vanpupi schreef :
brambo schreef :
Verzekeraars zijn er niet om je boot op te knappen. maar slechts om de werkelijke schade vergoeden. Mits deze onder dekking van de verzekering valt.
...
De verzekerde heeft recht op een goede reparatie van een schade.
Wel ... dat is ook enkel wat ik wil.
Een goeie (onzichtbare) herstelling.
Mijn schade kan op 2 manieren hersteld worden:
1) goedkoop (maar zichtbaar)
2) duur(der) (maar onzichtbaar)
Voor het incident was er niks aan de hand en niks te zien, dus ik verwacht dat dit na de herstelling ook zo is. Toch na het telefoontje van de “expert” gaven ze heel duidelijk aan voor optie 1 te willen gaan (zonder het schip te zien). Hopelijk geeft dat wat kanttekeningen bij het verhaal.
Hoe dan ook! Als het positief zou aflopen, dan laat ik het uiteraard ook weten natuurlijk!
Dit lijkt op een bekend misverstand bij een gel-coat beschadiging. De beste en de goedkoopste oplossing is de beschadigde gel-coat te herstellen.
Er is dan een probleem om de kleur zo te maken dat de reparatie vrijwel onzichtbaar is.
Een reparateur die deze kunst niet verstaat, wil dan maar de boot overspuiten.
Je hebt dan een overgespoten boot, waarbij men bij verkoop denkt dat dit overspuiten wel een reden zal hebben gehad. Ergo is moeilijker verkoopbare boot.
Als de gel-coat (over een reperatie) goed hersteld wordt, heb je nog steeds een boot met de originele gelcoat en is de beschadigde plek vrijwel onzichtbaar.
Bram