Pieterjan schreef :
Ik denk dat behalve de accu's zelf, alles nog origineel is: accuschakelaars, voltmeter op beide accu's, originele walstroomlader, alternator en diodebrug.
Electrisch schema in bijlage
Geen bijlage.
Maar als je een schema hebt, meet dan op alle relevante punten even de spanning tijdens het laden. Dus als er een diodebrug tussen zit zowel daarvoor als op beide punten erna.
Test ook even met een ohmmeter of die diodebrug functioneert zoals verwacht.
Edit: zie nu dat je een linkje hebt toegevoegd. Bizar dat dat handgetekend is trouwens, ik mag hopen dat dit geen recente bavaria is?
Maar waar je dus even moet meten is op de drie punten die al noemde. Dus op pagina 2 van je schema, aan de rechterkant tussen de (G) en de diodebrug (noemen we even punt A), en direct daarna aan beide zijden (punt B en C).
Motor niet in bedrijf: punt A: 0V. punt B: 12,x volt. punt C: 12,x volt.
Dan met motor draaiende: punt A: 14,8V oid, punt B: A-0,7V, C: A-0,7V.
Als dat niet zo is dan even die diodebrug losmaken en los testen. 0 ohm van A naar B en A naar C, andersom oneindig en van B naar C ook.