Zal eens kijken of B&G losse striping verkoopt - Lowrance wordt vermarkt voor sportvisboten geloof ik
Maar dat Panbo draadje is interessant inderdaad, vooral de discussie eronder. Die gaat precies over jouw opmerking.
Blijkt dat de Point-1 een 6-assig stabilisatiesysteem heeft (en 10Hz geeft geen 20Hz zoals ik eerder dacht).
Enige nadeel zou zijn dat ik een RC42 aan de onderkant van de kajuittafel kunnen monteren (ongeveer stampmiddelpunt) en de Point-1 nu op de hekstoel staat (vanwege de GPS). Dat zou het dynamisch gedrag ten goede kunnen komen omdat er minder gestabiliseerd/gerekend zou hoeven worden. Voor de RC42N wordt wel iets gezegd over dynamisch gedrag, voor de Point-1 niet. Ik weet niet of dit een reden heeft.
Ik heb de AP nog niet, maar ga het proberen en laat tzt wel weten hoe het bevalt.
Edit:
Airmar H2183 is 9-assig (magneto, acceleratie en snelheid)
Lowrance P-1 is 6-assig (magneto en acceleratie)
Specs Airmar zijn ook beter: 1gr static, 2gr dynamic vs. 3 gr (ongespecificeerd). Niets over of dit statische fouten of random fouten zijn. Statische fouten maken m.i. niet zoveel uit; setpoint koers wordt toch al continu aangepast door stuurcomputer a.h.v. AWA, TWA, XTE etc.