Vanaf de dynamo gaat de plus naar de accuschakelaar,
Persoonlijk zou ik de startkabel van de motor schakelen met de accuschakelaar en van daar naar de startaccu (accu 1). Een tweede startkabel laat je dan via 2 naar de serviceaccu lopen (als je een tweede accu hebt) om in noodgevallen op de serviceaccu te kunnen starten. De schakelaar is hiervoor gebouwd en kan het hebben, bovendien werkt het sneller dan het omzetten van accuklemmen.
De huishoudelijke stroomvoorziening zou ik direct op de serviceaccu zetten, dus niet via de schakelaar.
De dynamo + sluit je ergens bij de motor op de startkabel, dan heb je ook weinig last van verliezen. In de stand 'both' zal dan de startaccu én de serviceaccu worden geladen. Schakel nooit met draaiende motor via 'Off' van 1 naar 2, dan is de dynamo kapot.
Een dergelijk systeem kun je uitbreiden met zo´n diodeblok of mosfetblok. De + van de dynamo laat je dan via dit blok naar de beide accu´s lopen. Dan loopt de ene accu niet leeg in de andere.
Een aantal zaken moet je rechtstreeks (met zekering) op de accu aansluiten, zoals bijvoorbeeld de marifoon.
In de min kun je ergens een massa-schakelaar zetten om het schip spanningsloos te zetten.