Na het klussen aan de babykamer, maar weer eens wat klusjes van de boot doen.
Binnenkort winterklaar maken, maar de stuurautomaat was ook nog aan de beurt.
Na een hoop overdenkingen de stuurautomaat onderworpen aan wat moment
Voorzijde geopend en geconstateerd dat de lipseal zijn beste tijd heeft gehad. Hij is nog wel vet van binnen en lijkt niet nat. Nog maar eens kijken of we een nieuw lipseal kunnen gaan vinden voor de AH2000...
Uiteindelijk de achterkant ook open gekregen om bij het motortje te kunnen komen.
Initieel dacht ik de gehele kabel te vervangen, omdat hij het af en toe (bij een bepaalde krul van het snoer) niet deed.
Uiteindelijk komt dit snoer natuurlijk bij het motortje uit, waar ik het weg moest halen. Ik constateerde dat de soldeer hier los zat. Hij klemde wel, maar ik kan mij voorstellen dat het toch wat storing kan opleveren.
Uiteraard ga ik ook nog de hele kabel doormeten, maar de Fluke ligt nog op de boot.
Nu moet ik natuurlijk (welke acte ik ook ga doen) eerst de aansluitstrips ontvetten. Kan ik deze ontvetten met brakewash oid (met een wattenstaafje)? Wat voor schade kan dit aan het motortje geven?
Ik ga er namelijk vanuit dat de soldeerpasta dit niet afdoende kan en zal doen.
Ik plan om het oude tin te hergebruiken. Is dit afdoende?
Boven het veertje zie je het lipje zitten waaraan het snoer gesoldeerd moet worden.
Kan en wil iemand met iets meer soldeerervaring hier mij een tip over geven?