Hangt af van t land. Je moet in ieder geval aan de eisen van het land waar de boot is geregistreerd voldoen en aan de eisen van t land waaruit je chartered en eventueel het land waar je met je gasten naar toe gaat.
Daarnaast is er veel, heel veel concurrentie.
Er zijn wel bedrijven die het charteren voor je doen, dus waar jij je boot onderbrengt.
wat je ook niet moet vergeten dat bareboat charterboten erg snel slijten, dus je onderhoudskosten zijn een stuk hoger.
andere groep bedrijven doen een soort AirBnb voor boten, maar dan is al het risico, zoals bij AirBnb, voor je eigen rekening. ze zijn alleen een bemiddelingsplatform die op commissie basis werken.
Persoonlijk, als ik een 2e boot in de middellandse zee zou willen, zou ik serieus kijken naar inkopen in een timeshare.
De 3 mensen die ik ken die hun boot in de charter hebben gegooid, danwel via een organisatie of zelf, zijn blij als ze op 0 uitkomen en klagen over alle kopzorgen.
Daarnaast, in het hoogseizoen, zit je boot dus in de charter en kan je zelf niet zeilen.