Edr schreef :
En dat is het nu:
Verdeling auto, trailer en boot.
De auto kan 1200 kg trekken.
De boot weegt ± 800 kg.
De trailer schat ik op 300 kg.
Dus eerst de zware dingen uit de boot halen zoals, 2 x accu, benzine tank (vol), 2 gasflessen beiden nog helemaal vol.
Dit alles in de auto, scheelt uiteraard in gewicht.
Moet waarschijnlijk prima kunnen zo, al denk ik dat een Varianta nog ietsje meer weegt. Het leeggewicht van de trailer staat op het kentekenbewijs van de trailer en het typeplaatje. Ik denk dat je totaal die 1200 kg niet zult overschrijden, en anders is er vast wel iemand met een wat zwaardere auto die je wil helpen. Als je een Franse auto hebt kan het geen kwaad om eens te kijken naar het maximale treingewicht, dat staat niet op het kentekenbewijs maar wel op het typeplaatje (meestal ergens onder de motorkap).
Tip: regel een set caravanspiegels. Die zouden afhankelijk van het zicht van je normale spiegels langs de boot naar achteren toe wel eens verplicht kunnen zijn, maar zijn sowieso verrekte handig tijdens het rijden omdat je daarmee perfect kunt zien of je netjes tussen stoeprand en middellijn rijdt. Eventueel kun je ze van mij lenen, ik woon in Zutphen.
En gefeliciteerd, lijkt me een prima keuze!