Cassandra schreef :
Ondanks dat er recent een draadje over wifi versterkers is geweest heb ik een iets technischer vraag hierover.
Ik heb onlangs via de winkel een enkhuizen een 4 mile wifi unit met ethernet kabel gekocht. Dit is feitelijk een Alfa tube 2.
De antenne ontvangt via de "Client Router" modus goed en de antenne maakt ook verbinding met een uitgekozen netwerk. Nadat ik de stappen doorloop volgt er een reboot en daarna niets meer...
Volgens de verkoper moet ik dan gewoon internet hebben maar dat is niet het geval. Ik heb de unit nu geprobeerd op een windows 8, windows7 en windows Vista maar steeds met hetzelfde resultaat. De computer verbindt wel met het Lan netwerk maar niet met het internet..?
Ik kan ook niet even langs de winkel want we zitten inmiddels in Agadir dus dat lastig.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Groet,
Marijn.
Volgens de "verkoper" heb je er 2, toch?
Het verhaal verteld niet dat na enig aandringen vanuit Enkhuizen er een 2e exemplaar opgestuurd is, hoe gaat het daarmee?
@ Mavare
Het probleem is dat er geen driver software noodzakelijk is, het is een Ethernet client of router of server (naar keuze). Het toestel biedt gewoon een netwerk aan via de RJ-45 stekker, daar is geen driver software voor nodig.
Het toestel kan nog wel benaderd worden (neem ik aan?), geeft aan dat het contact met een access-point heeft, maar de computer ziet schijnbaar geen netwerk verbinding.
Wordt nog steeds vervolgd, het probleem is het vinden van een computer in NL die het ook
niet doet.