Sprokkie schreef :
deze dynamo zal wel een apparte accu aansluiting hebben.
De alternator heeft een vaste plus nodig van een accu om te gaan werken.
Dat klopt uiteraard , de alternator kan niet meer via de startkabel de accu laden zoals dat normaliter gebeurt want dan bypass je de splitter.
Maar een direct kabeltje voor de "bekrachtigings stroom " of hoe heet dat ook weer(?) komt normaal vanaf het startslot hoor wat uiteraard weer ( via een zekering) aangesloten is op de startaccu ( en niet op de splitter).
Tenminste , zo zit het al dik 10 jaar bij mijn verliesvrije/arme Vetus splitter.
maar de juiste aansluitschema's worden ( althans horen) geleevrd bij elke diode of mosfet of relais splitter . En anders staan ze wel op de betreffende website.Hier bijv. van die ik heb:
www.vetus.com/media/magentomin...20121108234316_0.pdf
Daarom een vraagje , wat is het merk en type van de hier bedoelde splitter??
Hier nog een weliswaar erg oud maar nog altijd bruikbaar alternator boekje:
docs.google.com/file/d/0B0vn-l...aHo0SlZXcGlzRm8/edit
Ad