Mijn simrad tp10, met NMEA aansluiting
Trekt zich niet heel veel aan van wat water.
Als je ook ziet hoe dat ding is opgebouwd met waterkeringen is dat
ook niet zo verwonderlijk.
Alleen de support van de Nederlandse Importeur is bedroevend
Nadat 1 van de magneetjes in het tandwiel was losgekomen en het printje waar de hall sensoren opzitten had gesloopt, moest ik met een u bocht constructie aan een nieuw printje komen.
Besteld bij een Dealer in Engeland, gelukkig had ik het sparepart nummer, dus hij kon het zo bestellen, die liet het uit Nederland naar Engeland komen en hij stuurde het weer naar Nederland.
De importeur leverde de printjes niet naar Nederlandse dealers, je moest het ding maar door hun laten repareren, en helemaal niet aan particulieren.
De minachting aan de telefoon voor mij, omdat ik het apparaat had open gemaakt, maakt het verhaal nog even compleet.
Als of ik geen stuurautomaat kon openmaken en dat zeker nu wel de seal kapot was etc etc.
Het loskomen van de magneetjes schijnt vaker voor te komen, ik heb het nu al van 4 personen gehoord en die hadden tp10 en tp20.
De lijm waarmee de magneetjes vastzitten laat los.
Als je zo'n ding hebt, en je hebt hem open, lijm die magneetjes even overnieuw vast.
Product prima, support en importeur drama.
De autohelm die hier ter reparatie ligt heeft ook een vochtprobleem gehad, via de druktoetsjes water op de print.
Ook de medewerking van de importeur van autohelm is bedroevend.
Wij leveren geen schema's aan particulieren.....
Ik ben wat minder enthousiast over autohelm, mijn vermoedens en bevindingen zijn in dit draadje al voorbij gekomen.