Hoi
Vraagje
Ik ben eigenlijk zoals je weet op zoek naar een eigen schip
Ben net terug van 3 maand Azie en vlieg er binnen 3 wekenn terug naartoe
Via internet vind je zo goed als niets over boten te koop in Vienam terug en vandaar dattik nu effe een kijkje ga nemen
Van 5 April tot 23juni bennek weer weg
Ik weet van informatie welke ik ginder heb verzameld dat vroeger in de jaren 50-60 alle boten in een soort van hout gebouwd werden welke"Taiekjentong" noemt in Tnailand en "Thong" in India maar aangezien er in die tijd bomen in overvloed waren werden er veel ,heel veel vissersboten in gebouwd welke er nu voor een appeltje te koop liggen aangeboden omdat er zo goed al geen vis meer zit
Nu is het hout vrij schaars geworden en behoren die bomen aan de Tempel toe in Thailand maar,In Vietnam en Maleisie worden die nog wel gekapt en is de arbeid goedkoper dan in Thailand
En Taiekjentong zou de hardste housoort zijn welke drijft op water
Ook de duurste
In thailand kon ik een vissersboot van 19 meter opkopen gebouwd in
deze houtsoort van 10j oud voor 5000¤
Laten ombouwen tot Zeilschip zou me 10 000 ¤ kosten
Maar dan wel zonder de zeilen
kheb een vrij goed contact met een vertegenwoordiger van het bier Chang in Thailand en via deze weg zou ik dan wel aan men zeilen graken maar dan met een advertentie van Chang derop
Zag er allemaal te doen uit
Maar,kweet niet hoe dat zit als ik een schip aankoop in Azie?
Papieren toestanden?
Echt geen verstand van
Waar moet je zeker op letten als je een schip aankoopt?
En de Thai sprak ook over aluminium te slagen aan de onderkant van de boot tegen het zout?
Hebbek hier nog bij geene enkele boot gezien eigenlijk alluminium aan de onderkant.
Kga nu de kusten van Vietnam af en is zien wattek daar kan vinden