Corazon schreef :
Beste zeilers,
Omdat het nu toch wat dichterbij komt (24 september ga ik naar Denemarken om een HR 34 te inspecteren en als alles goed gaat, ben ik iets later de nieuwe eigenaar...
). Wil ik graag wat informatie inwinnen over een delivery van Denemarken naar Nederland (Stellendam).
Het lijkt me heel gaaf om dit zelf te doen. Maar alleen vind ik voor nu een stap te ver. (zeker als het in oktober moet gebeuren). En ik heb ook geen ervaren zeilmaat o.i.d. Wellicht is het volgend jaar voorjaar zelf doen met 1 a 2 opstappers ook nog een idee. Maar de boot hier eerder hebben is ook wel fijn.
Dus wellicht is het een goede optie om dit te laten doen. La Mavare doet dit toch ook?
Ik heb geen idee wat zoiets kost eigenlijk? Iemand daar een idee van?
En wellicht zijn er ook delivery's waar je zelf mee kunt varen eventueel voor de ervaring?
Wie weet hier meer van. Post gerust in dit topic of neem even per pb contact met mij op.
Als je het te risicovol vindt om de boot in oktober via de Noordzee naar NL te varen/zeilen maar wel de boot graag in NL wil hebben zou ik ook de optie via de Duitse kanalen overwegen. Als je in Travemünde of Lübeck de mast plat laat leggen kan je ongeacht de weersomstandigheden via het Elbe/Lübeck kanaal, Elbe Seitenkanaal, Mittelland kanaal, Wesel/Dattelnkanaal en de Rijn/Waal naar NL komen. Daar vaar je ca. een week op. Het is misschien iets minder aantrekkelijk dan buitenom, maar wel zeker wat betreft het weer. En dan heb je je boot in NL.
Als je met gestreken mast onder de 2.70 hoogte blijft en een diepgang van minder dan ik meen 1.50 hebt kan je ook via Otterndorf naar de Weser en dan via Oldenburg naar de Eems en Delfzijl. Dat is zelfs wat korter dan de eerste optie, maar je hebt dus wel wat meer restricties t.a.v. de afmetingen. In Otterndorf kunnen ze dacht ik masten plat leggen.
Succes met de aankoop en je overtocht naar NL.
Mvg Felix