edlonnee schreef :
Al dat gezeik met die Nederlandse *#@regeltjes.... Ga je te hard, dan een bon, punt
Ben zelf diverse keren 'genaaid' door WP en dan alleen door die wannabe WP agentjes die na een cursusje in een bootje mogen, geen binding met water hebben en het juiste gebruik daarvan maar wel regeltjes gaan handhaven. Ik heb het daarbij niet over de RP mannen in de grote schepen
De 'mooiste' keer was op het IJ te Amsterdam, waar ik 18km/u mocht varen, aangehouden omdat ik 60 km/u zou varen. lekker Binnen 'no time' 3 andere WP bootjes eromheen. Ik vraag hoe hij aan die 60 km kwam en zijn antwoord was; ik voer met 6000rpm en dan vaar ik 60km/u, en dat moest ik doen om je in te halen. Ik zeg hem dat mijn boot niet harder gaat dan 32 km (zware rubberboot met 25 pk motor),en dat hij dat zelf mocht testen. Met mijn GPS want die hadden ze zelf niet aan boord. Ik had een 5 meter rubberboot met echt alles erop en eraan, VHF,papieren, coastalset vuurpijlen en nog meer dan dat. Hij kwam idd niet boven de 32 uit en dan toch nog een dikke bon geven. Mijn boot kwam met 19 km in plane en ik zat in werkelijkheid rond de 22km/u.
Ik bedoel als je zegt dat iemand 200op de weg rijdt en je dan later constateert dat het nooit harder geweest kan zijn dan 100 dan geef je iemand toch een waarschuwing oid ipv. een bon?
Groet! Ed
Dit kun je aanvechten en zul je waarschijnlijk ook winnen. De politie hoort met geijkte meetapparatuur te meten en op de weg doen ze dat ook.
Een rechter veegt dit waarschijnlijk zo van tafel, grote kans dat het niet eens tot een rechtszaak komt.