Duidelijk verhaal hartelijk dank!
Ik ga voor optie 2. Ik heb nu optie 1 erop zitten maar dan kun je, je nog gemakkelijk vergissen (zeker mensen die niet zo veel verstand van techniek hebben kunnen de motor ook starten wanneer de schakelaar op 0 staat! Gevaarlijk daarmee sloop je dus je dynamo.
Vandaar dat optie 2 beter is. Starten kan dan alleen wanneer de schakelaar is ingesteld op optie 1 of 2 of both. Nou leer gewoon aan dat both niet gebruikt wordt behalve in nood en om via te schakelen(labelwriter dus!
Met de labelwriter ook op optie 1 een sticker met daarop "starten" optie 2 krijgt het label"lichtaccu" en het laden zal als volgt gaan:
- korte stukken op de motor blijft deschakelaar op 1 zodat de startaccu geladen wordt.
- lange stukken gaat de schakelaar op 2 om de lichtaccu te laden!
Verlaten we de boot gaat de schakelaar in stand 0!
Thanks!
Ps. kabels zijn dik zat...heb maar 2 meter per kabel en zijn zeer dik! Moest de loodjestang hebben om de klemmen eraan te krijgen!