O.K. ik heb er maar geen liedje van gemoakt maar foto's.
Dit is dus de regelaar uit 2012: kost een tientje maar dan heb je ook niks. Ik heb net opgezocht op het internet dat er ook regelaars zijn die geschikt voor maritieme omgeving, 22 Euro in de aanbieding.
Dit is de (standaard) koppeling naar de regelaar, ziet er nog goed uit.
Dit zit aan de andere kant van die slang en is dus minder!! Waarschijnlijk de combinatie van twee materialen. Ondertussen heb ik gezien dat er RVS koppelingen zijn: die zie ik in standaard configuratie slangen te koop voor zo'n 10 Euro. Dus conclusie is altijd RVS op de boot lijkt me.
Vanuit hier zit de solenoid (geen foto van, die zit op de boot) en gaat het door naar een doorvoer.
Deze zit op het gaskraantje bij het fornuis. Dit gaskraantje heb ik ook geen foto van, maar heeft een oranje knop. Deze blijkt ook niet echt lekker te werken, dus ook maar vervangen lijkt me. Ook hier al corrosie, dus ook hier RVS
Dit is de koppeling naar het fornuis.
De slang tussen kraantje en fornuis lijkt wel standaard qua koppelingen, maar is 1,5 meter lang, wat dus feitelijk niet mag, en in ieder geval zo niet te verkijgen. Ik zal als ik op de boot ben wel eens controleren of ie niet een meter kan worden, want nu is ie aan de lange kant.
De slangen (en perswerk) is dus uit 2011, het plaatje van de regelaar lag eraf en heb ik zelf (misschien in andere positie) er weer opgelijmd met secondenlijm.
Met het nodige schudden kwam er vocht uit de regelaar zo bij wat ik aanneem het overdruk ventiel.