Mark S schreef :
Vandaag ben ik begonnen met het vervangen van de spanningsregelaar op mijn Jaguar 27. Om het zo duidelijk mogelijk te maken heb een foto bijgevoegd van de oude regelaar en van de nieuwe Bosch regelaar (Type Bosch F026T02200).
Nu wilde ik de draden 1 op 1 overzetten alleen kom ik er niet helemaal uit.
-Relay D+/61 zitten op de oude regelaar op 1 aansluiting (helemaal links op de foto) op de nieuwe Bosch regelaar heb ik een aparte aansluiting voor D+ en een waar 61 op staat, zoals je ziet kan ik de draad niet splitsen. Waar moet ik deze aansluiten op de Bosch regelaar?
-Relay 50 witte draad (midden op de foto) waar moet ik die aansluiten op de Bosch regelaar?
-Relay B+/30 (2e van links op de foto) kan ik deze aansluiten op de B+ aansluiting van de Bosch regelaar?
-De dikke rode kabel (helemaal links op de foto) waar op moet die aansluiten op de Bosch regelaar?
Zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
Hier heb je alvast een schema.
Het beste is te beginnen met de kabels opnieuw te strippen en nieuwe kabelogen op te persen.
-Dan kun je de D+ en 61 apart aansluiten, anders een draadbrug maken tussen deze twee
-de witte 50 is om de startmotor te bekrachtigen. Die zit op deze regelaar niet ingebouwd. Jouw oude regelaar was een combinatie van een start relais en een mechanische regelaar.
-ja B+/30 is de aansluiting naar de plus pool van je accu
-Tja en die dikke rooie is de startaansluiting naar je startmotor. De dikke zwarte onder de B+/30 is de accu plus aansluiting.
Dus de witte schakelt de dikke zwarte met de rode om te kunnen starten. Daar heb je nu een aparte relais voor nodig. Hoeveel ampère je moet schakelen weet ik niet precies.
Ik zag hier dat 100A gebruikt wordt.
www.unitunlimited.nl/N_frame.h...TART--N_art_377.html
Op de zijkanten sluit je de 25mm2 zwarte/rode draden aan. De twee bovenste zijn voor de witte (schakeldraad) en een draad naar de massa