Ik blijf nog even off topic, sorry.
Gerhard schreef :
Etap is januari 2008 failliet gegaan vlak voor de crisis, vervolgens overgenomen door Dehler die een jaar later failliet ging en daarna weer is overgenomen door Hanse.
Toch niet:
www.tijd.be/nieuws/onderneming...liet.8128855-431.art
Etap en Dehler hadden na de overname de afspraak productiefaciliteiten te delen. Dehler plaatste "bestellingen" bij Etap, maar betaalde de facturen niet. Dehler ging ten onder ondanks de lancering van nieuwe modellen, waaronder een 60 voeter. Volgens medewerkers is het faillissement te wijten aan de snelle groei die de werf doormaakt en de voortdurende ontwikkeling van nieuwe modellen.
Als onderdeel van de Dehler Yachts Group onderging Etap Yachting natuurlijk de gevolgen van dit faillissement en slaagde er niet in om de herpositionering en de herstructurering af te ronden. Gevolg: ook Etap Yachting diende het faillissement aan te vragen.
Dat is de juiste volgorde.
Ilex, je spreekt jezelf tegen.
Etap is éérst verkocht en enige tijd later ging Dehler failliet! Niet het bedrijf Etap!
Etap is verkocht omdat de eigenaar (Zal nu een eind in de 90 zijn) geen opvolging had.
Dat was gewoon een goed zaken doen van de eigenaar.
Ik spreek mezelf dus niet tegen, lijkt me...
Dat er geen opvolging was, is ter sprake gekomen tijdens de onderhandelingen van de verkoop van het bedrijf. Toen kozen de mogelijke opvolgers eieren voor hun geld (lees: eisten ze het dele van de erfenis op).
Het model 28s is zoals ik gezegd heb hetzelfde als de 30CQ:
www.va-yachtdesign.de/segelyachten/etap_30cq.php
(ik ken iemand die jaren bij Etap gewerkt heeft en nu zonder werk zit door dit debacle)