Vanavond alles zoveel mogelijk nagelopen en met de multimeter uitgepiept.
Het is allemaal een heel stuk duidelijker geworden dus ik hoop dat iemand weet hoe ik de kabels zou moeten aansluiten.
Ik snap nog niet hoe ik er vrij zeker van ben dat de 2 zwarte kabels beiden op 1 accu zaten, want hierdoor heb ik kortstondig in stand 1+2 van de schakelaar "sluiting" veroorzaakt. Gelukkig dus maar erg kort op deze stand gestaan. Nog een fout was dat de oude accu's een rode negative pool hadden waardoor ik alles verkeerd om zou hebben aangesloten. (Maar dat zou in dit geval van sluiting waarschijnlijk geen verschil maken)
De rode kabel loopt rechstreeks naar onderen op de motor. van daaruit vertrekken er een hoop kabeltjes her en der de boot in, ik schat naar de verschillende gebruikers. Vanaf de switch loopt een zwarte kabel naar de andere zijde van de motor. Ik denk dat hier ook de start motor zit, maar ben hier niet zeker van. (Er zitten wat ronde items, die ik niet zie bij
de rode kabel aansluiting op de motor)
Verder gelukkig geen gesmolten kabels aangetroffen en alle gevonden zekeringen waren ook nog in tact. De "huidhoud" kabel was een kabel die gebruikt was door de vorige eigenaar om de marifoon mee aan te sluiten. Deze is momenteel niet in gebruik en laat ik maar even buiten beschouwing.
In de accu ruimte heb ik dus 2 zwarte accu kabels, een rode accu kabel, een korte zwarte accu kabel en een groene kabel naar de verbruikers-schakelaar.
Aansluiting rode kabel op motorblok:
Aansluiting zwarte kabel vanaf schakelaar naar motorblok (en startmotor?):
Schakelpaneel met 8ah schakelaars:
kabels achter schakelpaneel met omcirkelt groene kabel naar accu ruimte:
Alvast dank voor reacties.