakt.
Diepgang is met zwaard omhoog 70 cm, maar reken in de praktijk 80 cm, dit ivm het doorgestoken balans roer.
De KMZ uitvoering bedraagt zo,n 30 % van het totale aanbod, is wel even zoeken dus, en vrijwel altijd met BB motor in een semibun met een goed werkend ophaalsysteem.
De aanvangs stabiliteit is door de kiel constructie iets minder, maar onder helling maakt het niets meer uit.
De boot komt prima mee tussen 1/4 tonners van Waarschip, Etap 22, IF,s en Frienships 22 en zelfs 26, vaak met de diepe kiel.
Loopt ook zeker beter dan een Dehlia 22 met zijn waterbalast, al is de laatste makkelijker te traileren.
De hoogte loopt ie dus wel, ook de kmz, al zeggen andere soms iets anders.
Je moet dan wel echt aktief varen en trimmen, maar dat maakt het leuk.
De boot oogt soms wat gedateerd, maar dat komt vaak door de typische 70 er jaren kleuren, kijk je daar doorheen dan zie je er in het rompje een heel mooi lijnenplan.
Een echt Van de Stadt/Van Tongeren ontwerp zoals de andere Dehlers als de Optima 101 en latere daarvan afgeleide modelen.
Prijzen varieren op het moment tussen € 4500 en € 10000, de laatste wel voor een top exemplaar.
Meestal zit er wel wat werk aan, maar dat is met alle scheepjes van die leeftijd.