ik ga je niet proberen te overtuigen , maar misschien wat correcte info verschaffen ?
WADnWIND schreef :
Ergens snap je nog niet wat ik niet wil.
ik snapte dacht ik wel wat je wilde :
eenvoudig
zo min mogelijk poespas en draadjes, zo veel mogelijk standaard ?
WADnWIND schreef :
Ik wil zeker geen DC-DC direct aan mijn start accu, never niet. Start accu is heilig!
Prima, zie de Sterling (en mastervolt , en victron en alle andere battery to battery chargers / converters) als isolator ? die doet niets met je start akku volgens mij ? gaat open als de laadspanning boven 13.xx (instelbaar) komt en gaat weer dicht bij 13.xx volt (instelbaar)
WADnWIND schreef :
Die sterling is 30A, te zwaar dus.
instelbaar op 30A en 15A (de 60A uitvoering is instelbaar op 60 en 30A)
WADnWIND schreef :
De prijs is €280
204 euro incl btw ex 10/15 euro verzend
WADnWIND schreef :
en de draadjes te dun,
welke draadjes precies ?
WADnWIND schreef :
dat is pas houtje touwtje. Wel waterdicht, dat dan weer wel.Trekt altijd 1mA en stopt pas bij 6,5volt, dan is je start accu RIP.
ik zie geen 6volt ? , ik zie wel dit
The unit, by default, shall start charging when the input voltage exceeds 13.2V and switches off when the voltage drops below 13.0V for more than 240s (adjustable).
of bedoel je dat hij altijd aan staat en dus 1mA trekt en dus je akku leegstrekt na een paar jaar niet gebruik ?
WADnWIND schreef :
Volgens de handleiding heeft de 20A versie geen instelling voor LiFePo batterijen, maar volgens het plaatje weer wel...? Er staat geen temperatuur werkbereik bij.
In de manual staat ook helemaal niets vermeld waaraan het product voldoet, werkelijk geen enkele specificatie, alleen maar schreeuwerig IP68.
Hoog hobby gehalte?
hier is de LFP instelling voor het apparaat , als dat niet goed genoeg is zet je hem op custom (ie bulk 14.4 absorptie 13.4 en nul minuten en float 13.4 en nul minuten)
WADnWIND schreef :
Ik vind het geen goed plan.
Daar komt nog bij dat in in Meanwell al bijna 25 jaar een rotsvast vertrouwen heb en nog nooit iets defect gehad heb. Die industriele kwaliteit heeft meer mijn voorkeur dan een fluffy gekleurd consumenten ding.
Dat het solar paneel zijn eigen voorziening krijgt is alleen maar een pre qua onafhankelijkheid.
prima

Maar het is volgens mij een makkelijkere en minder moeilijke oplossing ? (zelfde geldt voor een dc/dc van victron / mastervolt , maar daar hangt een ander prijskaartje aan)
Maar ieder voor zich natuurlijk , de 'low level' manier is echter wel weg op deze manier met allerlij bochten waarin gewrongen moet worden met cel laders , meanwell converters , aanpassingen op de alternator etc
ps de maximale laadstroom hangt ook enorm van de cellen af ?
een GBS cel wordt aangeraden te laden met 0.25C
een Winston cel wordt aangeraden te laden met 0.5C