Hallo
Even niets van me laten horen, dit kwam doordat ik me rot heb gezocht naar een juiste kabel voor me keerkoppeling.
Nog steeds geen juiste gevonden, echter door logisch te denken heb ik de oude kabel weer gangbaar gekregen.
Ook het slechte weer maar even afgewacht, en wat mooier weer op me af laten komen, de boot lag toch goed al die tijd in de haven.
Hier heb ik natuurlijk niet stilgezeten. Ik heb de bedrading voor binnen nagekeken( o my god )! was was de vorige eigenaar een prutser.(sorry voor als hij dit ook leest) maar wat een gefrunnick
De binnenverlichting aan de praat gekregen, de buitenverlichting ook maar gelijk goed en laadstroom haha, ook het starten via een draadje kan weer via het contactslot.
Ook elk weekend even lopen oefenen op de grindplassen bij Eijsden.
Dus beetje leren manouvreren en in en uit de box varen. en ja dat kan best wel lastig zijn, ik kan niet even snel van voorruit naar achteruit schakelen, daar dit erg stroef gaat.
Achteruitvaren is een ramp, de boot gaat dan een kant op en laat zich dan niet meer corrigeren.
Gisteren 20 Mei( op me verjaardag) om 08:00 op de boot gestapt, helemaal alleen en de reis aangegaan naar Born, daar zit ook een werf.
het varen ging voorspoedig, toch beroepsvaart maar daar had ik geen last van, eigenlijk voordeel.
Weinig plekken halverwege om aan te leggen laad/lospunten voor beroepsvaar. Tot een plekje bij Urmond bij de Jumbo, een klein aanlegplekje. Hier even gestopt, en me diesel nagekeken voor verbuik.
Dit viel erg mee, vorige keer 5 liter verbruikt voor 2 uur varen dit was tegen een flinke stroom in.
Nu met de stroom mee, half gas maar nodig, en ongeveer 30 km gevaren op...3 liter. Oftewel toppertje.
Aangekomen bij Born, de sluis. Oostzijde gesloten voor onderhoud okey, dat sluit al 1 van de 3 mogelijkheden uit. Dichterbij gekomen zag ik een schip liggen wachten, voor mij een ideale situatie en erachter gaan liggen. Sluis ging al vlot open het schip ging erin, ik even gewacht natuurlijk tot hij op een plek lag, ben ik er ongeveer 5 meter achter gaan liggen.
Sluis dicht water zakt, geen probleem (wel wat lak achtergelaten op de muur op de weg naar beneden.) maar geen probleem moest toch nog verven haha. Eindelijk zie ik het schip voor me zijn motor weer starten en het licht sprong op groen.
En inderdaad, dat ding gaf plankgas dus een aardige massa water wat mijn kant opkwam. Ik had mijn bootje al losgegooid, dus een beetje gas erbij om de boel op zijn plek te houden.
Hij weg, ik volg op 20 meter. Helaas ging het toen regenen, gelukkig zit het werf van Guido vlakbij. Beetje nat aangekomen maar alles goed gegaan.
Oftewel. Waar heb ik me altijd druk om gemaakt haha. Toch, zijn alle sluizen zo makkelijk als deze?
Groet
Michel