Type houten snipa lijkt van grenen en niet van een andere duurdere houtsoort. Veel info te vinden op
Zweedse klassiekerclub 13 in een dozijn model niks speciaals. Gezien de kleine motor kist verwacht ik een benzine motor ook ivm de gashandel die voor bbm gebruikt word trek gas ipv duw gas zoals bij de meeste diesels.
Geen extra luxe of passende kussens oude tent slecht lak werk. Aanschaf waarde is niet belangrijk om dit bootje in goede staat te krijgen moet je duizenden euros investeren in uren. En dan heb je nog niks uut gegeven aan kussen nieuwe motor en een nieuwe kap. En dan nog de lopende kosten voor het onderhoud. Tevens zijn alle werven vol en mensen die met hout werken steeds schaarser dus volgend jaar met een opgeknapte boot varen gaat niet lukken.
Eerste onderhoud 5k tot 15k afhankelijk van de grondigheid van werken. Alles kaal halen en lakken en verbeteren waar nodig. Vooral de binnen kant ia heel veel werk.
Nieuwe motor 10k
Nieuwe tent om onderhoud te beperken 3k
Nieuw kussens 2k
Onderhoud jaarlijks 1k
Waarde in super conditie 8 tot 12k. In corona tijd pre corona 5 tot 8k na corona wie zal het zeggen.