Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: leveringsproblemen sailsupply

leveringsproblemen sailsupply 16 juli 2023 21:03 #1494915

  • Gochem
  • Gochem's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 302
eindelijk een bericht nadat ik via een omweg en een ander mailadres een vraag had gesteld om iets te bestellen. Vele excuses en het gaat allemaal goed komen. Helaas is de net afgegeven besteldatum weer uitgesteld dus zolang ik mijn spullen niet heb nog maat geen slotje op dit topic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 16 juli 2023 21:26 #1494919

Vrijdag op vakantie. Heb 't maar ergens anders besteld. Dit zal wel weggegooid geld zijn...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 00:30 #1494930

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4297
Jammer, was echt een prima bedrijf.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 04:43 #1494934

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4518
Ik begrijp dat wij in onze handjes mogen knijpen dat onze recente eerste bestelling bij dit bedrijf vlot en probleemloos werd afgehandeld.

Merkwaardig, die enorme verschillen in orderbehandeling en communicatie.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 17 juli 2023 08:02 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 06:54 #1494945

  • mwz
  • mwz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 292
Ik heb er een maand geleden een valstopper besteld en geleverd gekregen zonder problemen. Het is een klein bedrijfje en misschien heeft die hack bij een grote leverancier vorige maand wat tijdelijke problemen veroorzaakt die ze misschien wat sneller boven het hoofd groeit dan een grotere zaak? Die hack heeft ook bij de grote watersportwinkels problemen veroorzaakt.

Zie link hieronder:

www.watertrends.be/lankhorst-t...ote-it-storing/4712/


Laatst bewerkt: 17 juli 2023 07:14 door mwz.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 07:13 #1494948

Niet relevant. Dan kan je nog communiceren en reageren.

Nu snap ik dat het waarschijnlijk geen kwade opzet is. Niemand start/koopt een bedrijf met dit doel. Vaak persoonlijke of zakelijke malaise.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 07:22 #1494952

  • mwz
  • mwz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 292
Dat het geen goede communicatie is lijkt duidelijk, ik wilde alleen even wat nuanceren. Logisch dat er wat irritatie is maar het afkraken van een bedrijf op een openbaar zeilers forum vanwege een leveringsprobleempje zonder kwade opzet is misschien wat overtrokken.
Laatst bewerkt: 17 juli 2023 07:24 door mwz.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 08:05 #1494956

  • lschip
  • lschip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1123
Ik denk dat een leveringsprobleem het kleinste probleem van de klant is.
Het communicatieprobleem is de grootste.

Als je niet weet waar je aan toe bent dan kun je alleen afwachten maar je wil graag verder (met wat je besteld hebt).
Zonder communicatie kun je ook je bestelling niet annuleren en elders alsnog bestellen.

Dus dat gebrek aan communicatie zou mijn grootse ergernis zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 08:25 #1494960

  • huho
  • huho's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 548
In het voorjaar ook besteld bij sailsupply. Vooraf gevraagd naar extra info en gekregen. Nadat product geleverd was heb ik nav in mijn ogen onduidelijke montage handleiding nog vragen gesteld die door sailsupply obv navraag bij hun leverancier naar tevredenheid beantwoord zijn. Het duurde wel even en herinnering van mijn kant was kennelijk nodig, maar per saldo zeker tevreden!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 17 juli 2023 12:56 #1495003

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5450
Alle problemen, ongeacht welke leverancier, is altijd terug te voeren naar en op te lossen met adequate ‘communicatie’. Géén communicatie is killing voor je bedrijf en levert direct wantrouwen. Dan moet je van verdomd goeie huizen komen wil je het vertrouwen terug krijgen.
René
P.s. ik heb bij hen ook wel eens iets besteld en geen klachten. Heb ze vorige week gemaild om op het Zeilersforum een kijkje te nemen en gewezen op dit draadje. 0 reactie.
Laatst bewerkt: 17 juli 2023 12:57 door Kock1964.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 11:09 #1495195

Heb de beste meneer nog eens een bericht gestuurd dat ik, ivm de naderende vakantie, elders ging bestellen en het geld graag teruggestort kreeg.

Ik kreeg vrij vlot mijn geld terug met een wat koddig "ik heb je berichten gemist". Dat waren er nog best wat, dus dat is best wel knap.

Voor de meningen die het draadje net in stappen; ook ik heb besteld na goed ervaring eerder. Ik ben meestal de eerste die hier predikt dat hoor en wederhoor noodzakelijk is en dat klanten het met bedrijven zelf op moeten lossen voor ze hier de fakkels en rieken oppakken.

Echter na enkele berichten kort op elkaar dat er geen contact te krijgen was en ook mijn eigen ervaring dat met échte moeite gestopt in een poging contact te krijgen al 2 weken niets uithaalde, vond ik een waarschuwing op zijn plaats hier.
Laatst bewerkt: 18 juli 2023 11:11 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 12:48 #1495220

Prima ervaring en ben er vaker geweest. Zitten in Leimuiden en is echt wel legit. Zaten voorheen in Valkenburg (ZH) met oude / gebruikte onderdelen en hebben dit overgenomen en zijn het er bij gaan doen.

Laatst last minute (lees dezelfde middag) een gebroken bracket besteld en afgehaald. Kortom blij mee.

Feit is natuurlijk dat als er ook maar iets in de comm. niet goed werkt of je komt in de /laat/te laat/herhaald emailen en bellen/niet reageren mode krijg je zoals om het even welke energieboer, Tesla of zoals nu het 'VanMoof effect'. Loopt het ergens mis dan stroomt vervolgens hele chat en email en telefoon contact kanelen over en heb je in no time dit soort posts en voor het weet ligt je reputatie in de ringvaart.


Zo strak als Mods in aanboddraadje wel heel snel in je nek zitten mogen mogen ze van mij op dit punt posters wel wat meer bijremmen. My $ 0.01
Laatst bewerkt: 18 juli 2023 13:10 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 13:09 #1495226

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13835
BS
wen er maar aan
communicatie is alles...
zo moeilijk kan het niet zijn
ze zijn geen energieboer...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 13:25 #1495229

@sy_helios Kan niet raden waar de BS zit.

Comm is alles: tsja, hoe open wil je de deur hebben.

Maar stel je doet zo'n webwinkel met 2-3 man. Per 1.000 orders heb je als er een grote leverancier z'n ordersysteem onderuit gaat waar je (stel) waardoor je in 50% van je orders gezeik hbt. Moet je bij 3-4 contact momenten per klacht/uitstel/afstel bovenop het normale normale werk 1.500-2.000 contacten koppelen aan order/uitzoeken/ reageren etc. Ja, je kunt die comm 100% voor de bakker krijgen. Kost je bij 5min per 160 in uren = +1fte per maand. Daar is de marge niet naar.

Dat is qua afhandeling heel wat ingewikkelder dan een energieboer. Die klanten hebben allemaal 1 max 2 producten die je allemaal dezelfde bulkemail kunt sturen. Groothandels in watersport hebben (dat is inherent aan de naam en de bizz ook weer 10-100+ merken en deels eigen voorraad) met voor iedere item weer een ander verhaal. Dus ja, hoe ingewikkeld wil je het hebben...
Laatst bewerkt: 18 juli 2023 13:34 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 13:36 #1495233

Als je een grote webshop niet aan kunt moet je er niet aan beginnen . De tekst op de eigen site is opmerkelijk, er staat bijna u kunt ons mailen etc maar we hebben geen tijd om te antwoorden.

Ik heb bedrijfsmatig al jaren een webshop B2B en consument en verwerken dagelijks meer dan 650 orders , met 2 man op kantoor , 3 op de expeditie en 1 op de wat gaat er allemaal hier niet goed punt NL

Wij leveren wel ALLES uit eigen voorraad niks we bestellen het voor u bij onze leverancier , dan verlies je heel snel de grip op het proces, wat ik heb kan ik je verkopen, wat ergens anders ligt is de vraag of ik je dat ook kan verkopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 14:29 #1495242

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5450
noggeentweerechterhanden schreef :
@sy_helios Kan niet raden waar de BS zit.

Comm is alles: tsja, hoe open wil je de deur hebben.

Maar stel je doet zo'n webwinkel met 2-3 man. Per 1.000 orders heb je als er een grote leverancier z'n ordersysteem onderuit gaat waar je (stel) waardoor je in 50% van je orders gezeik hbt. Moet je bij 3-4 contact momenten per klacht/uitstel/afstel bovenop het normale normale werk 1.500-2.000 contacten koppelen aan order/uitzoeken/ reageren etc. Ja, je kunt die comm 100% voor de bakker krijgen. Kost je bij 5min per 160 in uren = +1fte per maand. Daar is de marge niet naar.

Dat is qua afhandeling heel wat ingewikkelder dan een energieboer. Die klanten hebben allemaal 1 max 2 producten die je allemaal dezelfde bulkemail kunt sturen. Groothandels in watersport hebben (dat is inherent aan de naam en de bizz ook weer 10-100+ merken en deels eigen voorraad) met voor iedere item weer een ander verhaal. Dus ja, hoe ingewikkeld wil je het hebben...

Hoezo? Kniest en Dekker kunnen het toch ook?
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 18 juli 2023 14:41 #1495244

Ik denk dat ze veel dropshipping dus de order doorzetten naar de leverancier , of die verstuurd direct of eerst naar hun en dan weer vanuit hun naar de klant .

Met welke wijze van bovenstaande ook is een probleem al heel snel omdat je volledig afhankelijk bent van je leverancier . Klant heeft besteld jouw leverancier levert nog niet uit , probleem !

soms heb ik ook een manco , is er net een doos gevallen met producten en niet meer te verkopen , zul je net zien is daar wat van besteld , elke afgehandelde order naar de klant annuleert meteen de ontstane backorder en het geld wordt automatisch terug gestort van de ontbrekende producten van de klant.

Is het weer op voorraad krijgt de klant melding en kan hij opnieuw bestellen of niet dat is een keuze , komt ook niet heel vaak voor .

-Voordeel is wel je hebt GEEN backorders bij de consument bij B2B hebben we dat wel.

-Klant krijgt altijd de spullen dezelfde dag verstuurd en een automatische melding dat er 1 artikel niet geleverd heeft kunnen worden .

Kortom met goede software en voorraad beheer heb je amper werk en is het een bijna geautomatiseerd proces van bestellen tot in huis .

Wij hebben zelfs een automatische dozen machine die inpakt , en de verzendlabels erop plakt .

Meeste klachten bij ons ? DPD , GLS , post NL die soms enorme vertragingen hebben .

Veel mensen denken dat een webshop makkelijk is , het is echt werk !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 20 juli 2023 11:38 #1495568

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5450
Kock1964 schreef :
Alle problemen, ongeacht welke leverancier, is altijd terug te voeren naar en op te lossen met adequate ‘communicatie’. Géén communicatie is killing voor je bedrijf en levert direct wantrouwen. Dan moet je van verdomd goeie huizen komen wil je het vertrouwen terug krijgen.
René
P.s. ik heb bij hen ook wel eens iets besteld en geen klachten. Heb ze vorige week gemaild om op het Zeilersforum een kijkje te nemen en gewezen op dit draadje. 0 reactie.

Herstel, ze hebben wel gereageerd.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 20 juli 2023 11:48 #1495577

Maar wel zaken online op je site zetten en verkopen !

Haal dat gedeelte offline , dit is wat we hebben en kunnen leveren, de rest lukt nog niet ivm met dubieuze levertijden.

Dan ga je voor de klant staan ! Nu maak je de klant onderdeel van het probleem . En zul je zien dat de communicatie berg ineens slinkt tot normale waarden . :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 20 juli 2023 16:14 #1495660

  • mwz
  • mwz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 292
noggeentweerechterhanden schreef :
Prima ervaring en ben er vaker geweest. Zitten in Leimuiden en is echt wel legit. Zaten voorheen in Valkenburg (ZH) met oude / gebruikte onderdelen en hebben dit overgenomen en zijn het er bij gaan doen.

Laatst last minute (lees dezelfde middag) een gebroken bracket besteld en afgehaald. Kortom blij mee.

Feit is natuurlijk dat als er ook maar iets in de comm. niet goed werkt of je komt in de /laat/te laat/herhaald emailen en bellen/niet reageren mode krijg je zoals om het even welke energieboer, Tesla of zoals nu het 'VanMoof effect'. Loopt het ergens mis dan stroomt vervolgens hele chat en email en telefoon contact kanelen over en heb je in no time dit soort posts en voor het weet ligt je reputatie in de ringvaart.


Zo strak als Mods in aanboddraadje wel heel snel in je nek zitten mogen mogen ze van mij op dit punt posters wel wat meer bijremmen. My $ 0.01

+1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 22 juli 2023 16:50 #1496232

Goedenavond heren/dames,

Ik kreeg een tip om eens te kijken naar deze topic.

Erg vervelend om te lezen!
Vanwege niet complete namen kan ik de bestellingen niet achterhalen.
Mocht u nog een probleem ondervinden, stuur mij nogmaals een bericht of stuur uw gegevens in de forum.

Er waren inderdaad levering problemen vanwege de grote storing. Alle partijen hebben hier veel last van ondervonden, helaas vinden hackers het heel leuk om zulke grote problemen te veroorzaken.
Betreft de communicatie van deze storing; wij hebben echter de klanten hiervan op de hoogte gesteld, elke week kregen zij een bericht. Een bericht zonder leverdatum, omdat dit gewoon weg niet mogelijk was.
Ook hebben wij aangeboden om alvast bestellingen te verzenden, welke op voorraad lag.
Waarschijnlijk heeft niet iedereen deze berichten om de een of andere reden niet ontvangen, wellicht in de spam beland of verkeerd mail adres of over het hoofd hebben gezien, het zijn er nogal wat, in ieder geval heel vervelend!

Helaas hebben andere leveranciers ook af en toe leverproblemen, niet vanwege een hack. Maar wel leverproblemen vanwege onderbezetting, drukte, douane die containers tegen houden, etc.
Sommige leveranciers geven geen levertijden meer op of geven een levertijd die achteraf ook niet klopt.

Wij zijn absoluut geen drop shipping bedrijf, bestellingen worden met liefde en aandacht verzonden.
De voorraad is op het moment helaas erg klein, omdat de vorige eigenaar de voorraad niet aanvulde.
Voorraad werd niet aangevuld, vanwege de onzekerheid of sailsupply.nl wel overgenomen werd.

En zo zijn er nog meer dingen wat gemeld kunnen worden, maar uiteindelijk zijn wij ervan bewust dat de communicatie beter moet, iedereen leert van vallen en opstaan.
Als artikelen niet geleverd kunnen worden, worden bestellingen altijd geannuleerd en terug betaald.

Ook zijn wij zeker geen oplichters! Al meer dan 15 jaar in de watersport, als we oplichters zouden zijn hadden we het nooit zo lang uitgehouden.

Gelukkig lees ik ook positieve berichten, heel fijn, enorm bedankt voor de reacties.


Ondanks alles hopen wij u alsnog terug te zien in de webshop of nogmaals uw bericht als uw klacht nog niet behandeld is.

Met sportieve zeilwatersport groet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 22 juli 2023 17:25 #1496245

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15819
In dat geval: klanten SailSupply, check uw spambox. Daar verdwijnen wel vaker goed bedoelde en juist geadresseerde e-mails in.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 22 juli 2023 19:13 #1496303

Net bericht! Overal gaat weleens wat mis, goed om te horen dat jullie er serieus mee bezig zijn! Succes met het oplossen, om gehackt te worden is een drama… En succes met de webshop!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 23 juli 2023 11:46 #1496510

Correct bericht hoor, en het zal vast pittig zijn. Maar geen telefoonnummer op de site zetten en klanten vragen een WhatsApp te sturen zou gepaard mogen gaan met het lezen van die whatsapp.


2 weken radiostilte op beide WhatsApp en mail, terwijl ik enkel vraag wat ik mag verwachten vind ik veel. Dan binnen een half uur reageren op het verzoek de order te cancellen geeft toch het idee dat je als klant aan het lijntje gehouden word omdat er wat aan je te verdienen valt. Als je te kennen geeft de spullen niet meer te willen en er retourkosten dreigen dan is er "ineens" wél iemand die die de mail leest? Daar zal vast een integer, oprecht en tranentrekkend verhaal bij horen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

leveringsproblemen sailsupply 23 juli 2023 15:39 #1496592

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 18351
Deze casus toont weer hoe de wetgeving in Nederland achterloopt als het om online winkelen gaat. Webshops kunnen zich moeiteloos verschuilen achter postadressen, verzendlocaties waar je niet kunt bezoeken, anonieme e-mailadressen (info@...) en e-mail handtekeningen (Met vriendelijke groet, team ...). De naam van de bedrijfseigenaar is vaker niet dan wel te vinden.

In Duitsland is dat wettelijk veel beter geregeld. Daar is het verplicht om een 'impressum' te vermelden waar een echt adres in staat, een telefoonnummer waar je te woord gestaan kan worden en de naam van de eigenaar of bedrijfsleider. Hier een voorbeeld van SVB.de, toch geen kleine webshop:
15. Anbieterkennzeichnung
SVB-Spezialversand für Yacht- und Bootszubehör GmbH Gelsenkirchener Str. 25 D - 28199 Bremen
Telefon (0421) 5 72 90-0
Fax (0421) 5 72 90-40
E-Mail: info@svb.de
Geschäftsführer: Thomas Stamann
Eingetragen beim Amtsgericht Bremen, HGB 18253
USt.Id.-Nr. DE 812591201
WEEE-Reg.-Nr. DE 64170317


Hier een voorbeeld van Sailsupply:
Telefonisch zijn wij niet bereikbaar.
SailSupply
Telefoon: +31 (0) 617148370 (Whatsapp Only)
Mail: info@sailsupply.nl
Retour adres
SailSupply
Noordeinde 62
2451 AH Leimuiden
Bedrijfsgegevens
Bank: NL04INGB0004785249
BIC: INGBNL2A
KvK: 73577618
BTW id.: NL002226181B85

Geen naam, geen telefoonnummer wat je kunt bellen. Het retouradres is een hal met alleen een brievenbus. Zelfs het bericht hier niet voorzien van een naam. Nu hoeft dat ook niet op een forum, maar het draagt ook niet bij aan het weer verkrijgen van vertrouwen. Ik blijf er vooralsnog maar even weg.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl