Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf??

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 20:31 #648104

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Hallo,

Mijn onderwatership heeft in 2011 een zogenaamde NEOSIL behandeling gehad voor 7000 Euro.
Ten eerste werd de genoemde werking niet waar gemaakt, en ten tweede was het systeem niet goed opgebracht en de duizendenblaasjes knapten met de hogedrukspuit bleek in 2013.

Na eindeloos aan het lijntje te zijn gehouden uiteindelijk de zaak aangebracht bij DAS rechtsbijstand verzekering. Loopt uiterst traag... (het komt voor de rechter0

De boot stond op de werf ter overwintering, en de planning was klaar begin Juni.
De planning is nu dat ie in 6 Augustus erin gaat.....
Wel eerst betalen voordat je hem meekrijgt, maar dat is geloof ik standaard.

Er bleken pinholes in de gelcoat te zitten na het zandstralen, en dat werd door een onderaanemer (die niets anders doen) opgelost met twee keer plamuren, een keer van boven naar beneden en vice versa. Die zou binnen een week aan de gang gaan, maar die ging door onvoorziene omstandigheden ook pas twee weken later aan het werk.

Ben op zich tevreden met de vakkundigheid en vriendelijkheid, het feit dat er siliconen in de lak zat maakte het ook er niet gemakkelijker op, niet bepaald een standaard klus.

Hoe ga je hier mee om? Jammer maar helaas kan gebeuren?

Ik had er ook niet op gerekend dat ik meteen de volle mep moet betalen voordat ik de boot kan meenemen: ik had gevraagd om deelrekeningen: heb er ook 1 gekregen en voldaan, maar de tweede was beloofd en is niet gekomen, ondanks toezegging en 3 keer of zo vragen.

Er zit nu een 5 laags epoxy systeem op met 2 lagen antifouling. (de laatste laag anti-fouling gaat er dinsdag op)
Laatst bewerkt: 31 juli 2015 20:32 door Airgead.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 20:39 #648107

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Mijn vorige boot nieuw gekocht met afspraak anti-osmose behandeling met VCtar 2. Na een jaar bleek dat de boot de behandeling nooit gekregen heeft. De AF zat op de gelcoat. Inmiddels importeur failliet, de werf in Duitsland gaf geen enkel reactie.
Als ik een nieuwe boot zou kopen, zou ik dergelijke bestellingen niet meer doen met de leverancier van de boot. Voor de afbouw zou ik een gerenommeerd bedrijf(je) in de arm nemen.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 20:56 #648112

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Er zit natuurlijk wel een beetje ruimte in opleverdata, maar 2 maanden midden in het vaarseizoen?? Daar zou ik meer moeite mee hebben dan zeg januari of maart.
Ik vraag me ook af of ze jouw eigendom mogen "gijzelen" omwille van het zeker stellen van nog maar gedeeltelijk openstaande factuur die ver onder de waarde zit van de boot. Dat is imo ook scheef. Zeker als men twee keer zich niet aan de afspraak houdt. Te laat opleveren en geen deelfactuur. Ik noem dat maffiapraktijken. Ze hadden hun geld veel eerder kunnen krijgen door op tijd te leveren en je een deelfactuur te sturen. Vreemd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 21:24 #648115

  • Aswin
  • Aswin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 718
Dat is balen.

Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken met hoeveel tegenpartijen je te maken hebt, een plus een onderaannemer of twee plus een onderaannemer?

Hoe dan ook. Het lijkt erop dat men voor de tweede klus bang is dat je niet de volle mep wilt betalen, daarom stellen ze zich nu zo hard op. Je zou in hun algemeen voorwaarden moeten kijken wat de betaalvoorwaarden zijn. Als dat BHV binnen 30 dagen is hebben ze geen boot om op te staan. Als ze alleen contant accepteren sta jij niet sterk.

Als je tevreden bent over het werk maar niet over de termijn zou ik een redelijke schikking voorstellen plus de afspraak om direct te betalen. Het alternatief is de volle mep, maar dan volgens de leveringsvoorwaarden, jij de boot mee en de toezegging om te betalen binnen 30 dagen. (ik ga er even vanuit dat ze 30 dagen hanteren). Hebben ze iets om over na te denken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 21:40 #648117

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Op de offerte die ik heb staat dat op alle transacties de HISWA aannemings, verkoop en en leveringsvoorwaarden van toepassing. Moet ik me dan maar eens even in verdiepen!
Goede tip dus! :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 21:44 #648118

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Aswin schreef :
Dat is balen.

Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken met hoeveel tegenpartijen je te maken hebt, een plus een onderaannemer of twee plus een onderaannemer?

Hoe dan ook. Het lijkt erop dat men voor de tweede klus bang is dat je niet de volle mep wilt betalen, daarom stellen ze zich nu zo hard op. Je zou in hun algemeen voorwaarden moeten kijken wat de betaalvoorwaarden zijn. Als dat BHV binnen 30 dagen is hebben ze geen boot om op te staan. Als ze alleen contant accepteren sta jij niet sterk.

Als je tevreden bent over het werk maar niet over de termijn zou ik een redelijke schikking voorstellen plus de afspraak om direct te betalen. Het alternatief is de volle mep, maar dan volgens de leveringsvoorwaarden, jij de boot mee en de toezegging om te betalen binnen 30 dagen. (ik ga er even vanuit dat ze 30 dagen hanteren). Hebben ze iets om over na te denken.

Als je het over de tegenpartij hebt, dan uitgaande dat je bedoeld de werf die nu het herstel doet, en niets heeft te maken met de partijen die het ondeugdelijke werk hebben geleverd, dan is er dat 1: de werf zelf, maar die heeft voor het stralen een onderaannemer ingeschakeld, en voor het plamuren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 21:55 #648121

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
De aannemer van de opdracht is ten allen tijde verantwoordelijk! Dat hij bepaalde werkzaamheden uitbesteed is niet jouw concern.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 22:01 #648122

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Faran schreef :
De aannemer van de opdracht is ten allen tijde verantwoordelijk! Dat hij bepaalde werkzaamheden uitbesteed is niet jouw concern.

Inderdaad, precies! :)

Ondertussen de HISWA voorwaarden wat doorgespit: inderdaad, betaling bij aflevering.

Blijft over de zeer grote uitloop van de tijd die het in beslag heeft genomen.
Daar is mondeling een toezegging over gedaan. (en dan te bedenken dat er werd gezegd dat het voor de pinkstertrip misschien wel zou lukken.... )

Ik wil absoluut de zaak niet op de spits drijven ik sta op zich op goede voet met de werf, maar het is alleen wel gevoelsmatig wat zuur dat de werkzaamheden 2 maanden uitlopen, maar dat ik het schip pas meekrijg als het geld op de rekening staat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 22:09 #648123

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Phew!!! www.hiswa.nl/hiswa.nl/up1/Zyll..._2011_Nederlands.pdf

Moet eens punt 5 lezen! (en je voorstellen dat een boot op de wal staat, gestraald en wel bijvoorbeeld)

Het lijkt erop dat de HISWA voorwaarden echt door de lobby van de bedrijven is geschreven, en niet door de lobby van de zeilconsument!

Ik dacht altijd dat HISWA voorwaarden erg ook met het oog van de klant waren geschreven, een soort bescherming van de klant, maar het lijkt meer een bescherming van het bedrijf, maar goed, ik ben natuurlijk geen neutrale toeschouwer...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 22:15 #648125

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1873
Airgead schreef :
Phew!!! www.hiswa.nl/hiswa.nl/up1/Zyll..._2011_Nederlands.pdf

Moet eens punt 5 lezen! (en je voorstellen dat een boot op de wal staat, gestraald en wel bijvoorbeeld)

Het lijkt erop dat de HISWA voorwaarden echt door de lobby van de bedrijven is geschreven, en niet door de lobby van de zeilconsument!

Ik dacht altijd dat HISWA voorwaarden erg ook met het oog van de klant waren geschreven, een soort bescherming van de klant, maar het lijkt meer een bescherming van het bedrijf, maar goed, ik ben natuurlijk geen neutrale toeschouwer...

Nope. Herinner je je mij verhaal nog met de beenhakker afgelopen jaar? Boot stond ook op kant en is gegijzeld. De Hiswa voorwaarden komen alleen de leverancier uit. Consument niet. Helaas...
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 31 juli 2015 22:18 #648126

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
jessejohn schreef :
Airgead schreef :
Phew!!! www.hiswa.nl/hiswa.nl/up1/Zyll..._2011_Nederlands.pdf

Moet eens punt 5 lezen! (en je voorstellen dat een boot op de wal staat, gestraald en wel bijvoorbeeld)

Het lijkt erop dat de HISWA voorwaarden echt door de lobby van de bedrijven is geschreven, en niet door de lobby van de zeilconsument!

Ik dacht altijd dat HISWA voorwaarden erg ook met het oog van de klant waren geschreven, een soort bescherming van de klant, maar het lijkt meer een bescherming van het bedrijf, maar goed, ik ben natuurlijk geen neutrale toeschouwer...

Nope. Herinner je je mij verhaal nog met de beenhakker afgelopen jaar? Boot stond ook op kant en is gegijzeld. De Hiswa voorwaarden komen alleen de leverancier uit. Consument niet. Helaas...

Poef! We zullen maar zeggen door ervaring wordt je wijzer! :S
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 01 aug 2015 05:57 #648138

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Maar heren, zoals jullie weten is Hiswa een branche vereniging die bestaat dus uit een vereniging van bedrijven. Het is de dus geen branchebemiddelaar of consumentenorganisatie.

De Hiswa AV zijn in mijn optiek wel netjes opgesteld en leveren duidelijk de spelregels voor zowel leverancier als afnemer.
Is het heel raar dat je je boot ter beschikking krijgt, na het betalen van je rekening? De klus is dan toch al geklaard?

De uitloop van het werk is in mijn optiek veel (heel veel!) kwalijker, dan de betaalvoorwaarden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 01 aug 2015 08:41 #648148

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Ja, het is raar dat je jouw eigendom pas kunt meenemen als je ( een fractie van de totaalwaarde) hebt voldaan. Het schip is jouw eigendom hé. In een winkel ligt dat anders, maar hier niet.
Als mijn cv monteur komt voor een reparatie sluit hij het gas toch niet ook pas aan na betaling?

Heel vreemde gang van zaken. Iets met een waard en zijn gasten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Uitloop van 2 maanden werkzaamheden werf?? 01 aug 2015 09:01 #648150

Een eerlijke waard die z´n klanten vertrouwd, maar toch een aantal keren bedrogen is en daarvan niet heeft geleerd is wel heel erg dom.

Watersporters zijn allang niet meer het betrouwbare volkje van lang geleden.

En het is inderdaad mogelijk dat een bedrijf pas NA betaling van de factuur het gerepareerde meegeeft.
Het bedrijf kan niet weglopen, klanten kunnen maar zo verdwijnen.

En het wordt steeds noodzakelijker om dat te doen.

Ik had ook klanten die pas na vooruitbetaling iets gedaan kregen.
Maar ook klanten die opdrachten gaven zonder prijsopgave vooraf, en achteraf betaalden wat op de factuur stond.

Het is maar net wat je ervaringen zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl