Heb je met een oude brokkelige kabelboom geen reële kans op meerdere en of nieuwe storingen en lekstromen ?.
lijkt mij dat dit vraagt om een nieuwe kabelboom en revisie electrische gedeelte, en tot die tijd even een relais er tussen om nog te kunnen varen.
kloteklus natuurlijk om dat te doen, want die oude is volstrekt onbereikbaar en moet dus blijven zitten en de nieuwe moet anders en bereikbaar gaan lopen.
geen idee of dat kan.
ze doen het met oude autoos ook, hele nieuwe kabelbomen maken
degeen
boarderbas schreef :
Relaisbekrachtiging komt, zoals uitgebreid beschreven, gewoon van het tweede contact op het contactslot, uit de startaccu. Relaisstroom is dus geen enkel probleem.
Basiselectronica is heel simpel. Heel leuk, een lekstroom "even" vinden, maar als ik meet, meet ik (meestal) niets. Ik heb een keer een platte accu gehad, en heb toen een lekstroom gemeten. Daarna niet meer, en dus niet kunnen vinden.
Dus ja, het is enorme symptoombestrijding. Ik ben "heel aardig" onderlegd in electronica, maar ik vermoed dat het door roetafzetting of vocht ergens komt. We hebben het hier over een 32 jaar oude motor met een brokkelige, vieze kabelboom, die voor 80% op een volstrekt onbereikbare plek in de boot loopt en een hele kleine (vermoedelijke) lekstroom. Volgens mij eet dat relais geen brood maar beveiligt het wel tegen mijn probleem.
Ik ben er blij mee iig!