Weet je heel zeker dat het zo'n ding si als in die link?
Want dei hebben alleen een doorvoer met een gaasje erin.
Misschein heb je wel een beluchter die bedoeld is om vacuümtrekken tijdens het leegpompen te voorkomen en dan zit er inderdaad een klepje in wat alleen bij onderdruk open gaat maar dicht blijft bij overdruk.Dat verklart dat er wat uit blaast als je erin prikt.
Dat zou wel dan verkeerd zijn want zoiets is voor deze teopassing totaal ongeschikt.
Ik denk dat degene die dat ding geplaast heeft dacht slim te zijn en zo stankoverlast te voorkomen.
Hier dien je gewoon een open verbinding te hebben maar dan wel met een stankfilter in de leiding (
www.google.com/search?q=geurfi...igC&biw=1396&bih=657 ) .
Er bestaan wel be- en ontluchters in één apparaat die dan naar beide kanten opengaan bij zowel een geringe over- als onderdruk en dus normaliter dicht zijn maar ik betwijfel of die voor pleziervaartuigen bestaan.
Ad