Behoud het goede en verbeter de zwakke schakels:
de oude accus als ook de oude generator kunnen beter. Neem 1 grote accubank voor alle verbruikers inclusief boegschroef en zo en laadt deze met een (bijvoorbeeld Fisher Panda) 24VDC generator. Dan ben je de omweg via de 220VAC scheider en laders kwijt. Neem dan AGM accu´s dan kan je snel laden met hoge stroomsterkten. Die kunnen ook de grote stromen aan bij ontladen door zware gebruikers. Laat de hoofdmotor geheel apart, de accu voor de motor hoeft helemaal niet anders geladen te worden dan via de dynamo van de motor zelf. En als je dat toch dan speciaal wil, neem dan een goedkoop 220V ladertje die je voedt vanuit je 220V boordsysteem. Zo heb ik het ook, maar dat ladertje gebruik ik dus nooit, maar voor de zekerheid laat ik het maaar zitten.
Zo ben je ook alle mofsets of andere koppelingen tussen accubanken kwijt, die geven eigenlijk alleen maar ellende en voegen niks toe.
Voor de aansluiting van de boegschroef en zo neem je wat dikkere kabels vanuit je grote accubank, direct op de schroef of lier. Compact, robuust, snel en goed laden, en de walstroom aansluiting dient dan voor extra doorladen en 100% volladen van de accubank.