Tja dat is een bekend probleem ( voor mij tenminste).
Punt is dat normaliter er een laadstroomdraad van de alternator naar de startmotor loopt en dat dus de laadstroom via de dikke kabel waar bij het starten ook de startstromm door gaat ( de andere kant op) de startaccu oplaad of meerdere paralleleschakelde accus.
Zet je nu een diodebrug in de laadstroomdraad naar de verdeler dan is dus de verbinding van de dynamo naar de accu via de startmotor verdwenen. Dat moet ook anders wordt de diodeverdeler voor de startaccu gebypassed.
Echter nu krijgt inderdaad je startslot geen stroom meer als die tenminste normaal komt van de aansluiting op de alternator ( was bij mij niet zo). Echter daar staat als de motor stop staat nu geen spanning meer op omdat de laadstroomdraad tussen alternator en startmotor verwijderd moet worden en op de splitter aangesloten.En door een diodebrug loopt nu eenmaal de stroom maar één kant op.
Dit betekent dat je de draad die naar het startslot gaat nu aan moet sluiten op de + van de startmotor die via de dikke startkabel op de startaccu blijft aangesloten of gewoon rechtstreeks op de accu.Wel even kijken of er dan nog een zekering in zit ( zie electrisch schema van je motor).
Tja , klinkt allemaal nogal ingewikkeld maar als je bijgevoegd verhaaltje leest begrijp je het hopelijk wel.Dat is wel voor een vetus scheidingsdiode maar het principe is hetzelfde.
www.vetusweb.com/manuals/files...05%20r03%2001-03.pdf
Als het goed is staat dat trouwens ook in de gebruiksaanwijzing van jouw splitter.
Trouwens , heb je een verliesvrije of verliesarme "diodebrug" gekocht?
Zo niet dan krijgen je accu's nu minder Voltage door het spanningsverlies van de dioden en worden ze niet meer meer geheel opgeladen! Dan moet de alternator worden aangepst.
Eventueel kun je ook eeens aangeven om welke motor het gaat en liefst een kopie van het electrisch schema in een volgende post zetten.
Ad